|
#1 ·
Waenaglarien · den 16 juni 2005, 16:16
|
 |
Det beror helt på vad jag ska göra. I skolväskan har jag alltid ett skrivblock (ibland två), massa bläckpennor, en kortlek, mobil, börs, en eller två pocketböcker, varierande antal kurslitteratur, kalender, nycklar, ett paket med snytpapper, läppcerat, en påse med tuggummin, vattenflaska, tursten och frukt/godis. Är jag inte i skolan men ska in till Umeå ändå kan jag ta en mindre väska som rymmer börs, mobil, pocketbok och vattenflaska (ovärdeligt på bussen) och om jag bara ska in till Skellefteå tar jag en ännu mindre väska som bara rymmer börs och mobil. |
|
#2 ·
bubba · den 16 juni 2005, 16:35
|
 |
:)
Hänvisar till litteraturforumet, har skrivit där.
Redigerat 2005-06-16, 16:35 av bubba |
|
#3 ·
Vinterdotter · den 16 juni 2005, 18:58
|
 |
Det finns två upplagor. Upplaga 1 (bussen till jobbet): Plånbok Filofax Mobil Nycklar Lunchmat Anteckningsblock Pappersnäsdukar Tuggummi Bok Lypsyl och/eller läppglans Mac Studiofix Underverkskajalen som trollar bort röda ögon Huvudvärkstabletter Mina purple pills (magmedicin) Allergimedicin om det är säsong
Upplaga 2 (promenad till jobbet) Allt ovanstående samt Ombyte kläder Smink Hårborste Hårspray el dyl Ibland även ombyte skor (om jag inte har några stående på jobbet)
Så ser en arbetande kvinnas vardag ut, mina vänner. =)
|
|
#4 ·
Ecthelion · den 16 juni 2005, 19:01
|
 |
*stora ögon* Argh... orka bära med sig en massa saker :P |
|
#5 ·
Vinter · den 16 juni 2005, 19:16
|
 |
Skolväska: - Skrivblock - Pennor - Kurslitteratur - Bok att läsa på tåget - Plånbok - Mobil - Vattenflaska - Mat/frukt/macka
Festväska, den lata varianten: - Plånbok - Mobil
Festväska, den ambitiösa varianten: - Plånbok - Mobil - Kajalpenna (om jag har orkat sminka mig) - Tops (för att sudda kajalen) - Nagellack - Pappersnäsdukar (ifall toapappret är slut, haha) - Kamera - Tuggummi
Nycklar och busskort bor i jackan. Om det inte är sommar :P |
|
#6 ·
Haldir · den 16 juni 2005, 20:27
|
 |
Väska? Här är det fickor som gäller. I byxfickorna har jag bara plånbok. I jackfickorna har jag däremot: - Fickkalender - Nycklar - Busskort - Diverse brev - Möteshandlingar - Anteckningsblock - Kort till skolans lås - Högvis med pennor - Trasa till glasögonen - Tuggummi - Lipsyl - mp3-spelare - Batterier - Mobil - Vattenflaska - Halstabletter
Det finns en anledning till att fickorna är det första jag kikar på när jag ska köpa ny jacka. Och jo, jag planerar att börja använda ett sån där mellanting mellan väska, portfölj och handväska.
Redigerat 2005-06-16, 22:55 av Haldir |
|
#7 ·
ville84 · den 16 juni 2005, 20:32
|
 |
Håller helt och till fullo med Ecthelion. Jag har endast i nödfall mer prylar än plånbok, mobil och nycklar med mig. Allt annat är jobbigt. |
|
#8 ·
Aderyn · den 16 juni 2005, 20:33
|
 |
Plånbok, nycklar och mobil typ. :P Ifall jag har ryggsäck så har jag alltid min TI-83 i den tillsammans med några pennor och lite papper. Ofta så får laptopen följa med också. I ena handen brukar ag ha en c0la.
Redigerat 2005-06-16, 20:37 av Aderyn |
|
#9 ·
Julle · den 16 juni 2005, 20:39
|
 |
Jag använder inte väskor om jag kan undvika dem. Använde inte skolväska över huvud taget till gymnasiet och lär inte börja med det nu heller, så jag använder fickor där jag till vardags har:
Nycklar.
Till skolan dessutom:
Penna. (Bläck. Jag använder aldrig blyerts om jag inte är tvungen.)
Skall jag ut på stan eller så (vilket sker ganska sällan) slår jag till stort och lägger till:
Plånbok. Ibland med bifogad hårsnodd. |
|
#10 ·
Naïko · den 16 juni 2005, 20:42
|
 |
Lata varianten: (fickor)
-Busskort -Plånbok -Mobil -Nycklar
Väska:
-Busskort -Plånbok -Mobil -Nycklar -Solglasögon (sommar) -Lypsyl -Tuggummi -Tamponger :P -Allehanda tabletter mot huvud-/nackvärk
Väska: (ambitiös)
-Busskort -Plånbok -Mobil -Nycklar -Solglasögon -Lypsyl -Tuggummi -Tamponger -Tabletter -Bok -Någon form av musik -Skissblock -Massa pennor -Vattenflaska
Redigerat 2005-06-16, 20:43 av Naïko |
|
#11 ·
Vinterdotter · den 16 juni 2005, 20:48
|
 |
Just det, tamponger, det glömde jag. Ligger alltid i väskan.
#6 Imponerande att få ner en vattenflaska i fickan. Dina fickor måste vara enorma.
#9 och dina skolböcker, de svävar i luften bakom dig eller? :P |
|
#12 ·
Haldir · den 16 juni 2005, 21:19
|
 |
#11 Fickorna är enorma. Som sagt, jag checkar alltid antalet fickor och fickornas storlek innan jag ens kollar priset. Fickor är alltid prio 1. :-)
Julle är mäktig och häftig, så är det bara. Dessutom har han tufft hår. |
|
#13 ·
Julle · den 16 juni 2005, 21:47
|
 |
#11: Det var väl mer så att jag inte brukade ta hem skolböcker och de som faktiskt kom hem låg väl mest och möglade utan att få komma tillbaka. Om jag är så illa tvungen bär jag dem i handen. Ger mig fler chanser att smeka eventuella intressanta böcker. |
|
#14 ·
Fionwë · den 16 juni 2005, 22:21
|
 |
Fickor: Nycklar Mobil Busskort Mp3-spelare (Allt annat känns onödigt)
Väska: Paraply Pennor Bok (att läsa) Plånbok Pokémonkort Halstabletter |
|
#15 ·
Ashgrakh · den 16 juni 2005, 22:22
|
 |
Har fyra livsviktiga saker som jag jämt har på mig, och det är plånbok, nycklar, mobil och mp3-spelare. Tröja och vattenflaska kan också vara vettigt att ha med sig, men det bär jag helst i väska. |
|
#16 ·
Vanaepheliel · den 16 juni 2005, 23:21
|
 |
Väska: Skolböcker Pennor Kalender Min speciella anteckningsbok som finns överallt, alltid. Plånbok Mobil Mp3-spelare Busskort Lypsyl Skolleg. Nivea Creme Diskett Kamera Tamponger Halstabletter Parfym Solglasögon Nycklar Kent ciggarettpaket alltid överallt (Tom är den, jag röker INTE!) Tuggummi
I fickorna blir det mobil, busskort, nycklar och skolleg.
|
|
#17 ·
Thrifalas · den 16 juni 2005, 23:26
|
 |
#15: Samma här, fast det blir bara tre saker eftersom jag har en plånboknyckel. Typ. (riktigt smidigt, nycklar är så enkla att tabba bort annars) |
|
#18 ·
Vinterdotter · den 16 juni 2005, 23:36
|
 |
#13 Har man inga läxor i skolan nuförtiden? *envisas* |
|
#19 ·
Maglor · den 17 juni 2005, 00:15
|
 |
Inte jacka, fickor: Mobil, nycklar, plånbok, mp3, sunbrojlers, tuggummi, papper å penna och tändare... |
|
#20 ·
Vinter · den 17 juni 2005, 00:29
|
 |
#11 - Tamponger glömde jag också skriva... (intresseklubben antecknar)
#13 - Finns väl trevligare böcker att smeka än skolböcker?
Idag gick jag omkring med nycklarna i ena strumpan. Skulle ta en promenad och kjolen hade inga fickor, så vad göra...? ;) |
|
#21 ·
Merendin Morë · den 17 juni 2005, 09:36
|
 |
#20 Skorna? Det viktigaste av allt; skorna! Det är ett av mina favoritställen när det gäller pengar. Bär man mynt får de inte alltid plats i plånboken.
Min väska idag(ungefär) Tre skrivböcker (2 för skolanteckningar, en för annat) En mängd papper 3 olika sorters pennor (min fjärde är försvunnen!) Sudd En läsebok Matlåda Ett äpple Busskort Mobil Plånbok Kam Hårsnoddar Kajal Nagellack Lipsyl Tampong/binda
Jag tror det är allt för tillfället. |
|
#22 ·
Waenaglarien · den 17 juni 2005, 12:29
|
 |
Insåg att jag också glömde skriva upp tamponger, hårborste, kam hårsnoddar och huvudvärkstabletter i skolväskan. Linsgrejer följer också med om jag ska stanna borta över natten.
Allt detta av stort intresse för intresseklubben antar jag ^^ |
|
#23 ·
Luthien · den 17 juni 2005, 16:26
|
 |
I Väskan: Mapp till lösa papper Lösa papper... ^^´ Skolböcker Skrivblock Vanlig bok att läsa Pennor Linjal Miniräknare Kalender Min speciella anteckningsbok för meddelande till lärare från föräldrar Lipsyl Tamponger Solglasögon Glasögon, som används vid läsning och datorer
I fickorna blir det: plånbok, mobil, busskort(om jag ska någonstans efter skolan) & nycklar..
Redigerat 2005-08-07, 17:37 av Luthien |
|
#24 ·
Elrond · den 17 juni 2005, 16:49
|
 |
I väska (in till stan eller skola spelar ingen roll) -en bok -ett skiss block -lite pennor -blodsocker mätare
I fickorna -mobil -plånbok -nycklar -insulin pennor
|
|
#25 ·
Merlin · den 17 juni 2005, 18:51
|
 |
Öh... Hmmm... På väg någonstans...: -Nycklar -Plånbok -Mobil
haha... Det var nog allt! |
|
#26 ·
Haldir · den 17 juni 2005, 19:18
|
 |
Pfft, ni är ju inte riktigt friska. Hur klarar ni er med så lite utrustning? |
|
#27 ·
Failie · den 17 juni 2005, 21:06
|
 |
I väska:
-Diverse färdlektyr -CD-spelare+otaliga CD-skivor (annars överlever inte jag) -Extra batterier till ovanstående -Mobil -Nycklar -Eyeliner, mascara och tops -Allergimedicin och värktabletter -Skissblock -Pennor -Plånbok -Bindor -Poi -Tändare
Och det borde vara allt ^^
|
|
#28 ·
ville84 · den 17 juni 2005, 22:12
|
 |
#26 Det handlar om uppfinningsrikedom. Om jag behöver något så fixar jag det på vägen eller på platsen jag ska till. Varför kånka på onödigt mög? |
|
#29 ·
Nilsson · den 18 juni 2005, 14:35
|
 |
Jag brukar inte ha något i min väska men har med den nästan alltid, ifall den skulle behövas <.< |
|
#30 ·
Isang · den 18 juni 2005, 14:56
|
 |
I en väska har man
-skolböcker -bok att läsa -pennor -Anteckningsblock
Mer än så behöver man inte Sen i fickorna har man mobil och nycklar
|
|
#31 ·
Ridiculous · den 18 juni 2005, 15:31
|
 |
mobil nycklar plånbok pennor kalender näsdukar tamponger smink hårborste mp3
eventuellt; Skolböcker vattenflaska frukt tröja saker kompisar stoppar in som de inte orkar bära på! |
|
#32 ·
Thorn · den 18 juni 2005, 15:36
|
 |
Ashgrakh nämnde de fyra livsnödvändiga saker man behöver :) |
|
#33 ·
Daveios · den 18 juni 2005, 15:43
|
 |
Hm, i väskan: Valfri bok, block
Fickorna: Penna, nyklar, mp-3, mobil, plånbok (En jävla fet plånbok desutom)
Sen är ju tjejer och kända över att ha sina väskor överfyllda med onödiga prylar :P Tjejer skulle ju aldrig klara sig utan sitt smink. Dom tror ju inte på "naturlig" skönhet :) |
|
#34 ·
Merlin · den 18 juni 2005, 15:43
|
 |
#26 Vem är sjuk...? :) Jag fattar inte hur alla orkar bära runt på så mycket!
#28 Där ser man... Äntligen en förnuftig själ!
|
|
#35 ·
Waenaglarien · den 18 juni 2005, 15:55
|
 |
#33 Äh! Jag har överlevt utan smink i alla mina år ju. Skulle det någon gång i mina väskor finnas minsta antydan till sånt tjafs så tillhör det alltid någon annan. Sådeså =P |
|
#36 ·
Vinter · den 18 juni 2005, 15:58
|
 |
#31 - "saker kompisar stoppar in som de inte orkar bära på!" Brukar du också råka ut för det? ;) När jag är ute med mina kompisar brukar de stoppa ner massa saker i min väska så att jag till sist går omkring med typ fyra mobiler, tre plånböcker + busskort, och massor av smink och tamponger. Fast då brukar jag tvinga dem att turas om med mig om att bära den ;)
#33 - I så fall är jag ingen tjej :P |
|
#37 ·
Ashgrakh · den 18 juni 2005, 20:11
|
 |
#32 Frågan är om mobilen är så nödvändig :P Jag använder den inte särskilt ofta och har den mest för klockan. Mp3-spelaren är fan så mycket viktigare =P |
|
#38 ·
Thorn · den 18 juni 2005, 20:19
|
 |
#37: Jo, samma här. Mobilen är knappast särskilt nödvändig, men det kan ju vara bra att veta vad klockan är, som sagt :P |
|
#39 ·
Puff · den 18 juni 2005, 20:43
|
 |
iPod, nycklar och plånbok :-)
Redigerat 2005-06-18, 20:43 av Puff |
|
#40 ·
mondial · den 18 juni 2005, 21:20
|
 |
Skolväska: En del skolböcker och ungefär en miljard osorterade papper, almenacka och ibland en penna.
Ska jag ut på stan har jag med mig en träningsjacka och min plånbok då alla mina shorts saknar fickor -__- |
|
#41 ·
Fanyarë · den 18 juni 2005, 21:57
|
 |
pennor och en god bok
(mobil, plånbok, mp3 och nycklar har jag alltid i fickorna ändå)
ska jag sova över hos en kompis är det bara att packa ner en t-shirt att sova i, tandborste och hårborste. |
|
#42 ·
Elrawien · den 18 juni 2005, 22:11
|
 |
Mobil, plånbok, nycklar - i en resväska som ligger i en resväska som ligger i en resväska som ligger i en resväska som ligger i en cykelkorg.
Ibland även en dricka :P |
|
#43 ·
Ridiculous · den 18 juni 2005, 23:22
|
 |
#36, Alltid! Efterson jag är förnuftig och tar en väska ska den uttnyttjas till fullo! Jo jag brukar också tvinga dom att bära den. Annars får dom bära på sina egna grejer själva, sådeså! :D |
|
#44 ·
IIandyr · den 20 juni 2005, 21:34
|
 |
Ritblock, pennfack, mobil, mp3, nycklar, böcker, flöjt (ibland, beroende på vart man skall), en pappersmapp, allergitabletter... och lite annat krimskrams... Inte så mycket egentligen...
Glömmer ju det viktigaste! En läderpung (tillverkad på scoutläger) innehållande en näsduk och fem tärningar! :p Jag har absolut ingen anledning att ha detta där, men det får ligga kvar ändå. Jag gillar tärningar!
Innan hade jag alltid med mig minst tre tjocka böcker i väskan, nu kan det vara bara en eller två mangor, som ju inte är särkilt tunga.
Jag har nästan alltid med mig min väska. Det känns tryggt, för har jag den på ryggen så vet jag att ingen kan hugga mig i ryggen med en kniv (ja, de kan, jag vet, men det känns bättre) och jag vill alltid ha med mig någonting som är mitt när jag kommer till en ny eller okänd miljö... det är så läskigt annars!
Redigerat 2005-06-25, 17:40 av IIandyr
Redigerat 2005-06-25, 17:49 av IIandyr |
|
#45 ·
Mithímlug · den 20 juni 2005, 22:32
|
 |
JAG ÄR FAN GLAD JAG ÄR MAN:D
jag har bara skolböcker och pennor, också dator såklart.
nog är det så¨att man har en massa gamla papper sen i Augusti och september men de bryr man sig inte om;P |
|
#46 ·
Ravenna · den 20 juni 2005, 22:39
|
 |
I min ryggsäck har jag när jag går hemifrån:
Plånbok Mobil CD/MP3-spelare 1 pocketbok Pennskrin Koffeintabletter Huvudvärkstabletter Plåster Bindor Vattenflaska Busstidtabell Halstabletter Litet anteckningsblock ev. Stort anteckningsblock ev. Skolböcker Skräp (typ gamla kvitton, gamla papper, ludd, lösa halstabletter...) Skiftnyckel (vete fan vad jag har den i väskan för...) |
|
#47 ·
mondial · den 20 juni 2005, 23:13
|
 |
Ravenna du är säkert en sån som skruvar av framhjulen på fastlåsta cyklar och snor dem :) |
|
#48 ·
Legolas · den 20 juni 2005, 23:19
|
 |
JUST NU:
tablettask med lakritskatter mobil plånbok Ipren Ibumetin Alvedon freestyle mp3 skivor kollegieblock tamagotchi (stavning?) pennor nycklar litet Wario(ni vet den fula i MarioKart)gosedjur mascara Tolkien-lexikon bindor tändare bok jag läser för tillfället plåster gem säkerhetsnålar nål + svart tråd salt peppar ketchup i en liten plastförpackning pennvässare en påse Flod Hest (lakritsflodhästar) lapp från pizzaria sax pins armband en Deletetangent snoddar stressboll en ful ring suddigum en sked en gaffel extra hörlurar billiga IKEAbatterier fickspegel sugrör minttabletter tetrisspel chips tidning tandtråd tandborste tandkräm
Fråga mig inte hur allt får plats, det undrar jag också. |
|
#49 ·
Vinter · den 21 juni 2005, 01:00
|
 |
#48 - Det får plats för att... du har har en stor sopsäck som du drar omkring i en skottkärra? ;D Blev lite förvånad när du skrev "bindor", haha. Så går det när man tror att någon är en kille bara för att den heter Legolas :) |
|
#50 ·
Haldir · den 21 juni 2005, 01:11
|
 |
Hihi, nu har jag äntligen skaffat mig en sån där vettig väska. Äntligen slipper jag ha den tjocka jackan på mig i 30 graders värme. :-D |
|
#51 ·
Elothiel · den 21 juni 2005, 10:00
|
 |
Hmm jag har nog väldigt liten väska för att vara tjej, men ändå. Här kommer dess innehåll:
Mobil Plånbok Nycklar Almenacka Lypsyl Tamponger Mascara Två pennor
Redigerat 2005-06-21, 10:00 av Elothiel |
|
#52 ·
Ravenna · den 21 juni 2005, 11:18
|
 |
#49 Alltså... ingen snubbe skulle bära omkring på så mycket i en väska, bindor eller inte bindor...
Av någon anledning så får snubbar plats med allt de behöver i en liten tunn plånbok som går att stoppa i bakfickan.
Jag är jävligt avundsjuk. |
|
#53 ·
Mars [Catahya] · den 21 juni 2005, 12:30
|
 |
Jag reser lätt:
- Kortförvaring (VISA, ICA, kårleg, portlås, körkort, gitarrplektrum) - Nycklar - USB-minne - Mobiltelefon - Mp3-spelare
Har jag väska med mig brukar detta ligga i den:
- Dator (nåja, fr o m september) - Pocketkalender - Anteckningsblock - Kulspetspennor - Kurslitteratur - Skönlitteratur - Vattenflaska
Redigerat 2005-07-30, 16:17 av Mars |
|
#54 ·
kotte · den 21 juni 2005, 12:48
|
 |
Heh, nu har jag ovanligt lite saker oftersom jag böt väska igår och bara la över vissa saker:
En tom flaska som det vart iste i ett par skor en avi anteckningspapper med hemliga noteringar på busskortsfodral med reflex, visakort och busskort/bussremsa mobil nycklar plånbok 4 lichikärnor
Hmm, vad mycket det var, väskan är ju jätteliten ^^ Ska jag inget långt eller planerar att inte vara borta länge eller bara inte orkar ta väska så tar jag busskort nycklar och mobil med mig, evt. plånbok också, beroende på om jag har pengar i den ;)
Vet jag att jag ska vara ute på kvällen och att det kanske blir lite kallt så brukar en mössa få följa med också. På vintern har vi en helt annan packning.. Då brukar det vara minst 3 st olika mössor i väskan, helt beroende på vilket väder, det är så varierande här i Sthlm. ;D
Har jag min andra väska så tillkommer automatiskt: en liten blocknyckel stl 7 pass minst en ikeapenna en spritpenna en bläckpenna eltejp koffeintabletter sudd kalender
och oftast även minidsk, hörlurar och en bunt skivor. |
|
#55 ·
Malice · den 21 juni 2005, 12:53
|
 |
Jusst nu har jag ingen väska, så det blir mobilen i handen sen iväg. Eftersom jag oftas inte ska längre behöver jag inte mer så. Annars när det var skolan blev det en bunt böcker i famnen och massa pennor i fickan.. (borde skaffa en väska) |
|
#56 ·
Vinter · den 21 juni 2005, 14:03
|
 |
#52 - Det är för att de har större fickor och pösigare byxor... Eller något :P Jag kan i alla fall inte ha min mobil i byxfixan för då kan jag fan inte sitta normalt. Visserligen är min mobil rätt antik men ändå ;) Och plånboken får aldrig i livet plats i mina byxfickor. Ett par av mina byxor har inte ens fickor, hur osmart är inte det på en skala... |
|
#57 ·
Neldoreth · den 21 juni 2005, 14:40
|
 |
För tillfället i min handväska: ett halvt paket näsdukar (från blåvitt) en liten borste en lapp med tågtider och priser (ämnat för lincon) en lapp från citykliniken ett presentkort på vero moda, bokia och akademibokhandeln ett kvitto en liten kortlek en fickspegel en ipren några tamponger och trosskydd ibland tillkommer smink, plånbok, mobil, nycklar och annat trams om jag ska på typ fest.
i min skolväska: Ett presentkort på shock nån rabattgrej från nilson gymnasiekalendern en drös med papper pennskrin hudkräm plånbok ett tuggummipaket ett par hörlurar, varav en är sönder ett dvband tamponger och bindor ett kort från en lajvförening en club nokia penna som knappt fungerar (som jag hittade på gatan:P) lite godis (bra upptäckt=)) nått papper från en chili-tidning fyra små ägandebevislappar från ett happy meal nåt snöre med plupp på som jag inte vet vad det tillhör en grön lyckosten en kastanj en liten tvål en kortlek massa djurrätts-klistermärken ett litet set med nagelfilar en liten flaska med hudkräm (den här skulle jag ju slänga) en fickspegel två ipren en leksak från weetos en halstablett skolbok/böcker och block när jag fortfarande gick i skolan ibland beroende på vart jag ska finns där en extra tröja, eller extra kläder i allmänhet, ett par vantar, hårborste, smink och sånt man inte överlever utan.
ah, jag älskar väskor, hur klarar man sig utan?
Mobil, nycklar, busskort och lypsyl finns nästan alltid i jackan, ibland med hårsnuddar och sådant.
Redigerat 2005-06-21, 14:43 av Neldoreth |
|
#58 ·
Korpsten · den 21 juni 2005, 16:01
|
 |
Fickorna (alltid med): Mobil. Tändare. Cigaretter.
Väskan (alltid med): Pennor. Kalender. Anteckningsblock (litet) Plånbok. Nycklar. Batterier. Halstabletter. CDspelare. Tamponger. Labello el. vaselin.
Väskan (Ibland): Mascara Kajal Vattenflaska Tröja m.m.
Ett tag hade jag så gott som allt i väskan, under en period t.o.m kaffemått... Men jag har lugnat ner mig lite när det gäller sånt där. |
|
#59 ·
Lumelon · den 22 juni 2005, 00:11
|
 |
Hmm, skolväskan får det väl bli då:
Filofax Mobil (om jag inte glömmer den) Nycklar Cykelnycklar (de båda med -nycklar sitter på två separata nyckelknippor.) Penna Sudd Huvudvärkstabletter mot mild migrän Samarin Min jätteminiräknare TI84+ Linjal Årsschema samt veckoschema Busskort USB-minne Något litet skräp eller kvitto Hundra böcker och block (antalet kan variera, men det känns alltid som hundra) Ett offlajvmärke Ett feministiskt märke med den misshandlade enkronan (vet ej varför jag har kvar det) En sex cm varken-trubbig-varken-vass broderinål av ngn anledning
Weeey, det där var en hel del!
Redigerat 2005-06-22, 11:06 av Lumelon |
|
#60 ·
Spiff · den 22 juni 2005, 09:55
|
 |
(Lata varianten *fickor*)
Mobil Mp3-Spelare
"i skolan, Väska!"
1 penna 1 sudd 3 ton läxor. Morgon trötthet. |
|
#61 ·
Tauriel · den 22 juni 2005, 11:00
|
 |
SL-kort Mobil Nycklar Plånbok Pennor Filofax Anteckningsblock Vattenflaska MP3-spelare Tuggummin Suddgummi Tamponger Liten spegel Hårborste
|
|
#62 ·
Sunshine · den 22 juni 2005, 15:49
|
 |
I skolväskan: - Böckerna till dagens lektioner - Anteckningsblock - Pennskrin + lite reservpennor lite varstans ;) - Kalender - Mapp - Mobil - Cd-spelare eller Mp3 (+ cd-skivor då) - Plånbok - Nycklar - Tuggumi - Busskortet - Bok att läsa på bussen - Miniräknare á la STOR - Schema (sitter på Mappen) - Lösa papper/kvitto som på något underligt sätt förökar sig med ljusets hastighet...
Sommar väska. - Mobil - Nycklar - Anteckningsblock - 15 olika pennor - Bok att läsa - Busskortet - Plånbok - Mp3 - Halstabletter - Handsfree till mobilen - Handduk och badkläder om man ska ner till stranden... ;)
|
|
#63 ·
Ghosthand · den 22 juni 2005, 15:51
|
 |
Jag är en mogen kvinna och har varit svårt beroende av min handväska sedan jag var i nittonårsåldern. har man väl börjat, klarar man sig inte utan den!
något som är intressant att notera är att handväskan blir större ju äldre man blir. inte bara för att man själv har ökat i volym (små handväskor ser otroligt fjantiga ut om man själv är "stor" som det heter) utan för att ... tja ... när jag blir gammal blir väl väskan modell Muminmamma. :) Man måste ha något att svinga mot snorvalparna antar jag.
Plånboken har också blivit större med åren, hehe. Vad den innehåller avslöjar jag inte för er. I handväskan ryms dessutom: Kam Bilnycklar Nycklar Bindor Högkostnadskort Kvitton (som borde plockas ur) Penna Fodral till solglasögon Fuktdroppar (om jag har linser) Öronproppar Alvedon Imigran Rabattkuponger ... Näsdukar
|
|
#64 ·
Vinterdotter · den 22 juni 2005, 18:23
|
 |
#63 "handväskan blir större ju äldre man blir."
Om det stämmer så är det rätt många här som kommer att få ha med sig en mindre släpvagn när medelåldern närmar sig :P |
|
#65 ·
Vinter · den 22 juni 2005, 18:28
|
 |
Jag har varit smått hysterisk halva dagen över att jag inte hittade min plånbok... Så ringde jag min pojkvän och det visade sig att den låg på golvet i hans bil. Där har den alltså varit sedan i lördags. Tecken på att det är dåligt att bära sina tillhörigheter i en systemetkasse, om jag hade tagit väskan med mig hade inget ramlat ur ;) Rätt bra för övrigt att min plånbok kan vara borta i tre dagar utan att jag märker det :P |
|
#66 ·
vemsom · den 15 juli 2005, 22:37
|
 |
Jag har nycklar, mp3- spelare, SL- remsa, plånbok (oftast tom, kan inte hantera pengar :/) och mobil (urladdad och utan pengar) i väskan. Snart ska jag växa upp och lära mig hantera pengar :) och så har jag aldrig en väl fungerande penna. Det irriterar jag mig på när jag ska lösa korsord i sthlm city.
I skolväskan hade jag det + böcker + ett pennskrin som jag alltid tappade bort.
Redigerat 2005-07-15, 22:39 av vemsom |
|
#67 ·
Firiel · den 16 juli 2005, 16:39
|
 |
I min ryggsäck ligger alltid:
*Paraply *Bok *Ipod *Plånbok *Penna *Kalender *Lypsyl *Nycklar *Mobil *Minst tre plastpåsar *Busstidstabell *Pappersnäsdukar *Extra tröja (nästan alltid) *Vattenflaska (när det är varmt) *En frukt (som ser ganska osmaklig ut när jag kommer hem igen) |
|
#68 ·
Tarí Palantír · den 16 juli 2005, 16:53
|
 |
När jag gick på högstadiet hade jag alltid åtminstone två stora skrivblock, åtminstone en tystläsningsbok, pennskrin, mp3 på senare tid, plånbok, extranyckel till skåpet, diverse papper, både onödiga och motsatsen, årets UNF-kalender och åtminstone en liten skrivbok.
Och nej, innan du frågar, jag har sällan mobilen med mig. När jag väl har den med mig är den alltid avstängd, så det är egentligen ingen mening med att försöka nå mig på den :)
När jag börjar gymnasiet till hösten ska jag ha med mig pennskrin, mobil (okej då, får väl ha med den), en tystläsningsbok, mp3, plånbok och anteckningsblock. |
|
#69 ·
Vinter · den 29 juli 2005, 22:23
|
 |
*En frukt (som ser ganska osmaklig ut när jag kommer hem igen)
Jag gillar bananer. Bananer gillar inte att bäras omkring en hel dag. Särskilt inte när det är väldigt varmt eller väldigt kallt. Väskan gillar inte när bananerna mosas av tjocka böcker. *s* |
|
#70 ·
troll · den 30 juli 2005, 01:50
|
 |
Playstation Portale Nintendo Dual Screen Ett halv dussin spel till de båda Två uppladdningskablar Två USB-kablar Nycklar Plånbok Mobil Ciggaretter Tändare
Det där är vad jag brukar ha på mig. Jag bär så sällan väska, men de senaste tio gångerna jag gjort det så har det sett ut såhär.
Playstation 2 med två kontroller samt två ljuspistoler Nintendo Gamecube med fyra kontroller ca 15 spel En spindel med 40-tal kopierade spel En spindel med 40 blanka DVD-R-skivor En 320gb USB-hårddisk 3-4 böcker Någon form av piller för åksjuka Huvudvärkstabletter Hårborste Någon form av deodorant Ett ombyte kläder(om plats finns dvs ^^) Godispapper |
|
#71 ·
d´Artagnan · den 30 juli 2005, 16:36
|
 |
En tidtabell och hemskt mycket papper som bara finns till. |
|
#72 ·
Daveios · den 30 juli 2005, 16:41
|
 |
#70, du Trollet, hur stor väska har du? |
|
#73 ·
azadi · den 31 juli 2005, 10:20
|
 |
Jag har inte så ofta någon väska med mig men när jag har det så är det väl mest onödiga saker.
ett band(eller vad det heter) till en videokamera en hemma snickrad ordbok på afganska(tror jag) tänsticksask utan tändstickor småmynt tomt tuggummipaket ett antal pennor någon bok ett block kortlek mp3 nycklar mobil busskort och massa andra saker som jag helt omedvetet bara har med mig |
|
#74 ·
Doun Mohr · den 31 juli 2005, 12:49
|
 |
Block Musmatta, svart Lasertåtta Laptop Headset Extra tröja, ibland extra strumpor
Ja, det är väl vad jag brukar ha.. |
|
#75 ·
Nìniel · den 31 juli 2005, 13:36
|
 |
*Mobil *nycklar *busskort *Solfjäder *plånbok Solglasögon solskyddsolja(för barn) resovarpenna läskpapper litet anteckningsblock astmamedecin panodil binda kalender tändare(ickerökare visserligen men man vet aldrig vad man kan behöva) Skisspenna suddi engelskalexikon(5x3cm så det är väldigt litet) nål & svart tråd Silmarillion(om jag riskerar att bli sittandes nån stans utan nåt att göra) Diverse skolpapper under skolperioden(vi har inga böcker. bara papper)
De med stjärna* går jag aldrig utan |
|
#76 ·
troll · den 1 augusti 2005, 17:27
|
 |
#72 Två normalstora ryggsäckar. |
|
#77 ·
Skymningsljus · den 2 augusti 2005, 13:37
|
 |
Hmm...
Mina måsten! - båda mobiltelefonerna (en m "bonnateckning" och en som är billig att ringa ifrån) - cigaretter + tändare (gärna ett x-tra pkt cig, de kan ju ta slut och minst två tändare om ngn går sönder eller om man tappar en) - bil o lägenhetsnycklar - plånbok fylld av kvitton, tre olika busskort och mängder av SL-remsor (i skåne)
Sedan har vi allt annat som måste följa med i handväskan som... - kvitton - urrivna bra serier - lösta sudoko - deo - mitt privatgirohäfte, betalade räkningarna på jobbet igår - boken språksociologi (försöker tentaplugga) - lotion
Haha! Inte så farligt mkt ändå - lite stolt! Är däremot värdelös på att packa om jag ska åka i väg. Min kille får alltid frispel på alla kläder jag "bara måste" ha med mig. ;p |
|
#78 ·
Vinter · den 2 augusti 2005, 16:30
|
 |
Stora fickor du måste ha. Eller liten bil.
(Jag veeet, jag är jättetråkig.) |
|
#79 ·
InNomine · den 2 augusti 2005, 16:44
|
 |
Matteböckerna (ifall datorn har pajat och jag inte kan lösa mina Sudokus eller läsa mina böcker(varför jag nu inte skulle kunna något av de två sakerna är en bra fråga.. jag tar ändå med matteböckerna, bara för att :p)) Stor och tjock programmeringsbok för VB.NET (och bövelen vet varför i hela friden jag drar med den... den bara ligger där) MP3-/CD-spelaren och mina hörlurar (så att jag kan lyssna dygnet runt på musik...) En massa pennor (som jag lånat och glömt lämna tillbaks antagligen...) Papper för utvecklingssamtal brukar ligga kvar där i flera månader, så jag antar att det ligger några där fortfarande :p Några uttjänta batterier (ja... jag lyssnar mycket på musik.. och använder ouppladdningsbara batterier.. höhö, smart :p ) Skräp... barkbitar (antagligen efter att jag vänt väskan ut och in och satt mig på den under ett träd... bara så där..)... sönderrivna kvitton och svenska-/historia-provpapper(är det ett symptom på att man spelar för mycket dataspel om man måste ha något att göra med händerna hela tiden(?)...iaf så gick det inte bara på varken svenskaproven eller historiaproven :p)
|
|
#80 ·
Isorn · den 2 augusti 2005, 20:14
|
 |
Fickor
-Mobil -nycklar 2st -cigg -tändare -korthållare=plånbok(bankkort fsb, 100kort västtrafik, id kort, pengar, kondom) -ipodmini -mint tabletter |
|
#81 ·
Skymningsljus · den 3 augusti 2005, 12:45
|
 |
#79 Ha ha ha... ;p |
|
#82 ·
Elrawien · den 4 augusti 2005, 15:33
|
 |
#80 Hade du inte rökt hade du varken behövt cigg, tändare eller minttabletter...*blänga* :) |
|
#83 ·
InNomine · den 4 augusti 2005, 16:26
|
 |
#81 Vad nu? Har jag ett sådant skrattretande innehåll? :p |
|
#84 ·
Taran · den 4 augusti 2005, 20:26
|
 |
Jag har följande i mina fickor just nu:
en liten lapp med ett telefonnummer mobiltelefon plånbok
ja det var allt, nycklarna har jag i plånboken med resonemanget att det är mycket mindre chans att jag tappar både nycklar och plånbok.. det händer bara inte.
har jag jackan på mig så blir det dock ca 10 gamla kvitton och en penna eller två. |
|
#85 ·
Elrawien · den 5 augusti 2005, 21:55
|
 |
nycklarna har jag i plånboken med resonemanget att det är mycket mindre chans att jag tappar både nycklar och plånbok.. det händer bara inte.
Om du har nycklarna i plånboken är det väl väldigt stor risk att du tappar både och? :) |
|
#86 ·
Kweron · den 8 augusti 2005, 00:12
|
 |
Har bara väska till träningar och skolan. Annars ryms min mobil, plånbok och mina nycklar i de fickor som jag, tyvärr, sällan brukar ha på mina kläder.
I min skolväska brukar det inte vara något alls i. Onödigt att släpa på den, men men. Ibland kan det hända att det är någon skolbok eller bok i den.
Och till väskan till träningen beror det på vad jag ska till för träning. ;) Men för säsongen ett par målvaktshandskar. |