Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (3 medlemmar inloggade)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Söndag den 19 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > PBF - Play By Forum > Månstenen[Off]

Månstenen[Off]   Antal svar: 62
Anilas · den 15 augusti 2003, 00:56
De dödliga hade kommit till våra delar av skogen. De sökte nu Månstenen, systerstenen hade hittats och människorna trodde att om de sammanförde de två stenarna skulle dom få sina önskningar uppfylda. Dumheter! Balansen skulle i så fall rubbas och det får aldrig ske. Vi beklagade att vi inte kunde hjälpa dem, och bad dem i fortsättningen att hålla sig borta.
Dom kom tillbaka en dag efter stenen, och en av oss såg dom vid skogs kanten och brände ner några av träden i utkanten av skogen. Alverna såg detta och flydde från skogen, människorna skulle inte få stenen.

Det hära är mitt första PBF jag gör så jag hoppas att det går bra, men det hära skulle jag vilja ha med:

6 Skogsalver, en av dom är helare

5 Människor

Jag är öppen för förslag, men ungefär så hära blir det.

Jag kommer vara en av alverna.

#1 · Melían · den 15 augusti 2003, 07:05
Kan ja vara med?
Ståndpunkt:god
Namn: Melían Isilien från Doriath.

Yrke: Kunglig jägare i de gyllene skogarna i Lothlórien.

Bakgrund: Född i Doriath, föräldrarna dödade av orcher när hon var 10 år,
uppfostrad av en av alvkungen Elu Thingols jägare, flyttade till Mörkmården vid en ålder av 15år, flyttade till utkanterna av Mordor vid en ålder av 20år. Just nu bor hon i Lothlórien, som personlig jägare åt drottning Galadriel.

Utseende:Hon har midjelångt svart hår, klarblå, djupa ögon, ca 1.65 lång. Hon har en ganska smal och spenslig kropp, och dom flesta skulle tro att hon var en av alvjungfrurna, som städar eller passar upp på drottningen. Hon går klädd i skogsgröna linnekläder och ett smutsigt läderkyller. Hon har oftast på sig en stor, vid svart mantel, ett brett läderbälte med spännet format som ett jakthorn, och ett läderband runt pannan, för att hålla undan håret.
Hon är mycket tystlåten, och, när hon blir retad, agressiv. Hon kan dock vara mycket snäll och vänlig, men hon skrattar mycket sällan.
Hon hyser ett intensivt hat till allt som är ont, och hon jagar hellre orcher än hindar, hellre Mordors tjänare än skogens djur.

Vapen: en långbåge och ett svärd.

Hon har ett mycket bra mörkerseende och en mystisk förmåga att skilja på gott och ont.
Hämndbegäret driver henne vidare, och hon riskerar sitt och andras liv för att ta död på all ondska. Ogift men omtyckt och älskad av många.

#2 · Ilyena · den 15 augusti 2003, 08:30
Hej! Kan man få vara med ?

Namn: Ilyena Celebrindal
Ras: alv
Yrke: bågskytt, krigare
Ålder: lite över 200
Vapen: båge, i vissa situationer även bredsvärd.

Beskrivning: Ilyena är lång, smal, smidig,vacker, ljushårig har förtrollande blå ögon. Hon älskar allting som har med äventyr att göra. Ilyena är också svag för båtturer på havet.

Klädsel: Hon klär sig ofta i läder byxor med någon matchande överdel. Hon bär ofta ett skärp där det hänger ett svärd och andra bra-att-ha-grejor. Hon klär i klänningar men hon har de bara om det är högtidliga tillfällen. Hon bär också en familjeklenod runt halsen som ett känetecken för hennes ursprung.

Ursprung: Ilyena kommer från en ganska rik familj. Hennes pappa är en framstående krigare, han är ofta borta långa tider i krig på andra kontinenter vilket gör att hon inte träffar honom så mycket. Ilyena är fjärde barnet och får inte mycket utrymme för sig själv så hon tar alla tillfällen som ges till ett bra äventyr.

Socialt tillstånd: Ilyena är trevlig, snäll och bra på att lyssna, men hon kan få sina humörsvängningar om någon frestar hennes tålamod till max. Hon är en kvinna med många bra egenskaper i både läkarkonst, musik, strider och en del magi. Hon kan ändra på väder och vind om hon inte ser någon annan utväg.

Redigerat 2003-09-19, 15:22 av Ilyena
#3 · Sunnah · den 15 augusti 2003, 15:13
Får man vara med? Som den däringa alvhelaren? Om den är ledig då..

Namn: Coire Elen

Ålder: ca 3000 år.. tappat räkningen

Ras, Yrke: Alv, Helare

Vapen: En lång trästav (mest som stöd) och två långa dolkar.. Hon slåss sällan, men har dom för att känna sig säkrare..

Utseende: Ljust långt hår, mörkgröna ögon.. lagom lång och slank, men har lite kurvor..;P
Går oftast klädd i slitstarka, naturliga färger så som; Grönt, brunt, naturvitt o.s.v.. Ett läderbälte runt midaj där hon har dom båda dolkarna fästa..

Personlighet: Snäll, något tystlåten.. Är inte speciellt social och har svårt att öppna sig för andra. Men vill ofta hjälpa till och älskar barn..

Bakgrund: -under konstruktion-

Låter det bra eller ska jag ändra nått?
#4 · Macil · den 15 augusti 2003, 16:44
Kan man få vara med som en skogsalv?

Namn: Macil

Ålder: 507

Ras: Alv

Klass: Svärdfäktare

Vapen: Han använder mest sitt släktsvärd i strid men han har även en dolk vid höger höft och en båge som han dock har lite svårareatt använda.

Utseende: Han har långt ljust hår och djupblå ögon. Han är ca 185 cm och väldigt stark. Går klädd i en silvergrå tunika och bruna byxor som hålls uppe av ett bälte som är gjort av många sammanlänkade ringar (som en ringbrynja). Runt halsen har han ett vakert smycke som kommer från hans döda mor.Han har även en mörkgrön mantel som hålls uppe av en brosh. broshen liknar ett löv med en mörkröd rubin i mitten.

Personlighet: Han pratar inte mer än vad som behövs om han inte känner den han pratar med. Han har väldigt svårt för människor om dom inte (om dom inte skadar djur, natur, hans vänner eller går till attack mot honom).
men har inget till övers för Orcher

Bakgrund: Han är enda barnet i en gammal familj. Hans mamma blev dödad av orcher då han var 17 år gammal, sen dess har han jagat orcher i hela sitt liv. Han blev nästan dödad av den orchen som dödat hans mamma men högg huvet av den i sista stund.
#5 · Dunedail · den 15 augusti 2003, 19:16
Jag skulle gärna vara med men jag lär inte kunna vara så jätteaktiv nu p.g.a. flyttning till annat hus.
Hoppas att det inte gör något??
#6 · Tyronia · den 15 augusti 2003, 19:34
Namn: Tszokha Zemvidox
Ras: Halv-alv
Ålder: 62
Mentalitet/Livssyn: Neutral
Klass: Ninja

Klern är en klassisk Ninja. Han har två böjda, eleganta svärd av mithril, och en långbåge. Han har en svart läderbrynja med metallspikar i, svarta kläder, långa stövlar och en lång kappa av kolsvart tyg. Han är smal, snabb och likväl rapp i käften.

Utseende: Han har flera skärsår från sin hårda skolningstid, och har mörk hudfärg. Långt, stripigt svart hår har han utslängt över axlarna. Han är lång och ganska stark, men han förlitar sig på snabbhet i strid.
#7 · Valesca · den 17 augusti 2003, 02:38
Finns det plats kvar som skogsalv- helerska? *läser igenom inläggen* jaså, inte. *ledsen* då får det väl vara då.
#8 · Anilas · den 17 augusti 2003, 02:48
Ja, alla som har sökt till skogsalver är
Jag(Anilas) Beliwen Gyllenpil
Isang
Melían
Ilyena
Sunnah - helare
Macil

Och Valesca.

Dunedail. Du kan få hoppa in till människogruppen du med, men det gör inget om du inte kommer vara online så mycket.

Tyronia, du kan få vara med människo gruppen.

Redigerat 2003-08-17, 02:49 av Anilas
#9 · jaedar · den 17 augusti 2003, 03:01
Okey, du kör vi en ond människa då. vånda in smärta.

Name: Martius

Ålder 32, (våga inte kalla mig ung gamlingar)

Mått: En rätts så kort luggsliten människa, rutten.

Utseende, det samma

Personlighet: Girig och flaskt, gillar att gå bakom ryggen på folk. Kan göra vad som helst för att få som han vill.

Bakgrund: Martius har alltid varit en lågskurk. som tjänat ett dussintal arbetsgivare. Frilansare för tillfället för att hitta ny arbetsgivare. Hörde ryktet om en värdefull sten i alvaskog och blev direkt intresserad.
#10 · Anilas · den 17 augusti 2003, 03:24
Okej, då har vi en till människa, välkommen
#11 · jaedar · den 17 augusti 2003, 20:57
tackar...,
#12 · Macil · den 18 augusti 2003, 10:18
Vi behöver fler!!!
#13 · Melían · den 18 augusti 2003, 10:21
Ja kan fråga runt lite, om ni vill...
#14 · Macil · den 18 augusti 2003, 10:22
mm, gör det!
#15 · WierdMagicaN · den 18 augusti 2003, 11:40
får jag vara med? jag e gärna skogsalv
#16 · Isang · den 18 augusti 2003, 16:15
sorry....gruppen med alver e full! men du kan gärna vara en människa
#17 · Tári · den 18 augusti 2003, 16:28
Aîya! Jag skulle vilja vara med som någon bifigur/biroll. Jag är mörkeralv...dock en ganska god sådan. Jag var tidigare känd som ´Aredhel´ men jag dumpade henne?
#18 · Anilas · den 18 augusti 2003, 16:34
Ja, man känner till namnet Tári, synd att du dumnpade Aredhel. Men du kan nog bli välkommen fast inte som en mörkeralv, vi behöver mera människor.
#19 · jaedar · den 18 augusti 2003, 17:22
Vad är med alla folk att vara alver. Vet inte alla att människor är bäst?
#20 · Isang · den 18 augusti 2003, 17:23
hmm....du har helt FEL min vän
#21 · jaedar · den 18 augusti 2003, 17:36
VA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du ska bli orchföda, min vän P:
#22 · Isang · den 18 augusti 2003, 17:44
jasså! då måste jag se upp lite mer! så jag inte stöter på några orcher^-^
#23 · Macil · den 19 augusti 2003, 11:57
Mer folk!!!
#24 · jaedar · den 19 augusti 2003, 19:38
huhu
#25 · Macil · den 20 augusti 2003, 11:21
Mer människor! -_-
#26 · Tári · den 20 augusti 2003, 11:28
Okej, vad synd!
#27 · Mio_ · den 24 augusti 2003, 21:15
Jag kan vara med som människa! Förstår att folk tycker om alver, men de är helt klart överreklamerade eller hur man nu säger det. ;)
#28 · Isang · den 25 augusti 2003, 09:12
javisst kan du vara med som människa. skicka in din roll beskrivning bara
#29 · Mio_ · den 25 augusti 2003, 21:29
Namn: Mejram
Ålder: 24
Ras: Människa
Utseende: 1.72 m, gröna ögon och kort, brunt hår.
Kläder: De mörkaste kläder som finns, det vill säga mörkt grå tunika och byxor. Struthätta i mörkt, grönt tyg och ett läderbälte. Vandringsmantel i mörkt, brunt tyg.
Vapen: Två dolkar
Bakgrund: Pappan har varit kunglig livvakt och mamman har varit hemma och tagit hand om hennes syskon. Hon har också varit hemma mycket, men hon har också varit med hennes pappa på jobbet och sett hur han har det. Månstenen tilltalar henne ganska mycket.

Redigerat 2003-09-02, 19:47 av Mio
#30 · Anilas · den 2 september 2003, 10:20
Okej, det verkar som vi inte får in några fler som vill spela människor så jag tror att vi ska börja då.

Ja, alla som har sökt till Månstenen

Jag(Anilas) Beliwen Gyllenpil - Skogsalv
Isang - Skogsalv
Melían - Skogsalv
Ilyena - Skogsalv
Sunnah - helare - Skogsalv
Macil - Skogsalv
Jaedar - Människa
Valesca - Människ
Tyronia - Människa
Dunedail - Människa

Om jag har fel så rätta mig efter det.

Redigerat 2003-09-02, 10:21 av Anilas
#31 · Mio · den 2 september 2003, 19:46
*suck* Jag står precis ovanför och jag är inte med... *snyft* Är jag verkligen så osynlig?
#32 · Isang · den 3 september 2003, 14:08
Anilas - Beliwen Gyllenpil - Skogsalv
Isang - Skogsalv
Melían - Skogsalv
Ilyena - Skogsalv
Sunnah - helare - Skogsalv
Macil - Skogsalv
Jaedar - Människa
Valesca - Människ
Tyronia - Människa
Dunedail - Människa
Mio - Människa

nu står du med

Redigerat 2003-09-03, 14:08 av Isang
#33 · Anilas · den 3 september 2003, 14:38
Åhh förlåt mig Mio, jag glömde totalt bort dig för jag hade så brottom
#34 · Isang · den 4 september 2003, 15:13
Lenwë
Ras: alv
Yrke:Månstenens Väktare
Ålder: drygt 7600 år
Vapen: pil och båge och ett svärd

Beskrivning: Lenwë är mycket vacker, lång och smal,
blont hår som går ner till axlarna, stora Isblåa ögon. Modig,
tvekar inte om det är något han måste göra.

Klädsel: en löv grön tunika ett par bruna byxor, ett bälte som var brunt
samt en klassisk alvmantel.

Ursprung: Lenwë bor i skogarna med deras sten Månstenen men när den andra försvan så tog alverna den månstenen dom hade kvar för att skydda den så att människorna inte tar den.Han och hans släkte har varit väktare åt stenen i många åldrar och nu är det Lenwë´s tur att vakta stenen.

Socialt tillstånd: Lenwë talar gärna, skrattar och ler
ofta. Han bevärdigar knappt människor med en blick, men umgås
gärna med skogsalver

Redigerat 2003-09-08, 14:51 av Isang
#35 · Anilas · den 19 september 2003, 09:04
Människor. Ni kan börja skriva nu. Ni är i alvernas skog om ni läser i on tråden.

Jaedar
Valesca
Tyronia
Dunedail
Mio

Alla ni, börja skriv nu. Ni är dom ända människorna.
#36 · Macil · den 19 september 2003, 17:07
Ursektar att jag inte skrivit någonting i [ON] Jag glömde totalt bort mig! JAG E EN SENIL 13 ÅRING!!!!
#37 · Anilas · den 22 september 2003, 09:29
Vart är Sunnah nu när man behöver henne? Macil( svärd som det är på Quenya ) det gör inget. Sånt händer.
#38 · Macil · den 22 september 2003, 18:02
#37 Vet det :)
#39 · Sunnah · den 24 september 2003, 23:15
Skulle man kunna få en kort uppdatering om vad som hänt?
Är för trött för att orka läsa igenom alla inlägg och har dessutom inte tid.
Och jag måste veta var ni är i rollspelet så jag kan lokalisera och organisera mig ^^;
#40 · Anilas · den 25 september 2003, 08:35
Okej, människorna har kommit till skogen, dom flesta av oss(skogsalver) har träffat varandra och vet vad vi heter. Ja, vi håller på fly genom skogen, men Beliwen vart träffad av en pil i ryggen men fick hjälp av Melían. Alla är på ett ställe(du med) och ska fly ifrån skogen, från människorna.
#41 · Macil · den 3 oktober 2003, 22:05
Inte att förglömma att vi just nu är på ett sälle där vi ska gömma oss! (jag tog oss dit) :)
#42 · Anilas · den 7 oktober 2003, 09:59
Ja, jag vet tackar. Men vart e alla människorna då!?
Jaedar
Valesca
Tyronia
Dunedail
Mio

borde börja skriva mera nu! Och sunnah är lite upptagen men hon har inte skrivit så mycket...
#43 · Ilyena · den 24 oktober 2003, 17:23
Hej!
Jag ska vara borta i en vecka ifrån och med imorgon så jag kommer inte kunna skriva något på månstenen. Jag ska åka till Gran Canaria med mina föräldrar.
#44 · Isang · den 24 oktober 2003, 19:49
okej hoppas du har det bra där*fryser här*
#45 · Melían · den 3 november 2003, 08:09
Hoho!! var e alla?!
#46 · Anilas · den 3 november 2003, 08:28
Ja, har inte kunnat vara inne under veckan, men är tillbaka nu ^_^
#47 · Melían · den 5 november 2003, 08:25
Bra!! =)
#48 · dobby · den 5 november 2003, 17:44
hej kan jag va med här?
#49 · Isang · den 12 november 2003, 14:27
ops...kommer in igen (i PBFet alltså..) har inte varit särskilt aktiv... =P
#50 · Anilas · den 12 november 2003, 15:13
Hmm, hoppas det! Ja ja, men skriv lite du. Vi väntar
#51 · Melian av Maia · den 16 december 2003, 09:38
Hallååå!! Var e alla alver och människor?
#52 · Anilas Nornotaurë · den 16 december 2003, 12:17
Hmm, vet inte... Men det verkar som ingen verkar vara aktiva längre, börjar fundera på att stänga ner tråden eller så...
#53 · Macil · den 16 december 2003, 17:11
Jag e väll gode aktiv!?

Och jag tycker inte du ska stänga ner tråden!

Redigerat 2003-12-16, 17:21 av Macil
#54 · Melian av Maia · den 17 december 2003, 08:28
Neej!! stäng inte ner tråden!!
Ja har väntat jättelänge på att nån annan ska skriva... =(
#55 · Anilas Nornotaurë · den 17 december 2003, 08:54
Okej, men det verkar bara som det är vi som är aktiva längre....
#56 · Melian av Maia · den 19 december 2003, 10:43
Var e de andra då? Nån får skriva i deras gästböcker...
#57 · Anilas Nornotaurë · den 19 december 2003, 11:54
Hmm, okej, vem offrar sig?

okej skulle bara sig en sak GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

kommer antaligen inte kunna vara inte på jul lovet!
#58 · Macil · den 20 december 2003, 11:28
Jag är hopplös när det gäller att skriva i andras gästböcker... Jag kan tyvärr inte ta på mig det...
Jag har knappt skrivit i någon gästbok sen jag och Melían spammade. :oP

Och jag kommer nog inte vara inne så mycket på jul lovet heller...

Jag säger som Anilas!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
#59 · Melian av Maia · den 21 december 2003, 10:41
Jag kommer inte vara hemma under jul, så det blir inte mkt skrivande ifrån mej heller...

God jul och gott nytt år till er också! =)
#60 · Dragonwatcher · den 25 april 2004, 11:31
Vill ni ha en god människa också som inte försöker förstöra skogen utan försöker istället att hjälpa alverna?
#61 · Anilas Nornotaurë · den 26 april 2004, 12:39
Jo det skulle ju vara en god tanke! Sorry men kommar vara borta hela veckan från imorrn, få se om man kan vara ute nästa dag någon timma eller så. Mén det är så att det är alvernas sång.
#62 · Dragonwatcher · den 27 april 2004, 16:38
Ras: Människa

Klass: Krigare

Ståndpunkt: God

Utséende: Han har svart hår som når ner till axeln. Bär en röd skinsjkorta med bälte. Bär ett par svarta läderbyxor och läderstövar.

Yrke: Jägare och väktare av en drakorden.

Namn: Sir Beowulf Järnklo

Ålder: 40år

Utrustning: Förutom de kläder han bär har han ett slagsvärd och en pilbåge med tillhörande tjugofem pilar.

Historia: Han började sitt liv på en bongård. Var vet ingen. Han har rest runt mycket i världen och platsen han kommit ifrån är nu mera glömd.

Han var ute i skogen och jagade när han var mycket ung och fick syn på ett konstigt ljus vid en glänta. När han kom närmare såg han att ljuset hade formen av en drake. Han hörde en röst inom sig som sade att han skulle söka upp Stormdrakens Orden och ansluta sig till dem.

Han packade ihop sina saker och gav sig av. Det tog en vecka innan han kom till den borg som dessa orderriddare höll till.

Han började sin träning nästa morgon, och efter fem år var han riddare. Sedan tog det yttliggare tio år innan han blev ordenriddare. Efter det fick han i uppdrag att finna och notera vart de få drakarna i världen befan sig så att riddarna kunnde skydda denna storslagna art.

Egenskaper och magier: Han har gåvan att kunna spåra djur och människor på ett veckogammalt spår. Han kan också mycket om helande örter och andra bra växter. Kan också få fram mindre eldar med hjälp av en standrard formel man får lära sig under träningen.

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet