Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (1 medlem inloggad)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Lördag den 18 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Filmforum > Cold Mountain

Cold Mountain   Antal svar: 3
Tash · den 7 oktober 2004, 23:36
Eller "Tillbaks till Cold Mountain", som den svenska - och onödiga - titeln lyder.

Tog mig verkligen på sängen!! Hade nog räknad med en halvtråkig rulle, en massa romantiskt tjafs, moraliska pekpinnar och vackra vyer.

Men *svordom* den var ju RIKTIGT bra!!! Inte minst med tanke på alla intressanta bikaraktärer som dyker upp (vilket gör att filmen sällan segar till sig). Gillar också de autentiska sensuella scenerna - trött på det där kyska tramset (karln visar baken, kvinnan - på sin höjd - ena bröstet ;0)

En del gnäller över att den är för lång... Ett argument jag hyser allt större agg mot! Redan idag råder det en snudd på oskriven lag i Hollywood om att filmer över 1:29 är det ingen som vill, eller orkar, se.

Jag vet inte hur många filmer jag sett som vunnit på en tio eller femton minuter utöver de där 1:29!!! Filmer är en UPPLEVELSE. UPPLEV DEM, eller syssla med något annat...

Cold Mountain höll precis hela vägen, anser jag. Främst för ett manus som hela tiden lät saker hända, och - som sagt: Underbara biroller! På det viset, och endast på det viset, påminde den lite om "Big Fish".

#1 · Jonte · den 16 oktober 2004, 13:32
Den ska jag nog snart se. Jag ska låna den av en kompis. Jag har hört att den ska vara mycket bra, och som du beskriver den så verkar det som det också.
#2 · Elrawien · den 18 oktober 2004, 20:03
Den var väl rätt bra...tyckte den var lite väl snyft ibland. Men det fixade ju Renee Zellweger rätt bra :)

Min favorit är iallafall prästen :D
#3 · Elwing · den 18 oktober 2004, 21:41
Såg den nu i helgen och tyckte verkligen om den. Blev lite småsurig i slutet bara... lite klyscha över att de får en natt och det blir självklart en unge... men annars så höll den verkligen.

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet