Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2014

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (0 medlemmar inloggade)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Lördag den 20 december 2014

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Filmforum > Någon som tycker sucker punch verkar intressa

Någon som tycker sucker punch verkar intressa   Antal svar: 8
pickel · den 11 mars 2011, 09:36
http://suckerpunchmovie.warnerbros.com/

Fantasy, Steampunk, drakar, samurajer och mechwarriors. Allt i serieform.
Hoppas de inte misslyckas med detta.

Redigerat 2011-03-11, 09:37 av pickel

Redigerat 2011-03-11, 09:37 av pickel

#1 · Smeg · den 12 mars 2011, 06:54
Tyckte de misslyckades med titieln, men det andra återstår väl att se
#2 · Inzalian · den 12 mars 2011, 11:52
Öhh det där tjejgänget såg oerhört malplacerade ut. Ett tillgjort, uppsminkat flickgäng som får en uppgift att hitta vad-det-nu-var den där mannen sa? Men världen i övrigt verkar vara något kul att se.
#3 · pickel · den 12 mars 2011, 20:32
@Smeg japp tycker inte man säger något om filmen med titeln, men det kanske avslöjar sig i filmen.
#4 · Ealdorman Halasahr · den 13 mars 2011, 20:43
Regissören Zack Snyder menar att titeln är en popkulturell referens. Sucker Punch är ju annars ett överraskande slag, där den som tar emot slaget inte är beredd helt enkelt. Kanske vill herr Snyder att biobesökaren ska känna sig helt överväldigad när hon/han går ut ur biografen efteråt ...

Men för att svara på trådens huvudfråga, om filmen verkar intressant?
Nej. Mycket verkar den vara - sexistisk, klyschig, ologisk - men inte intressant.

Redigerat 2011-04-11, 15:59 av Ealdorman Halasahr
#5 · bkhl · den 22 april 2011, 15:56
Jag har sett intervjuer med Snyder, och där säger han inget om referenser, utan att titeln syftar på att huvudpersonen är beredd att göra värre saker än man tror, typ.
#6 · Ealdorman Halasahr · den 22 april 2011, 16:56
Tja, så här säger åtminstone Snyder själv om titeln:
“It has two meanings,” he says. “There’s a mechanism in the movie that sneaks up on you. We sort of plant the seed of this thing, and then at the end of the movie it kind of comes back around. I think that in some ways, that’s what the sucker punch is. But also you, the audience, have like a preconceived idea when you look at Baby Doll. You think she’s innocent and sweet, that she’s capable of only a certain amount of things. But I think that’s a mistake. So that has something to do with the title, too.” (http://www.hollandsentinel.com/entertainment/x1608495288/Sucker-Punch-director-Synder-unleashes-girls-guns-mayhem)

Intressant att Deborah Snyder (gift med Zack) även hävdar att filmen har en feministisk twist, apropå de många stajlade, snygga, unga hjältinnorna i filmen. Den använder sina kroppar och sin sexighet som vapen, typ, anser hon. Om en tjej behöver använda sin kropp som vapen i en bordell där män har makt, så är det åtminstone inte feminism för mig. Tydligen är det det för Deborah.
#7 · Ningauble · den 17 maj 2011, 22:08
Snygg film som kändes fullkomligt meningslös.
#8 · bkhl · den 18 maj 2011, 15:39
#6, håller med om att det praktiskt taget är motsatsen till feminism. Man kan se det som ett sätt för kvinnor att ta åt sig mer makt, men det sker i så fall på ett annat sätt än vad feminism handlar om.

#7, det kan väl vara meningsfullt i sig att göra snygga saker?

Hur som helst kommer jag inte att se den. Jag försöker sluta se amerikanska storbudgetfilmer/-teveserier. Jag har redan lagt mer av mitt liv på det än jag egentligen skulle vilja.

Redigerat 2011-05-18, 15:40 av bkhl

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet