Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (2 medlemmar inloggade)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Fredag den 24 maj 2013  ·   Fantastika om 147 dagar

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Filmforum > the silent house(2010)

the silent house(2010)   Antal svar: 3
avian crow · den 20 oktober 2011, 12:57
Som skräckfilms älskare är det här den bästa skräckfilm jag någonsin sett, den fick mig tillåme att hoppa till :) Något jag varmt kan rekommendera till alla som vill se skräck på Halloween.

Laura (Florencia Colucci) and her father Wilson (Gustavo Alonso) arrive at a cottage off the beaten path in order to repair it since its owner (Abel Tripaldi) will soon put the house on sale. They will spend the night there in order to start the repairs the following morning. Everything seems to go on smoothly until Laura hears a sound that comes from outside and gets louder and louder in the upper floor of the house. Wilson goes up to see what is going on while she remains downstairs on her own waiting for her father to come down. The plot is based on a true story that occurred in the 1940s in a small village in Uruguay. La casa muda focuses on the last seventy eight minutes, second by second, as Laura tries to leave the house unharmed and discovers the dark secret it hides.

Det bästa med filmen är att den bara är klipt 2 gånger och är en lågbudget film, vilket är ganska fantastiskt.

Ett varningens finger- filmen är från argentina så de pratar spanska? och trailern som finns på youtube är skitdålig och får fulmen att verka väldigt klyschig vilket den inte är.

Nån annan som sett den?

#1 · Vinter · den 22 oktober 2011, 15:36
Jag ser inte särskilt mycket skräckfilm, men om du som ser mycket klassar den som bäst blir jag såklart nyfiken. :) Är det "hoppa fram"-skräck eller mer "läskig stämning"-skräck?
#2 · avian crow · den 23 oktober 2011, 11:26
Pg sättet den är filmad på så känns det som att man är där och det ger en spänd, läskig stämning och självklart finns det några hoppa till händelser :)

#3 · Inzalian · den 6 november 2011, 17:21
Hm... Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Bra stämning och spännande första halvan av filmen. Men från och med när hon hoppar in i bilen gick det tyvärr utför. Det var ett helt värdelöst slut, just det konceptet som framgår där har använts så många gånger förut. Det har överanvänts.

Dessutom finns det några logiska luckor i hennes beteende.. Om man är i ett hus där uppenbarligen en mördare befinner sig, tar man sig inte ut då? Även om det var låst så skulle jag ha sparkat upp fönsterluckorna i alla fall...

Redigerat 2011-11-06, 17:21 av Inzalian

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet