Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (3 medlemmar inloggade)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Söndag den 19 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Allmänt forum > Drömmar

Drömmar   Antal svar: 101
SirWoffe · den 9 februari 2005, 16:01
Tänkte man kunde skapa en tråd där man kan dela med sig av sina trevliga, otrevliga och oftast rätt knepiga drömmar?

Skulle kanske börja med en egen dröm jag hade inatt.

Jag drömde typ att jag fått ett meddelande från styrelsen på Catahya om att jag typ skulle bli kickad eller något sådant :(.
Sida: / 1 / 2 /

#1 · Icau · den 9 februari 2005, 16:13
obehaglig dröm..

Minns en mysko dröm jag hade för ett tag sedan.. Jag fick ett telefonsamtal av någon, som sa att en padda/groda blivit överkörd.. Och därför var man tvungen att asfaltera om hela vägen...
#2 · vemsom · den 9 februari 2005, 16:33
Jag drömde om att min lillesyster blev styckad av 2 rottweilers.. Ägaren kom o lämnade öron, o lite andra delar som var kvar efter. Sen la vi upp dem i köket, o det var massor med folk som kom o tittade.

O en annan ggr drömde jag att USA hade skaffat en Tyranosaurus Rex o nyheterna sa de skulle starta krig med europa... Sverige låg då några meter från USA (med en flod elr å mellan) Jag var rädd för att T-rexen skulle kunna simma. Så stod vi där o tittade på den.. det var en häftig dröm..
#3 · Alean · den 9 februari 2005, 16:36
Jag har drömt att jag var Diana Ross

Baby love my baby love....
#4 · Taurrohir · den 9 februari 2005, 16:53
Hm, jag drömde faktiskt en hel del inatt, för ovanlighetens skull. Jag brukar inte drömma så mycket, sover för lite för det. Men nu är jag sjuk och så.

I en av drömmarna var jag på något tropiskt ställe med en massa palmer och dylikt. Fiskade en del och kollade på en massor olika havsvarelser som krabbor och sjöhästar m.m.
Sjöhästarna var väldigt kelsjuka och en ville att jag skulle klappa och klia den jättemycket, speciellt under hakan. Den var väldigt färgglad och såg ut lite som den här: http://www.freewebs.com/taurrohirgodjul/Fjordhasthav.JPG
(Fast med ett lite mindre hästlikt ansikte.)

Och så drömde jag något om Mabelode. Fast jag kommer inte alls ihåg vad.

Sedan var det en dröm som jag blev irriterad över och vaknade av. Men här sviker mitt minne mig totalt.

Jag kommer också ihåg något om en jeep...
Och jag antar att jag drömde något om skolan också.

Dessutom har min feber gjort att jag yrat hela dagen...

#2: Vill också ha en Rexis... =/
#5 · SirWoffe · den 9 februari 2005, 17:34
#4 Gjorde du bilden bara för att visa oss? Eller har du gjort den tidigare och passade in på djuret i drömmen?
#6 · Taurrohir · den 9 februari 2005, 18:03
#5: Jag gjorde den tidigare för att visa Mabelode hur hästrasen Fjordhäst ser ut ;)
#7 · Uncle Sweetshare · den 9 februari 2005, 18:06
In dreams it speaks tom of the truth that means reality...
#8 · Uncle Sweetshare · den 9 februari 2005, 18:06
:O)
#9 · Cloud Strife /elvia · den 9 februari 2005, 18:33
#2 !!!! tur att det var en drömm

jag drömde inatt att jag hade köpt ett par fluffskor..sånna med rosa ludd på..vet inte hur den drömmen skall tolkas, personligen tycker jag inte om sånna dojjer så värst men men:P
#10 · Qored · den 9 februari 2005, 19:26
får väl plocka en av mina konstigare: jag blev anfallen och ihjälstucken av non, han/hon/den/det använde en tandborste och 2 ätpinnar...
#11 · SirWoffe · den 9 februari 2005, 19:37
#10 Bwah! fear the horrible tandborste
#12 · Mabelode · den 9 februari 2005, 19:53
Ingen som drömmer om döda barnamördare med rakblad på fingrarna?
#13 · Taurrohir · den 9 februari 2005, 20:14
#12: Kan hända att jag har gjort det, ja =)
#14 · Oni · den 9 februari 2005, 21:06
Drömde att hela min skola kom och åt upp mina chips...o_O
#15 · Elrawien · den 9 februari 2005, 21:55
Senast så drömde jag att jag träffade på skumma hårdrockare på stan. Så blåste en ut cigarettrök på mig. Då tuggade jag tuggummi och blåste ut tuggummirök på honom.

"Blåser du tuggummi på mig män'ska?"

sen blev vi typ. bästa vänner :) det var skoj :D

_

Sen kan jag säga att jag har drömt skumma drömmar om Catahyaner också. Jag och kotte har byggt lego på en båt. Troll snodde alla röda (eller var det blåa?) legobitar. Damn that bitch!
#16 · Wild*I* · den 9 februari 2005, 22:12
Har bara blivit sur eller ledsen och vaknat när jag drömt de senaste veckorna, så jag kommer inte ihåg så bra.
#17 · athena · den 9 februari 2005, 22:40
Själv drömde jag att jag var instängd i en stor glasburk med en jättespindel medan alla jag känner stod runt omkring och tittade och skrattade medan jag skrek. Vaknade mitt i natten av att jag brottades med mitt täcke. Inte så kul för en person med spindelfobi.
#18 · Vinter · den 10 februari 2005, 01:21
Jag drömde att jag fick ett kravbrev på 20000 spänn från Compaq. Tjena.
#19 · Vinterdotter · den 10 februari 2005, 09:39
Jag hade besök av en katt i sömnen inatt. Den hoppade upp i sängen och ville bli omhändertagen. Den var så mysig så, låg där och spann. :)
#20 · vemsom · den 10 februari 2005, 11:24
JAg drömde att jag träffade en gammal kompis som jag inte träffat på jättelänge, o jag kunde inte sluta prata om att fuska på skissa o gissa.. hon var helt ointresserad o gick.. men jag följde efter henne o fortsatte prata..
Slutsatts: Min stora passion är att fuska på skissa o gissa :s HAHA elr att förstöra.. hihi
#21 · Taurrohir · den 10 februari 2005, 12:40
Visst ja, jag drömde något om Red Dwarf igår också... Holly var sjuk... ;)

Inatt drömde jag bara någon konstig dröm... Gríma var iaf med i den, liksom Mabelode och någon pilgrimsfalk... Vi var hemma hos min syster, kommer jag ihåg...

*trött av feberyran*
#22 · Waenaglarien · den 10 februari 2005, 14:47
Jag minns nästan aldrig mina drömmar. I den senaste jag hade (för ett halvår sen eller så) blev jag mördad av min egen familj på Konsum. Först jagades jag runt på skridskobanan de av nån mysko anledning hade där och halkade in i en stapel av vassa konserver som kapade fötterna på mig och gav mig några skärsår överallt. Och sen ramlade jag ner i poolen som uppenbarade sig mitt i golvet och drunknade medan alla stod runt omkring och pekade och skrattade utan att hjälpa mig upp. Det fanns människoätande saker i den poolen med. Det var obehaglig dröm.
#23 · Qored · den 10 februari 2005, 20:49
kom på fler, fast jag var mer halvsovande då: hade sppelat morrowind ca 10h/dag i en väcka och vaknar mitt inatten av att täcket inte låg på mig... var TOTALT övertygad om att jag lagt levitate på det och det var därför det inte låg kvar...

har även haft en del mysko drömmar om att jag är jagad av diverse orchliknande varelser med bågar och hoppar up och flaxar med armarna vilket gör att jag flyger sen fångar jag bpilarna de skuter på mig och släpper i deras huvuden
#24 · SirWoffe · den 10 februari 2005, 21:22
Men detta var väl trevligt, var det inte det? Att höra allas värsta önskan :P
#25 · Firiel · den 11 februari 2005, 00:32
För ett par nätter sedan drömde jag en mycket obehaglig dröm där jag och en kompis hamnade ensamma i ett öde vinterlandskap. Där träffade vi Ronja och Birk som byggde på ett fallfärdigt fort av timmer. Men något var fel... Birk påstod att han hette Bork och flickan vi trodde hette Ronja hade aldrig hört det namnet.
Vi stannade där ett tag i alla fall, men jag blev mer och mer orolig. Minns inte vad som var fel, men min kompis blev alltmer dåsig och sur och ville inte lyssna på mig. Tillslut, efter att ha insett att våra värdar kunde ändra skepnad, bestämde jag mig för att fly. Så jag gav mig av, ensam. Vid ett skogsbryn blev jag paralyserad av skräck när jag föreställde mig Ronja och "Bork" jaga efter mig i skepnad av enorma björnar. Sedan vaknade jag.
Det var otäckare än det låter.
#26 · Merendin Morë · den 11 februari 2005, 09:35
Den dröm jag minns mest just nu är när jag blev jagad av en teservis, hoppade från en fallskärm och gick vilse i en skog. Jag drömde den natten före Lucia.
#27 · Taurrohir · den 11 februari 2005, 11:49
Inatt drömde jag att jag hjälpte någon elev och nån lärare att hitta exempel på hur renässansdräkter kunde se ut, eftersom de inte kunde hitta något bra på internet. Det visade sig tydligen att vissa medlemmar av Tolkiensällskapet Mithlond bar sådana klädnader, och dem hade jag kort på.

Usch… Jag vill bli frisk och drömma normala drömmar =/
#28 · Inya · den 11 februari 2005, 21:41
Hmm... Jag minns inet mina drömmar, men jag vet att när jag vaknar mitt i en dröm så känns det som om jag trillar ner i sängen, antar att det är vad man kallar att vakna med ett ryck.
#29 · Isang · den 11 februari 2005, 21:48
Hm...har för mig att jag drömde att en grupp möreralver dansade i ring ^^ var riktigt underhållande
#30 · SirWoffe · den 12 februari 2005, 10:42
Jag drömde iallafall i natt att ett litet "annorlunda" barn, som många skulle kalla dampbarn, satt och byggde torn med pinnar, och sen satte sin hand på spetsarna så det började blöda :p
#31 · Tauriel · den 12 februari 2005, 11:28
Det händer mig ganska ofta att jag går och lägger mig, drömmer massor och sedan vaknar och märker att det bara gått 20 minuter. Då är jag ändå fullt övertygad om att jag sovit hela natten eftersom jag hunnit drömma så mycket... Någon annan som råkat ut för det?
#32 · JoelGibb · den 12 februari 2005, 13:52
Jo, ibland när jag vaknar strax efter att jag somnat, så kan jag tro att det är morgon. Och det är oftast då jag tror att jag har försovit mig (eftersom väckarklockan inte ringt) hehe
Men jag kommer aldrig ihåg drömmar.
#33 · Vinter · den 12 februari 2005, 15:22
#31 - Ja. I alla fall om jag inte sover särskilt djupt, för då blandar sig ljud från omvärlden in i drömmarna och allt bli jättekonstigt.
#34 · Lumelon · den 12 februari 2005, 15:32
Hmm, jag drömde en riktigt sjuk dröm om att mamma och jag började bråka. STORBRÅKA, tills hon sa:

"Nej, nu tar jag och ringer psyket så vi får dig inlagd!"

Och jag gick omkring helt tankadeförlamad i lägenheten medan jag hörde mamma slå numret bakom den låsta dörren. Sedan kom de och hämtade mig.
#35 · vemsom · den 19 februari 2005, 01:31
haha jag kan skriva en rolig.. en dag när jag .. eller ne de va ju inatt.. jag drömde en dröm.. den var skitskum..

det var jag, Max (min bror) och horsemouth (en reggaelegend)

mm de var skitmäktigt.. men skumt.. Vi drog runt och softade längs en väg.. Vi kom fram till en skitstor byggnad..
sen kom det skitmäktiga gula män med spett.. De sa att de skulle spetta oss som fan.. Helt plötsligt var vi på ett kvinnofängelse.. inte de som gick på tv förrut.. men ett fängelse.. påminnde om en ladgård.. skumt.. Jag o Max stod i en krubba .. och så skulle vi smita.. då vart jag fastsatt i en konstig grej som en fångsele typ.. hahasjukt.. sen skulle fångvaktaren skruva i mig med en skruvmaskin... Fan va arg jag var.. typ såndär korrupt fängelsegrej ni vet.. men sen kom det en annan vakt o dödade honom.. och släppte mig..
Max o jag hjälpte alla kvinnor att fly från kvinnofängelset.. haha skönt.. sen var de andra tog vägen vet ja inte riktigt.. fast horsemouth stog utanför och gjorde mig till jätte.. Max satt på min axel när vi gled runt.. sen var vi i en snöskog.. och skulle hitta en död hare som vi skulle käka upp.. helt stört.. de enda vi visste var att den fanns under en sten.. vi lyfte på stenar hela tiden.. under alla hittade vi björnar som låg i ide.. och vart skitarga för att vi släppte fram ljus och kyla... men de var skitstarka o försökte döda oss.. även om jag var en jätte... sjukt!.. sen vaknade jag tror jag.. utan o hitta haren också.. skit
#36 · Elwing · den 21 februari 2005, 09:51
hmm... inatt jag drömmde...

Jag var i strid mot en prinsessa i ett slott som var gömt bakom en massa illusioner. Hon hade tillfångatagit mina vänner eller något liknade elakt. Till min hjälp för att strörta henne hade jag ett trollspö som skjöt ut antingen blå, gröna eller röda gnistor. Problemet var att jag var tvungen att lära mig sköta det med. Till min hjälp hade jag en gammal gubbe... Till slut lärde jag mig det och skulle anfalal slottet, jag grävde mig in, och det var fler som gjorde det också... sen kom jag i samtal med prinsessan och hennes ursnygge medhjälpare *poff* jag vaknade :(
#37 · Maglora · den 6 april 2005, 20:24
Jag drömde att jag skulle starta ett mode.. Att typ ha ett täcke på sig (ponchon är ju inne :)) Så gick jag där i skolan med mitt tjocka vintertäcke.. HAHA skönt mode iofs ^^
Menmen.. i matsalen får man inte ha på sig ytterkläder (tsss.. "ytterkläder") och en lärare stoppade mig.. HAHA sen märkte jag att jag inte hade några kläder på mig under.. Typisk nakendröm :)
#38 · Mabelode · den 6 april 2005, 21:03

Så hur gick det? Tog modet? Värst vad folk drömmer om att visa sig nakna. Vakna upp och LEV drömmen istället människor!

Redigerat 2005-04-06, 21:04 av Mabelode
#39 · Wizzard · den 6 april 2005, 21:06
Jag drømde att... ja... Det var hemskt.
Varje gång jag stængde øgonen var det en rabiessmittad ræv dær, med massa skum runt munnen som hoppade på mig och bet mig i strupen. Så jag vaknade med ett ryck och øppnade øgonen.. Och varje gång jag førsøkte somna så var den satans ræven dær...
Blidde inte mycket sømn den dagen
#40 · Maglora · den 7 april 2005, 22:58
#38 Äh, jag hann bara ha det en dag.. (natt) aja en dag i drömmen :P

Och jag tror faktiskt aldrig jag kommer starta något mode..
Hmmrf, är nog ingen vidare stilikon :)
Men går Paris Hilton runt med ett täcke. Då vet ni; JAG VAR FÖRST!
#41 · Maglora · den 9 april 2005, 14:44
Inatt drömde jag att mammas kompis och hennes son var hemma hos oss.. och de var dvärgar.. Det konstiga var att jag vaknade och gick och letade efter dem.. Typ bakom dörrar. Vet fan om jag gick i sömnen eller var vaken :/ men det kändes som om jag var vaken..

Sen en annan gång vaknade jag och hade panik.. jag var tvungen att lyssna på slutet av en cdskiva. Det var fel cdskiva som var i så jag tog den närmaste skivan, tog sista låten och spolade fram till i slutet.. Det tog ett tag innan jag insåg att det inte var något speciellt med den sista låten :)
#42 · Spiff · den 10 april 2005, 19:31
Isch vad alla har för Läskiga Drömmar!
Den läskiga drömmen som jag har typ 1 gång om året.
Är att nåt skärgult som bakgrund. nån linje som åker framåt och tebaka och jag som Spyr.. :(
Sen vaknar jag. USCH!
isch usch Yuck!
#43 · Elrawien · den 12 april 2005, 16:49
Jag drömmer nästan alltid om Catahyaner som springer runt i en skog eller på vår skola eller nåt

det är askumt

inatt drömde jag att Jin hade långt blont lockigt hår (misstänkt lik julle men Julle har inte en sån bil) och att han tvingade tjejer i min klass ha den på släp bakom sina cyklar...

skumt.

jag hatar att drömmma om catahyaner

give me normal dreams please...
#44 · Vanaepheliel · den 12 april 2005, 17:29
Det är kul att styra sina egna drömmar. =) Har det hänt er någon gång? Att man liksom kan bestämma vad som ska hända så att det blir som man själv vill..
#45 · Maglora · den 14 april 2005, 14:41
En gång drömde jag att Långben var min pappa. Browser var härskare och rövade bort Långben. Det var kallt och mörkt överallt. Ondska härskade mohaha. Oj, men det var läskigt.

#44 Jojo. En gång mötte jag T- Rex. Då kom massa gula, blåa och rosa monster (snälla :)). Vi åkte rushkana.. Då tror jag att jag styrde lite :/
Jo, juste, jag ville till T- Rexen.. Bli jagad och så.
Det kan ju ha vart så att jag var uttråkad :)
#46 · Metropolis · den 14 april 2005, 16:56
Det värsta är när man spelar tv-spel mycket å sen på natten drömmer om HUR man ska göra nästa drag.(Hur man ska gå till höger ex)
Drömde typ att jag var inne i ett tvspel och blev anfallen av en boss, så fick jag stå där och vänta på min tur så jag fick slå honom, sen var det hans tur och allt gick i slooooowwwwmmooooatiiiiooonnnn (hur nu det stavas) Det är Mycket påfrestande att drömma så.

Hade en dröm ocså där zelda låtarna snurrade runt i huvudet samtidigt jag var i ett annat spel i drömmen. skumt:P
#47 · AleanNaru · den 15 april 2005, 11:06
ibland känns det som man ser framtiden i drömmar
#48 · Nieane · den 15 april 2005, 12:23
I en dröm jag hade för ett tag sen såg jag min lillasyster sitta i sin barnstol. Hon böjde sig ner mot något på marken och föll. Jag vaknade av att jag stod på golvet, jag hade sprungit upp för att fånga henne. Tänk vilken omtänksam syrra man är ändå... ;)
#49 · Vanaepheliel · den 15 april 2005, 22:31
#47 Tycker jag också. :P
#50 · maydur · den 15 april 2005, 23:47
Jag har drömt samma dröm i flera nätter nu.
Jag är med ett gäng som roar sig med någon ny sport. Vi är uppe på riktigt svinhöga skyskrapor med ställningar på sig, sen är det rep mellan så man slänger sig från tak till tak. Som "guide" är min kung fu-tränare, den killen jag har mest respekt för av alla jag träffat. Nästan för mycket, skulle han säga åt mig att slå någon annan under träningen skulle jag nog inte tveka att göra det. (Eftersom han antagligen har någon tanke bakom det.)
Aja, sen går allting bra, första natten klarade jag även sista hoppet. Andra natten vågade jag inte, eftersom avståndet ökat markant. Tredje natten ramlade killen som hoppade precis innan mig ner. Samma sak fjärde natten. Och nu senast höll jag i repet men precis när jag ångrar mig så vaknar jag.
Om jag ska vara drömtydare åt mig själv tolkar jag det så att jag måste ta tag i mitt liv och våga lite mer. Jag har aldrig tittat ned från skyskrapan så jag vet inte om det finns skyddsnät heller. :/

Redigerat 2005-04-15, 23:48 av maydur
#51 · Vildhjarta · den 17 april 2005, 01:23
en gång drömde jag om en ekorre som blev anfallen av ett helt gäng kråkor. när jag skrämde iväg kråkorna sprang ekorren iväg med blodiga tassar...=/
#52 · Thrifalas · den 18 april 2005, 00:59
#44: Det hände mig för inte så längesedan. Jag passade på att göra två saker... Flyga och ha sex. Det intressanta är att jag kollade upp lite om det där efter att det hade hänt, och i stort sett alla som klardrömmer (har för mig det hette så) för första gången valde dessa två saker. Ger en liten inblick i människans högska önskningar? ;)
#53 · vemsom · den 6 maj 2005, 18:45
I natt drömde jag en dröm som inte var särskillt olustig när den pågick, utan det var när jag hade vaknat som jag insåg hur äcklig den var. Oftast är det ju att rädslan släpper en kort stund efter att man vaknat. Den här drömmen har jag tänkt på hela dagen.

Det började som att jag bar på en död kille (jag har kommit fram till att det kanske kan ha varit min bror :/). Efter det kommer jag inte ihåg vad som hände men han låg i ett hål. Eller rättare sagt hängde, han hade tagit tag i en gren och hängde där. På honom hade det växt ut en böld. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag gick vidare. Hittade ett likadant hål, och en likadan kille som hängde på samma sätt. Den enda skillnaden var att det inte var en böld, utan en svart pojke som hade klängt sig fast på den döde (?) killen. Jag gick ner och drog upp honom. Han grät som fan varje gång vi passerade något av hålen, men jag var tydligen inte påverkad. Tog typ hand om pojken, och försökte trösta honom, säga att allt var normalt.
Det som hände sen vet jag inte om det var i samma dröm, men jag och en kompis (som är rätt bra kompis med min bror också) tog två pistoler var och drog upp mot min brors hals och tinning. Sköt, och han dog på direkten. Iskallt.
Det upprepades och min bror sa "Jag skrattar bara åt det här". Han skjöts med ett litet skratt. Nästa gång var det knappt att jag klarade det, jag grät och han skattade. Min kompis skjöt, jag tvekade för mycket. Det dröjde innan han dog. Han stod bara och skrattade. Gapskrattade. Det upprepades tills jag nästan låg på marken och grät. Jag kommer ihåg att jag sa "dö dö dö dö"
Det upprepades tills jag vaknade av att jag grät.
#54 · Lumelon · den 7 maj 2005, 11:12
Drömde ännu en sjuk dröm...

Vi, jag och några som jag inte känner, plus en militär, befinner oss i en lägenhet en fem våningar upp. Jag har typ syner i drömmen av att jag är förföljd, för med jämna mellanrum dyker en hemsk varelse klädd i något burkaliknande klädnad upp. Det värsta med den är att den har gigantiska svarta ögon med ojämna vita kanter på burkan, som stirrar på mig. (Mårran-syndrom?) Varje gång springer jag iväg, asrädd, och en gång skriker jag tíll och med. Jag kan inte fly från den, för den vet alltid var jag är.
Lite senare sitter jag vid ett fönster, och militären står mitt i rummet. Jag ser hur en liten laserprick dansar över hans panna och skriker att han måste ducka. I sista sekunden gör han det och en missil flyger rakt igenom fönstret och landar på golvet där han stod. Plötsligt ropar en hög basröst från ingenstans:
"DET SPELAR INGEN ROLL IFALL JAG MISSADE, FÖR JAG SKA ÄNDÅ DÖDA ER ALLA!!!" Och så dimper det ner ungefär tio missiler till och borrar sig ner i parketten. Livrädd springer jag till ett annat fönster och använder gardinrepen plus ett annat som dök upp bara sådär till att knyta ett rep av som vi kan fira oss ner med. Nedanför står en lastbil och lastar av något, men för att kunna lasta av så måste den lyfta på hela chassit, så vi ska fira oss ner till det för att sedan åka kana ner till marken. Jag kliver ut först, men plötsligt sitter jag i en rottingstol på marken och ser hur de andra blir jagade nerför repet av Musse Pigg.

Konstig, eh?
#55 · Nemia · den 7 maj 2005, 11:53
Jag drömmer att jag alltid är i en stor skog och det finns märkliga varelser som jagar mig dag och natt. Hur mkt jag än springer kommer jag inte undan å de kommer bara närmare och närmare och vaje gång innan de får tag i mig kastar jag mig men sen är jag fast Fast i ett flertal av drömmarna har jag blivit tillfångatagen inte av mystiska varelser utan storvuxna människor som säljer mig som slav på en marknad...ja rymmer men fångas alltid igen... Allla andra är också betydligtg större än vad jag är...
#56 · BlackHowling · den 9 maj 2005, 15:11
haft många konstiga drömmar. bland annat att jag blev jagad av tre stycken T-rexar och sprang som bara den och gömde mig, men de hittade mig överallt. Mycket läskig dröm.

kan inte riktigt minnas vad jag hade gjort inan men kan ha sett Jurasic Park men har sett den några ggr innan den händelsen men nåja..
#57 · Jibra´il · den 9 maj 2005, 15:21
Drömmar... ja vad skall jag säga. Jag drömmer helt enkelt inte så mycket... men för typ 2 veckor sen eller nåt så drömde jag att jag hade studentparty i vårat område... hmmm jag märkte en lustig sak faktiskt, någon hade gått in i min dröm och ritat om det huset som står bakom vårat så att den fått en till gavel *konfunderad* Nåja där stod jag och snackade med en god vän till mig om typ... datorer, sen kommer Inya (o)inbjuden fram och hälsar... hmmm...:p himla skrajj blidde jag i alla fall (kanske var det för att jag glömt att bjuda henne... ), och vaknade med ett ryck (det var nog då jag hade ned min högtalare i golvet :D). Sen gick man och grubblade på den drömmen ett tag (mina vänner hemsöker mig i mina drömmar :D).
#58 · BlackHowling · den 9 maj 2005, 16:01
får konstiga drömmar av personer som jag inte känner som är med i flera av mina drömmar jag har haft..
#59 · Aennïl · den 12 maj 2005, 12:47
:)

Redigerat 2007-06-21, 10:17 av rabarber
#60 · Jibra´il · den 12 maj 2005, 13:57
Hmm jag drömde att jag var DJ på en viss knappsats på Universeum i Gbg :D. Knappsatsen ligger i hörnan för rummet med grodor. Och de olika knapparna ger olika grodläten... jag själv och Jonatan (min klasskompis) stod och lekte:
*trycker ned en knapp och tänker: Ah... rytmen, bra :)*
*trycker ned en till knapp och tänker: Fett... baskagge ;)*
*knappen efter låter som när DJ:en scratchar ;)*
*den bästa knappen låter som en liten trumvirvel (fast grodläte)*
Efter att tag att ha stått och rört lite på sig till den lite udda musiken så dras Jonatans uppmärksamhet till den och ett brett leende sprids på hans läppar "Haha, du, värsta DJ:en ju ;) " *vi börjar båda komponera mer :D* Sen går vi därifrån skrattande :D (Så kul kan man ha på Universeum ;) )
#61 · Taurrohir · den 12 maj 2005, 14:06
*ASG*
Ja, SÅ kul kan man ha på Universeum... :D
#62 · Jibra´il · den 12 maj 2005, 14:26
*ler* Förresten det var inte i drömmen, jag glömde skriva att vi faktiskt gjorde det där... men sen drömde jag att jag var en mega DJ och en massa folk var samlade där inne i "grodhyddan" :D
#63 · Taurrohir · den 12 maj 2005, 14:44
*skrattar*
Min klass tröttnade ganska fort på att lyssna på grodlätena, så vi gick vidare utan att vara DJ;s... :)
#64 · Jibra´il · den 12 maj 2005, 14:50
Hahahahaha ;) nåja... jag har väl lustig humor då ;D
#65 · Taurrohir · den 12 maj 2005, 14:53
Skojsig humor, iaf :)
#66 · Renisis · den 12 maj 2005, 19:46
jag drömde om tyskland. inga bifaktorer. utan endast det. Tyskland.
#67 · Jibra´il · den 12 maj 2005, 19:57
#65 Haha :) Kul att du tycker det... förstod att du skulle reagera på det skämtet eftersom du nog varit på de knapparna :D
#68 · Vinter · den 24 maj 2005, 13:29
Jag hade en underlig dröm igår, en som är sådär lång och sammanhängande.

Jag och en knarkande slusk som skulle föreställa min pojkvän rånade ett kasino och åkte fast, så vi hamnade i fängelse. Det var ett fängelse som var väldigt öppet, det var lätt att rymma därifrån. Så vi bestämde oss för att rymma. Men han hoppade upp på en motorcykel och åkte iväg utan mig. Då blev jag såklart arg och tog tag i en vanlig cykel som väldigt lägligt stod där och kastade (!) den på honom så att motorcykeln välte. Han låstes in i fängelset igen och jag blev frigiven för att jag hade stoppat honom för att rymma. Moahaha!
#69 · Aennïl · den 24 maj 2005, 13:45

Redigerat 2007-06-21, 10:16 av rabarber
#70 · Tauriel · den 24 maj 2005, 13:59
Någon annan här som brukar drömma klardrömmar?
#71 · Ashgrakh · den 24 maj 2005, 14:04
#70 Näe, behövs ju träning för att kunna "lucid dreaming... Om du med klardrömmar menar den formen av drömmar som man kan kontrollera och som känns verkliga... vore iofs tufft att kunna.
#72 · Tauriel · den 24 maj 2005, 14:18
#71 Träning tvivlar jag på att det behövs; jag får sådant lite då och då :P Däremot är det ingenting jag kan kontrollera i någon större skala. Jag är medveten om att jag drömmer och jag kan styra mina egna handlingar, till viss del. Jag kan däremot inte påverka någonting i omgivningen.
#73 · Vinter · den 24 maj 2005, 14:50
#72 - Samma sak händer mig ibland, alltså att jag vet att jag drömmer och kan välja vad jag ska göra. Jag kan även välja att vakna ;) Däremot kan jag inte kontrollera drömmarna i stort, men det kan man tydligen lära sig. Vore tufft.
#74 · Wild*I* · den 24 maj 2005, 14:56
Jag räddade världen inatt. *stolt*
#75 · Assassin of Shadows · den 24 maj 2005, 21:13
Min ständigt återkommande dröm.

Jag är ute och går med en av mina kompisar på något som kan beskrivas som ett slags collegeområde som man ständigt ser i amerikanska filmer. Hela tiden stöter jag på två andra och man sitter och pratar om allt möjligt även om jag aldrig kommer ihåg vad.
Efter ett tag så går vi ut i något som kan beskrivas som en lövskog och blir jagade av getingar som är cirka en halvmeter långa. Vi låser in oss i en glasbyggnad och til sist kommer brandkåren och dödar alla getingar med vatten.
Sedan går jag längs med en gata fylld med brandbilar och folk som står och lyfter upp de döda getingarna i säckar. Sedan stöter jag på samma människa jag träffat överallt och exakt som hon ska säga något vaknar jag.

Jag har denna dröm ungefär en gång varannan månad eller något sådant.
#76 · Vinter · den 24 maj 2005, 23:56
#75 - Vad nyfiken jag blir nu. Undrar vad den drömmen beror på.
#77 · Ashgrakh · den 25 maj 2005, 00:59
#72 Med träning och meditation kan man tydligen få riktigt starka klardrömmar där man kan påverka allt :) Låter väldigt coolt iaf.
#78 · Assassin of Shadows · den 25 maj 2005, 20:22
#76, det gör jag med...lyckades faktiskt irritera en lärare en gång med att gå och grubbla över den. Jag kommer inte ihåg ansiktena på människorna jag hela stöter på heller. Bara de generella dragen som hud- och hårfärg och kön.
#79 · Akasha · den 29 maj 2005, 00:27
Jag drömmer ofta om att jag sparkar nån kille på snorren och sen vaknar jag av att jag har grymt ont i foten eftersom att jag sparkat in den i väggen.
#80 · Sea · den 29 maj 2005, 00:58
Jag drömde häromnatten att jag träffade på en riktig alv.. hon gav mig ett piller.. sen fick jag spetiga öron. har aldrig vart så lycklig i hela mitt liv..

oj.. och det var i en dröm.. hur illa är inte det..

sen har jag ju såklart farit runt på en kvast och blivit jagad av en drake också.. den var skitsnabb.. =/
#81 · Tarí Palantír · den 29 maj 2005, 20:57
#79 *garvar* :)

Inatt har jag för mig att jag drömde att jag satt i en plastbil, en leksaksbil, och tog fart med händerna. Alla andra körde omkring i bilar som var lika stora som min, men deras hade motor, så de var snabbare. Till råga på allt så korsade jag gator när de andra bilarna var där. Tillslut hann jag inte över utan blev påkörd. Minns att jag vaknade alldeles kallsvettig :)

En annan dröm var att min lillasyster var en vampyr och att hon jagade mig. Det var en massa andra detaljer också, men dem minns jag inte så bra för det här var för minst en fem-sex-sju år sen. Men jag har aldrig glömt det viktigaste.

#75 Det skulle inte kunna vara så att getingarna symboliserar människor då? Zombisar...?
#82 · Tarí Palantír · den 30 maj 2005, 18:08
#26 Teserviser kan också vara farliga :)
#83 · Tarí Palantír · den 30 maj 2005, 18:25
Har för mig att jag drömde någon gång före jul att en hund/korp (först en korp, sedan en hund (en svart)) sa till mig att jag skulle få göra någon sorts val antingen dagen före min födelsedag, dagen efter eller på själva dagen (minns inte riktigt). Var jätteuppmärksam under alla tre dagarna bara för det, och funderade på vad det var jag skulle välja på.
Tja, sån är jag. Ibland tror jag att mina drömmar är sanna :)
#84 · Assassin of Shadows · den 31 maj 2005, 11:00
#81, Kanske det.
#85 · vemsom · den 1 juni 2005, 19:24
Jag drömde häromnatten om att jag och min bror var på en jättehög bro, eller något. Vi låg precis vid kanten och höll på att ramla ner.
Jag kom typ på att det var en dröm, och tyckte det var orealistiskt att det inte fanns staket.
Sen kom det massa staket och skyddslinor. Då hade vi mod att hoppa omkring, kommer ihåg att jag balanserade en stol på fötterna för att få fram den (på något konstigt sätt) :P

#86 · Vinter · den 5 juni 2005, 14:16
Illa när man har Catahya-relaterade drömmar...

Jag drömde att jag började gymnasiet igen, och Julle började i samma klass. Läraren gav oss i uppgift att skriva en mening om alla i klassen och på Julles papper skrev jag att han är en utväxt.
Julle: "Varför skrev du att jag är en utväxt?"
Jag: "Men jag menade en söt utväxt."

Eehh... Någon som känner för att analysera den? :P
#87 · Tarí Palantír · den 8 juni 2005, 22:37
I natt drömde jag att jag var ute och körde bil på vägen. Jag körde till och med riktigt bra. Växlade och hade mig. Har för mig att jag flydde från någon.
#88 · Oni · den 8 juni 2005, 22:47
Räknas hallucinationer som drömmar? :P
#89 · Tauriel · den 8 juni 2005, 23:16
#86 I stort sett alla mina drömmar innehåller en eller flera människor från Catahya :P
#90 · BlackHowling · den 9 juni 2005, 06:31
drömde att jag drömde i min dröm en gång för några veckor sen. Vaknade upp från drömen i drömen och det hela kändes inte verkligt, men vaknade typ upp efter 5-10 min. men det var fasansfullt.
#91 · kotte · den 9 juni 2005, 08:32
Jag drömmer alldeles för mycket konstiga drömmar som inkluderar Catahyaner eller typiska Catahya-saker. Dom saker som vart mest Ctahayanskt jag har drömt om var en dröm jag lyckades drömma om tigrar, kinderägg och kakor i.
En annan drömde jag att jag var på vandrirng i öknen med massa catahyaner och att en catahyan dog (renisis eller thagrim..) och vi bregravde honom och la några underliga stenar på graven.. sen sa jag "men det måste vara 7 stenar". Sen dog även jag. och så begravde vi mig tillsammans med mina 3 par skor. sen kom jag på att, "oj, nu måste jag gå i öknen utan skor"..

Mina drömmar är helt enkelt konstiga. Orkar inte fördjupa mer. men dom är det iaf ;)
#92 · freak · den 9 juni 2005, 15:34
"Inatt jag drömde någon som jag aldrig drömt förrut..."

Förlåt...var bara tvungen...

Allvarligt.
Hade en mardröm om att jag var i det feodala japan och skulle halshuggas av någon anledning. Kommer inte ihåg varför. Mina drömmar är oftast väldigt vaga när jag vaknar, och jag kommer fördet mesta bara ihåg slutet på mardrömmar.
Hur som helst så vaknade jag när jag kände svärdeggen tränga in i sidan av halsen.
Det värsta är att jag har sensationen av svärdeggen i min hals hela dagen efter det...

Hatar att drömma mardrömmar där jag dör i slutet. Har jämt den sista känslan innan jag vaknar kvar hela dagen....
#93 · Waenaglarien · den 9 juni 2005, 16:00
Jag hade en otäck dröm för ett tag sedan och även om den inte direkt var jätteläskig så har jag fortfarande kvar en obehaglig känsla från den.

Jag jobbade i alla fall som arkeolog (surprise, surprise!) och var i nåt ökenland och grävde i en mörk grotta. Denna grotta hade jag och mitt team blivit varnade för, men jakten på kunskap gjorde att vi trotsade varningarna och grävde där ändå. Långt om länge hittade vi det vi sökte, en svart läderombunden bok vars framsida var etsad med en bild av en hornförsedd get i ett uppochnervänt pentagram. Detta borde väl vara varning nog, men icke. Den var igensnörd av ett svart läderband och det knöt vi upp, brydde oss inte ens om att ta ut boken i ljuset. Inom mig började jag höra en röst som sa att jag absolut inte fick öppna boken, alla mina vänner och min familj skulle lida hemskt om jag öppnade den. Jag skulle lida, jag fick inte öppna boken! Trots detta och en obehaglig känsla som kröp upp från magen så öppnade jag boken. Mina ögon möttes av ett skarpt vitt ljus och sen fann mig sen sittande upp i sängen, klarvaken och skrikande efter mamma.

Vad som hände mellan "ljuset" och det att jag vaknade sittande och skrikande vet jag inte men det var det mest obehagliga jag varit med om. Jag sov inte mer den natten kan jag tala om.
#94 · bubba · den 21 juni 2005, 11:03
.....

Redigerat 2005-06-26, 14:42 av bubba
#95 · bubba · den 26 juni 2005, 14:55

Redigerat 2007-06-21, 10:15 av rabarber
#96 · ville84 · den 26 juni 2005, 16:23
#92 Det värsta är att jag har sensationen av svärdeggen i min hals hela dagen efter det...

Haha! du har varit i utlandet för länge.

Redigerat 2005-06-26, 16:24 av ville84
#97 · Mithímlug · den 26 juni 2005, 18:05
hmm,
jag hatar också drömma mardrömmar där man dör. Men värst är mardrömmar som aldrig tog slut.
En natt drömde jag att jag blev jagad av leoparder, jag vaknade precis när en hoppade mot mig och skulle bita i ansiktet. Och dum som jag är drömmer jag en sån dröm när jag var hos min mormor för i deras gästrum hade dem ett leopardskinn med huvud och allt som dem hade på väggen precis över mig>_<. otur eller vad.

men värsta drömmen var när jag blev jagad av några konstiga varelser. det var inte det som var det farliga utan det illa var att den höll på i flera veckor. jag bara sprang och sprang. och när jag vaknade hade jag sovit i 14 timmar men var så trött att jag knappt orkade stå:S
#98 · bubba · den 26 juni 2005, 18:11

Redigerat 2007-06-21, 10:16 av rabarber
#99 · Ailin · den 27 juni 2005, 03:18
När jag var yngre drömde jag samma dröm flera gånger, och den var alltid lika sjuk.

Jag befinner mig hemma och plötsligt kommer det in två stycken stora människor, en man och en kvinna. Mannen är piercad överallt och helt täckt av säkerhetsnålar. De säger något, men jag minns inte vad.

Plötsligt springer jag, min bror och min kusin ute på gatan ovanför den jag bor på. Vi blir jagade av ett rymdskepp och springer för livet. Trots det så lyckas ju självklart rymdskeppet stråla upp oss.

När vi är där uppe inser jag att hela min familj är där, plus den där gubben med säkerhetsnålarna. Hursomhelst så säger gubben att jag ska få en önskning. Jag får önska mig precis vad som helst. I drömmen har jag en vårta på stortån, så jag önskar inte bara bort vårtan utan hela stortån! Sedan vaknar jag...

Skomt, mycket skomt. Det var dessutom en återkommande dröm...

Redigerat 2005-06-27, 17:40 av Ailin

Redigerat 2005-06-27, 17:41 av Ailin
#100 · Meriwine · den 3 juli 2005, 08:05
I natt drömde jag att jag var en blå drake som flög runt i ett stort köpcentrum. Där så fanns det massor med människor som ville döda mig (varför vet jag inte) och så fort jag råkade landa vid en sådan människa så började den att jaga mig runt i köpcentrumet tills jag flög upp igen. Men sedan så fanns det massor med människor som behövde hjälp eller bara ville prata med mig om något, men när jag landade vid en sådan människa så fick jag se upp så att ingen av människorna som ville döda mig kom medan jag var upptagen med att hjälpa eller prata med en människa.

Redigerat 2005-07-03, 08:07 av Meriwine
Sida: / 1 / 2 /

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet