Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (1 medlem inloggad)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Måndag den 20 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Filmforum > Texas Chainsaw Massacre

Texas Chainsaw Massacre   Antal svar: 13
Tash · den 11 september 2004, 22:10
Tittade tillbaks några sidor, men hittade inte den tråd jag har för mig ska finnas.

Skit samma. Såg den inte förrän i förra veckan, och till min stora överraskning så hör den till det absolut bästa - i skräckväg - Hollywood presterat på länge nu. Bra med extramaterial också; där man fick en ovanligt avspänd inblick i arbetet med filmen.

Jag tyckte uppriktigt om den, och anledningen till varför det tog sin lilla tid innan jag såg den berodde väl mest på att jag är skeptisk till nyinspelningar. Nu har jag sett två - utomordentligt - bra nysinspelningar av gamla skräckisar: Dawn of the dead och Texas Chain Massacre ("Motorsågsmassakern").

När jag tänker efter så har det riktigt regnat bra filmer på sistone - såg så sent som igår både "Monster" (mycket bra!) och "The Missing" (den sista överraskade mig rejält, faktiskt; hade inga större förväntningar - mer än en hyfsat småspännande bagatell inramat med vacker natur (trots duktiga skådisar som Cate Blanchett och Tommy Lee Jones). Trodde att den skulle följa Hollywoods standard för storslagna natur-action-spänningsfilmer, men det gjorde den inte riktigt alls. Snopet men skoj! Kul också att det dyker upp så många filmer med starka kvinnoroller.

Redigerat 2004-09-13, 10:24 av Tash

#1 · Elvia · den 12 september 2004, 18:28
Texas Chain Massacre är (enligt MIG) den mest tråkiga och löjliga film jag sätt på länge. mina kompisar hade berätta hur läskig o hemsk den var till och med (som inte brukar bli rädd) skulle bli rädd. Sorry men den filmen fick mig bara att garva. men jag kan förstå om andra tyckere den e bra. Personligen tycker JAg blev det "för mycket" hemskheter så att det blev överdrivet.
ha det gött, jawell då
#2 · Tash · den 12 september 2004, 18:44
Och vilken/vilka filmer föredrar du då, Elvia?
#3 · leyidra · den 13 september 2004, 08:35
jag tycker den är bra, inte bäst men den duger.. den var inte så läskig, eller rättare sagt den var inte läskig! =) men jag kollade på den filmen me min kompis sara i sommras, skit skoj, hon är en sån som skriker,, hehe. har inte riktigt sett nån film än som jag blir riktigt rädd av å skriker och inte vågar gå å lägga mig, vill gärna se en sån film. nån att rekommendera? *hoppas*
#4 · Oni · den 13 september 2004, 09:31
Heter den inte Texas Chainsaw Massacre?
Alla mina vänner som sett den säger att den är jätteköttig, jag vet inte riktigt om jag borde kolla på den, jag får väl läsa lite poster i den här tråden senare. ;)
#5 · Tash · den 13 september 2004, 10:23
Det är ju klart att den gör... Heter Texas Chainsaw Massacre, alltså.
#6 · Vinter · den 13 september 2004, 12:51
Jag tycker inte att Texas Chainsaw Massacre var ett dugg bra, det enda den lyckades med var att vara äcklig ibland. Om nu det är något att "lyckas med".

Dawn of the Dead gillade jag inte heller. Jag uppfattade den ungefär så här:

Zombie: Grrraaarrr
Människor skriker.
Människor springer.
Människor skjuter zombies.
Zombie: Grrraaarrr
Människor skjuter fler zombies.

Upprepa ca 50 gånger och sedan var filmen slut. Jag måste dock erkänna att skådespelarna var bra ;)

Redigerat 2004-09-13, 12:52 av Vinter
#7 · Tash · den 13 september 2004, 14:32
Jamen! Gör gärna några jämförelser med filmer ni föredrar...

Dawn of the dead fattar man nog bara om man inte ser den som en skräckfilm. Den bygger oerhört mycket på svart humor och ironi, och inte så mycket på skräck.
#8 · Oni · den 15 september 2004, 09:42

Du din sluge jävel, du ändrade rubriken före jag kunde säga något. ;)

Finns Dawn of the Dead remaken ute att hyra? Skulle gärna se den (Och Texas Chainsaw Massacre).
#9 · Tash · den 15 september 2004, 11:01
Dawn of the dead, 2004, går fortfarande på biograferna och kommer inte ut på hyrdvd/video före årskiftet (den står inte med på den lista videobutikerna har i vart fall).

Visst är jag slug ;0)

Taxen Chainsaw går däremot att hyra...
#10 · Vinter · den 15 september 2004, 12:48
Brutalt om man skulle döpa sin tax till Chainsaw... ;D
#11 · Tash · den 15 september 2004, 12:55
Jag har en kompis som har en cockerspaniel som heter Satan...
#12 · Nynaevé · den 15 september 2004, 14:12
Hmm, är den inte väldigt läskig?
#13 · Askatt · den 15 september 2004, 14:59
Håller verkligen med dig Tash!
Jag tycker i allmänhet inte om re-makes, och hade därför mycket låga förväntningar av "Texas C. M." .
Men ACK vad jag fick äta upp det.
Men SÅ mycket jobb som dom har lagt ner, så kan det inte bli annat än bra.
Ljuset, ljudet, tom. samlingen av hopplöst ner-drogade tonåringar, var bra!
Detta har givit mig en helt annan syn på att göra nyinspelningar av gamla klassiker.
Hoppas att alla "kom-igen-så-gör-vi-fredagen-den-trettonde-del-hundrasju-människor" inser detta och gör bättre, och inte FLER!

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet