|
#1 ·
Mio · den 30 november 2003, 17:54
|
 |
Hm... Jag skulle kunna vara med, men jag vet inte... Är inne ungefär varannan dag. Är det okej? Men jag försöker i alla fall vara inne så ofta som möjligt. Vad vill du helst ha för sorts karaktärer? |
|
#2 ·
Blot-Sven · den 30 november 2003, 18:20
|
 |
Tjenare, jag är som du kanske sett ganska aktiv, lär vara inne flera ggr varje dag, så jag borde ju nå upp till ditt mål. Det spelar ingen roll om det är ditt första pbf väl? Är du inne varje dag så är du ändå en betydligt bättre SL än de flesta. Tänk bara på att styra upp saker och ting om det behövs.
Här är min karaktär då:
Namn: Marja
Varelse: Människa
Ålder: 17
Sysselsättning: Servitris, piga, prostituerad, tjuv
Ägodelar: 2 par vita linneklänningar 2 par vita hårdukar av linne 1 par träskor 1 mörkblått livstycke av ylle 1 mörkgrönt förkläde 1 liten slidkniv 1 livrem 1 läderpung 1 dyrk 1 bröstsmycke i mässing 3 ringar i mässing 2 örhängen av mässing 1 armband av silver 1 ankelband av silver
Utseende: Marja ser väldigt glad och social ut, alltid med ett leende på läpparna. Hon är rätt så söt, har blont, tjockt hår som skulle räcka ner till baken på henne om hon inte hade det flätat och uppsatt under hårduken. Hon bär alltid en av sina klänningar, en hårduk, sitt livstycke och sitt förkläde. Hon bär också alla sina smycken, för hon är väldigt förtjust i sådant och tycker att det får henne att se vackrare ut. Hennes ena öga är blått, det andra är grönt. Hon har ett litet ärr på kinden efter vattenkoppor, men det ser mest gulligt ut. Att hon tycker om god mat syns bra, hon är lite småmullig. Men det mesta sätter sig på brösten och baken.
Historia: Marja växte upp i en rätt fattig familj, hon fick ofta sova hungrig. Kanske är det därför som hon numera är så förtjust i sötsaker?Hon lärde sig tidigt att hon kunde tjäna extrapengar och därmed slippa svälta genom att sälja sexuella tjänster till kvarterets unga män. Många betalade genom att ge henne krimskrams, men hon klagade inte över det. Hon upplevde det som att hon betydde något för dem, och att de gav fina smycken till henne. Hon blev snabbt förtjust i smycken och blev tidigt mer eller mindre en kleptoman. Hon har alltid varit omtänksam och vänlig, men kan inte hålla fingrarna ifrån andras saker. När hennes mor dog fick hon själv ta hand om sina 15 syskon och sin alkoholiserade far. Tillslut tröttnade hon på det livet, speciellt som fadern börjat fingra på henne. Syskonen var nu tillräckligt stora att klara sig själva- flera var äldre än henne. Hon var dock äldsta dottern, och hade därför fått sköta hushållssysslorna. Men en dag stack hon, utan att säga till i förväg. Hon har en del skuldkänslor över det, hon älskar nämligen sin familj och känner starka band till dem. Hon hamnade i staden Borka och tog arbete som servitris och piga på Värdshuset Sluge Räven. Där jobbar hon med allt möjligt och är allas favorit. Hon extraknäcker också som prostituerad, men det är en väl dold hemlighet. Värdshusvärden skulle bli rasande om han fick reda på att sådant försikom på hans fina värdshus. Ännu argare skulle han bli om han fick reda på att Marja faktiskt stjäl från såväl värdshuskassan som från kunderna. Fast det lär han inte få reda på- Marja är visserligen inte speciellt smart, snarare en "dum blondin", men värdshusvärden är ännu dummare. Någon av kunderna skulle visserligen kunna upptäcka det, det har faktiskt hänt några gånger. Men ingen har blivit särskilt arg. Marja är ju som sagt allas favorit, de flesta tycker att hon är det bästa med hela värdshuset. Även om hon plockar åt sig lite pengar eller smycken ibland gör hon inte någon något förnär, och hon är alltid glad, trevlig och omtänksam. Marja har Klamydia, men det vet hon inte om. Hon är nämligen en av 60 procent med den sjukdomen som inte har någon effekt.
Redigerat 2003-12-01, 20:50 av |
|
#3 ·
Ahlgard Vargberg · den 30 november 2003, 19:41
|
 |
#1 Om du är inne så ofta som varannan dag är det bra, var tredje dag...gränsfall. #2 Bra, intressant karaktär. Du är med! |
|
#4 ·
Mio · den 1 december 2003, 19:27
|
 |
Namn: Mejram Silfwer Ålder: 16 år Ras: Människa Sysselsättning: Smuggling av droger, spionage och dylikt...
Bakgrund: Mejram har under största delen av sitt liv levt på att smuggla olika saker och spionerat åt folk, mot betalning förstås. Men hon gör det bara för pengarna, hon tänker inte på de händelser som skulle kunna hända tack vare att hon gör de saker hon blir erbjuden att göra, bara hon får pengar så är det okej. Hennes föräldrar dog när hon var liten, och sedan dess har hon spenderat sin uppväxt på ett värdshus där hon också har skaffat sig en del kontaker... Men när hon fyllde 14 år försvann hon därifrån och har rest runt en del i landet.
Utseende: 158 cm lång, kort, mörkbrunt hår, blå-gröna ögon och slank. Kläder: Bruna byxor och tunikor, en grå vandringsmantel, grå struthätta och ett bälte samt två högbrättade stövlar. Utrustning: dolk (2 stycken, varav en är gömd i ena stövlen), penningpung, 2 meter tunt rep, vandringsstav, vattensäck och en liten kniv.
Personlighet: Mejram är en mycket glad människa, då hon är på sitt bästa humör. När hon är sur så håller hon sig ganska så mycket för sig själv och säger inte särskilt mycket. När hon är sur blir hennes ögon väldigt mörka och det mesta runt omkring henne, inklusive henne själv, blir också väldigt mörkt. Hon är den person som helst inte ställer sig i centrum, utan som gärna tar över efter någon. Men om man vill ha råd från henne så står hon alltid till förfogande.
Är den här karaktären bra tycker du? Annars kan jag ändra på det du tycker behöver ändras! |
|
#5 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 07:42
|
 |
Hon verkar inte behöva någon gångstav om hon är 16 och inte har särskilt mycket saker.. Annars är den ok.. kanske lite mer text om bakrunden om du orkar men det behövs inte dödligt. |
|
#6 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 07:43
|
 |
Jag hoppas det kommer lite fler.. jag stänger nog detta pbf i helgen om det inte kommer någon mer innan dess. |
|
#7 ·
Elanor · den 2 december 2003, 08:44
|
 |
Kan man kanske vara en vampyr?
|
|
#8 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 12:06
|
 |
Jaa.. men kom ihåg kravet på att vara aktiv... |
|
#9 ·
eowithrandir · den 2 december 2003, 12:15
|
 |
MIN ROLL: namn: Eliano ras: Halv alv
ålder:104(21)
utrustning: Rep(20 m) eld stål säck vattenskinn(5liter) Mörk blå tunika med silver broderi. dock utan ärmar en svart undertunika ett par blå byxor ett par mjuka läder stövlar en alvsmidd dolk En långbåge
PERSONLIGHET: Godmodig. Han är ganska snäll men han tvekar dock inte att döda ett svartblod av något slag. han är ärlig men kan undanröja vissa elaka kommentarer ändå. han förlorar aldrig kontroll på sin ilska om han inte blir så illa behandlad att han tar till våld.
HISTORIA: Hans föräldrar har aldrig gillat honom. Han hade en hård uppväxt och hans far övergav fammiljen redan när han var i 2 års åldern. Hans mamma kunde inte ta hand om honom så han fick klara sig själv. Detta har påverkat hans förmåga att överleva. Hans dolk fick han när han var på utflyggt i skogen och råkade hamna i ett slagfält mellan troll och dvärjar. Han lyckades nätt och jämt överleva med svåra skador som läkte med tiden. dolken kom från ett troll som hade dödat en alv och tagit den. han lyckades överleva på grund av att han visste hur man fann mat i skogen. Den mesta tiden tillbringade han i naturen och var nästan aldrig hemma. Hans hem var en liten bondgård med ett par kor, några höns och en gris. Den drev hans mor och en dräng vid namn typofin.
Redigerat 2003-12-02, 12:21 av |
|
#10 ·
Doun Mohr · den 2 december 2003, 15:08
|
 |
Ok, jag är med, kolla min karaktärssida för info, jag kan posta den här också om det skulle behövas? |
|
#11 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 16:18
|
 |
#10 Du är med! |
|
#12 ·
Elanor · den 2 december 2003, 17:53
|
 |
Namn: Claudia
Ras: Vampyr
Bakrund: Claudia var tio år när Lestat gjorde henne till vampyr. Hon har varit vampyr över trettio år, men hennes kropp är fortfarande ett barns. Lestat har alltid skämt bort henne, köpt fina dockor till henne och dyra klänningar. Lestat har också gjort en anna människa till vampyr, Louie, men det var innan han gjorde Claudia till en. Louie, som bor tillsammans med Lestat och Claudia, älskar Claudia som sin egen dotter. Hon är bara ett barn, men en hemskt mördare. Hon och Lestat brukade dricka blod från hela famlijer. Claudia, som lärt sig spela piano, spelar för famlijerna, och Lestat attackerar dem. Men efter en tid, tröttnade Claudia på Lestat, och försökte att ta hans liv. Men eftersom att han är vampyr, och där med odödlig, så gick inte det så bra. Det slutade med att Lestat tog med sig Louie och lämnade stackars Claudia ensam, och hon letar nu efter dem. Hon har bosatt sig i staden Borka. Hon kan inte vara ute i solljus, och är därmed bara vaken på natten. Hon är faktiskt ganska rik, hon har ingen aning om vad hon har fått alla sina pengar ifrån, men hon har mycket. Hon har tyvärr inte förmågan att kunna göra någon annan till vampyr, eftersom att hon själv blev vampyr när hon bara var ett barn.
Utseende: Hon har gyllende lockar och ögonen har en isande färg (hon ser ut som min bild.) Hon har vassa tänder, men de syns inte så väl. Hon är ganska kort, och väldigt blek. När hon väl är i solen har hon en mantel med en lång luva, som täcker hela hennes ansikte.
Godkänt?
Redigerat 2003-12-02, 17:54 av Elanor
Redigerat 2003-12-02, 18:03 av Elanor |
|
#13 ·
Mio · den 2 december 2003, 18:22
|
 |
Vandringsstaven är mer tänkt som ett vapen som folk faktiskt inte lägger så mycket märke till, och den kan ju vara bra i framtiden... Eller?
Hm... Ska försöka skriva lite mer bakgrund. Vad vill du veta mer om hennes bakgrund? Har tagit med det jag annars brukar skriva om mina karaktärer... |
|
#14 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 19:29
|
 |
#13 Ok det är bra #9 Du får vara med.. Men kom ihåg att du måste vara inne MYCKET oftare än förut..#12 I min fantasi lever vampyrer på blod..Och därmed måste de suga blod av folk.. Men låt gå för denna gång.Annars blir det så klumpigt..Du är med! |
|
#15 ·
Blot-Sven · den 2 december 2003, 21:43
|
 |
Svultna svinet? Vad gör Marja där? Hon jobbar ju på Sluge Räven... ;) |
|
#16 ·
Círon · den 2 december 2003, 21:47
|
 |
Jag tänkte fråga om jag också får vara med? Fast det här blir mitt första pbf i så fall, så ni får väl hjälpa mig lite... :) Ibland har jag förmågan att bara läsa vad som skrivits och inte skriva själv, men det är bara säga till om ni ser att jag är lite seg... Ska verkligen, verkligen försöka!
Här är iaf min karaktär:
Namn: Círon Ålder: 22 Ras: Halvalv Sysselsättning: Tjuv, och vandrare. Utför småsysslor åt folk mot betalning.
Ägodelar: (utöver det hon har på sig) Eldstål En mörkblå mantel Kniv Diverse örter som hjälper mot det mesta
Utseende: Kort svart, rufsigt hår, som hålls undan från ögonen med ett tygstycke som hon knutit runt pannan. Mörka ögon, spetsiga alvöron. Hon har ett litet örhänge i silver i det ena örat, föreställande en smal månskära. Hon är klädd i en svart kortärmad tunika med en längre grå tröja under. Svarta tajta byxor och höga smidiga stövlar. Ett läderbälte runt midjan där hon förvarar kniv, elddon och diverse tillhörigheter och nödvändigheter. När inte använder manteln bär hon den ofta hoprullad på ryggen.
Historia: Fadern var alv och modern människa. Círon har aldrig träffat fadern, då föräldrarna skildes åt av anledningar hon aldrig fått reda på. Modern var glädjeflicka i en den stad dom bodde i. Hon släpade ständigt hem nya män, något som Círon inte kunde tåla. När hon var runt 10 år rymde hon från hemmet. Hon tog sig ett nytt namn, Círon, som betyder månskära, efter sin första natt ute då hon vaknat mitt i natten och funnit sig se rakt upp i en stjärnklar himmel med den allra smalaste månskära. Efter det har hon alltid haft en viss förkärlek för nymånen. Hon drog ut på vägarna och träffade där på en äldre flicka, Mary, som varit ute på vägarna länge. Mary lärde henne att klara sig genom att stjäla mat eller pengar. Círon följde med henne i något år, vartefter dom skildes åt. Efter en lång tid av ensam vandring stötte hon på Molto, en gammal vis man som haffade henne i färd med att stjäla hans penningpung. Han kunde inte låta henne få fortsätta stjäla, utan tog med henne hem och lärde henne läsa, och lite annat smått och gott som hon kunde tjäna en slant på. Molto var gammal och dog efter några år. Då tog hon sig återigen ut på vägarna. Hon var nu omkring 16-17 år, hon visste inte säkert. Det följde några hårda år när hon härdade sig av gatans hårda liv. Hon träffade många personer och lärde sig lite av mycket. Så numera har hon åtminstone lite kunskaper inom väldigt många ämnen. Hon är ganska kylig till sättet, och låter inte alla komma henne nära. Hon pratar inte i onödan, såvida hon inte har lärt känna personen hon pratar med väldigt bra. Vilket är svårt, då hon inte direkt är så pigg på att lära känna nya personer… Med andra ord ä hon något av en ensamvarg. Nu har hon kommit till Borka. Hon har ingen direkt anledning att vara där. Vägen ledde henne dit och hon protesterade inte.
|
|
#17 ·
Ahlgard Vargberg · den 2 december 2003, 22:04
|
 |
#15 oj då..jag ändrar genast #16 Du är med! |
|
#18 ·
Crownless · den 2 december 2003, 22:05
|
 |
Ja jag testar vara med på denna :P
Namn: Derin Ålder: 453 Ras: Halvfolk Yrke: Jordelementar
Derin ett halvfolk, hälften räv och hälften mörkeralv. Han är bara 1,50 lång har svart ruffsigt hår, rävöron och svans. Bakkgrunden hans vet man inte så mycket om han är inte den typen som berättar historier faktum är att han inte tycker om att höra dom heller. Han har två humör som han växlar om vart annat, Jättedeprimerad eller förbannad. Och dessa två humör kan slå om hur som helst och när som helst. Andra varelser tycker han inte heller om men han ogillar dom inte heller dom bara är där enligt han stör dom han så är det emst synd om dom. Derin må vara liten men han kan slåss om han måste. Det enda man kan säga att han gillar är skogen... Skogen...och Jorden som ju är hans element. Han är stark i sitt element Jorden om man nu kan kalla der yrke? (Vad jordelementar är...ja det är en person som har fömågan att kontroller ett element mer eller mindre. Derin kan kontrollerar marken, metaller och skapa lite jordbävningarna.Han kontrollerar växter också) Om inte annat är han bra på att sjunga men det kan man ju försöka få han till...
Redigerat 2003-12-02, 22:12 av Crownless
Redigerat 2003-12-02, 22:25 av Crownless |
|
#19 ·
Blot-Sven · den 2 december 2003, 22:21
|
 |
#18: Kan du beskriva vad du menar med elementar? För mig är en elementar ett sorts väsen av antingen jord, vind, eld eller vatten, men Derin är ju inte det, utan ett halvfolk? |
|
#20 ·
Doun Mohr · den 2 december 2003, 22:52
|
 |
Vad är det här med "mitt första PBF?" jag kanske ska påpeka att mitt första var "Kayas gåta" ett av de längsta hittills
hehe, snyggt Blot-Sven
Redigerat 2003-12-03, 00:10 av Doun Mohr |
|
#21 ·
Elanor · den 3 december 2003, 08:31
|
 |
#14 Men hon suger blod, bara inte ifrån er andra... |
|
#22 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 11:11
|
 |
#21 Men när vampyrer suger blod blir ju deras offer vampyrer... #18 Hmm...Ok du är med också.. |
|
#23 ·
Blot-Sven · den 3 december 2003, 11:18
|
 |
#22: Bara om de dör. Sen är det somliga (exempelvis Anne Rice då, som hittat på just vampyren Claudia) som dessutom anser att offret måste själv dricka av vampyrens blod för att bli vampyr. |
|
#24 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 11:29
|
 |
#23 ok...INte så säker på det där.. Hur som helst tycker jag att hon ska kunna göra folk till vampyrer. |
|
#25 ·
Elanor · den 3 december 2003, 12:04
|
 |
#23 Har du sett En Vampyrs Bekännelser? =P
#24 Nepp, det kan hon inte. Hon är för ung. |
|
#26 ·
Doun Mohr · den 3 december 2003, 13:30
|
 |
#25 vem har inte sett den filmen?
"än finns det liv i kärringen" säger Lestat glatt och drar upp Claudias döda mor och börjar dansa runt
|
|
#27 ·
Blot-Sven · den 3 december 2003, 14:04
|
 |
#24: Inte för att låta snorkig (ursäkta i så fall), men sådant borde du väl kollat innan du godkände henne som karaktär? #25: Ahlgard är SL, dvs. Gud. Han bestämmer... |
|
#28 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 16:18
|
 |
#27 Du har helt rätt..Men jag är ju som sagt inte så erfaren.Dessutom blir jag bara glad att du säger det inte att du är snorkig ;). .Därför skrev jag att det kunde bli lite snurrigt..#25 Såhär bestämmer jag det ska vara..Hon kan göra vampyrer, men hon tror inte det. |
|
#29 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 16:32
|
 |
Lite mer information:: Förutom Marja och värden jobbar det dessa personer på sluge räven..Agneta,värdens fru är ganska rund precis som han..De är i stort sett likadana.De är mycket lyckligt gifta.Jon jobbar i köket.Sen finns det den 15 årige Bertil som jobbar som städare. Han är lång och spinkig,har spretigt hår och massor av finnar.Och den andra servitrisen: Madelene..Hon är lite fetare och kortare än Marja. Hon är 16 och är lite förälskad i Bertil. Om det är någon som vill spela en av dessa (förutom värdens fru) kan skriva en bättre beskrivning på dem. |
|
#30 ·
Elanor · den 3 december 2003, 17:30
|
 |
#28 Ahaaa...okej, det är du som bestämmer.
#26 Glöm inte att han sjunger: "ah nortcha drif far falorna, ah maralorana solo, Áno ta jorn, no de corn no jeraten no." ;P |
|
#31 ·
Letharion · den 3 december 2003, 17:43
|
 |
Hur ser han ut nu då??!!
Namn:Rion
Ras:Människa
Ålder:27
Utseende:Svart, kort hår, grönbruna och skarpa ögon. Han är väldigt smidig och samtidigt ganska stark. Han är lång ca 178cm, och han klär sej mest i grönt.
Utrustning: 1st Enhandsvärd 2st Silver Ringar 1st Tvåhandssvärd 1st Stor Sköld Skeppsskorpor för 21dagar 1st Filt 1stJärnrustning 1st medaljong med en bild på sin familj 1st Hjälm Kläder Eldstål Mantel 17½liter Vatten En dunk med mjöd 1st 4mannar tält
Bakrund:Rion bodde i en liten by som var väldigt fridfull. Tills en dag då det kom orcher och brände ner hela stället, men Rion märkte inte det för att han satt och fiskade. Senare när han kom tillbaka så var hela byn nedbrunnen till grunden. Smilla som Rion älskade mest av allt var död. Rion blev rasande över vad som hade hänt och han svor på att döda dom orcher som brände ner hans by. Rion är en väldigt god person, men ibland så blir han så arg att han dödar utan anledning. Rion reser runt mycket och han hatar orcher mest av allt. Rion är en god hjärtad person som hjälper nästan alla människor som är i knipa. Rion kansker inte är så himla smart som man tror men en godhjärtad person det är vad han är. Trots att hans familj är borta så saknar han Smilla mest av allt. Rion lever mest på sina skeppsskrorpor men ibland händer det att han går ut och jagar lite kött. Rion bor mest i skogarna när han reser omkring, i sitt fina 4mannar tält. Rion är inte en sån där som super mycket. Rion är ganska tystlåten av sig.
Redigerat 2003-12-05, 08:47 av
Redigerat 2003-12-05, 08:48 av Letharion |
|
#32 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 20:40
|
 |
#31 Först och främst: Har du läst reglerna? Förlåt om jag låter dömande för att du är ny. Men det har varit några som inte gjort det och bara hoppat in i pbf och liknande. Sen måste du vara väldigt aktiv och vara inne minst varannan dag. Och karaktären: Du måste skriva vad han lever på, vad han har för utrustning och mer om hur han är. Sen får du väldigt gärna vara med. Sist men inte minst... Välkommen till catahya! |
|
#33 ·
Doun Mohr · den 3 december 2003, 22:02
|
 |
#30 överkurs
#32 snygg avslutning
vad sägs om ett anfall ungefär nu? |
|
#34 ·
Ahlgard Vargberg · den 3 december 2003, 22:09
|
 |
#33 Först måste vi komma in i tråden lite.. Men snart.. |
|
#35 ·
Blot-Sven · den 4 december 2003, 05:13
|
 |
Eh, SL... Du vet väl att Bodil är ett kvinnonamn? ;) |
|
#36 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 07:49
|
 |
#35 oooooooops...Nåja jag orkar inte ändra.. Så den får bli lite konstig.. ;] |
|
#37 ·
Letharion · den 4 december 2003, 08:25
|
 |
oki men det var min kompis Elanor som skrev ihop en snabb gubbe te mej hade så himla mycke annat att göra men jag är inne 3 gånger om dagen kl 8,12,5.men blev han godkänd???
men jag ska skriva te han nu då |
|
#38 ·
Elanor · den 4 december 2003, 08:39
|
 |
#33 Nja...tycker du? ;P |
|
#39 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 12:57
|
 |
Det står fortfarande ingenting om vad han sysslar med, vad han har fått alla sina grejor ifrån osv.. |
|
#40 ·
Beyond · den 4 december 2003, 13:49
|
 |
Namn: Biorne den Vise Ras: Människa Ålder: 56 år Yrke: Trollkarl
Biorne är en lång och ståtlig karl med långt svart skägg och hår. Hans ögon är mörkbruna. Han går klädd i en brun kåpa med tillhörande mantel. Biorne är en ärrad och mycket slug gammal magiker, han har mycket erfarenhet och goda kunskaper i magi. Hans livsmål är att söka få mer kunskap och med kunskapen mer makt. Han livnär sig på sina tjänster. Han är kringresande och söker jobb där han behövs och där han får bra betalt. Han agerar både som magiker men även helare. Han är en ganska fräck och cynisk person, dock trevlig mot de han gillar.
Redigerat 2003-12-04, 16:06 av Beyond |
|
#41 ·
Beyond · den 4 december 2003, 14:01
|
 |
Jag kan tillägga att jag är väldigt aktiv... Och jag LOVAR att spela min roll väl den här gången. ;-)
|
|
#42 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 16:11
|
 |
#40 Det är en bra karaktär..Men jag vill ha bakrund och utrustning.om det är nåt jag glömt titta på de övriga karaktärerna som ÄR med. |
|
#43 ·
Letharion · den 4 december 2003, 16:27
|
 |
#39 Det har ju inte dom andra heller gjort asså vad dopm har fått deras grejer ifrån men varför är du så himla dum mot mej??? och inte mot dom andra |
|
#44 ·
Blot-Sven · den 4 december 2003, 17:54
|
 |
#43: Du har en hel del rätt skumma saker, vilket inte vi andra har. Exempelvis 3 magiska prylar. På vad sätt är de magiska? Får de dig att se ut som en smurf, eller blir du svag om du använder dem? Etc. Jovisst har väl vi andra skrivit in våra karaktärer ganska noga... Tycker jag? |
|
#45 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 20:08
|
 |
Men letharion... är du seg eller något? Jag vill veta vad han lever på.. Han är ju inte pojken med guldbyxorna eller?:P #43 Jag är inte mer ordentlig med dig än någon annan...Det är bara det att dom har redan skrivit allt det jag ber dej skriva.. |
|
#46 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 20:11
|
 |
Altså círon... Det är jag som bestämmer vad som händer.. Inte du.. |
|
#47 ·
Círon · den 4 december 2003, 20:33
|
 |
Va? Vad har jag bestämt nu då? |
|
#48 ·
Beyond · den 4 december 2003, 20:51
|
 |
Utrustning: En brun kåpa och mantel Vandringsstav Besvärjelsesamling+ massa böcker och pergament Kläder Ett kortsvärd (han kan använda det) Pengar (duh!) Dolk Ryggsäck Och andra tillbehörigheter...
Måste allt vara så strikt SL? |
|
#49 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 20:57
|
 |
Círon..Det ringde klockor.. och det kom alver..Sånt säger jag #48hmm du är med.. ja jag vill ha ett ordentligt pbf.. |
|
#50 ·
Beyond · den 4 december 2003, 20:59
|
 |
#49 Inget fel i det. Ordning kan vara bra. |
|
#51 ·
Círon · den 4 december 2003, 21:02
|
 |
Snälla du, det är Doun Mohr som är alven som kom in med ett blodigt orchhuvud. Sen gick han tydligen ut på torget och ringde i en klocka så att gardet skulle samlas. Jag spelar efter det. Om han gör det, och jag som en reaktion på hans handlingar själv gör något, då är det väl inte jag som har bestämt att det skulle hända. Det enda jag bestämde var ju att jag såg dvärgarna och Doun (alven), och hörde klockan som han ringt i. Så om någon har bestämt något, så är det väl Doun. Eller...?
Redigerat 2003-12-04, 21:35 av Círon |
|
#52 ·
Ahlgard Vargberg · den 4 december 2003, 21:37
|
 |
Oj då!! sorry..Missade det inlägget helt..förlåt!!:/ |
|
#53 ·
Círon · den 4 december 2003, 21:44
|
 |
Du är förlåten. :) |
|
#54 ·
Doun Mohr · den 4 december 2003, 22:38
|
 |
Ahlgard, ger du andra skulen när jag klantar mig? |
|
#55 ·
Ahlgard Vargberg · den 5 december 2003, 07:49
|
 |
Du klantade dig inte.. Du visste att det kom orcher om det kommer tre blodiga dvärgar som pratar om sådana.. |
|
#56 ·
Beyond · den 5 december 2003, 13:17
|
 |
Skickar karaktären igen, men med alla info i samma inlägg...
Namn: Biorne den Vise Ras: Människa Ålder: 56 år Yrke: Trollkarl
Biorne är en lång och ståtlig karl med långt svart skägg och hår. Hans ögon är mörkbruna. Han går klädd i en brun kåpa med tillhörande mantel. Biorne är en ärrad och mycket slug gammal magiker, han har mycket erfarenhet och goda kunskaper i magi. Han livnär sig på sina tjänster. Han är kringresande och söker jobb där han behövs och där han får bra betalt. Han är en ganska fräck och cynisk person, dock trevlig mot de han gillar. Han tror inte på gott och ont, rätt och fel, utan tror att det bara finns olikan handlingar och livsmål. Hans mål är utökad makt och kunskap, och han är på god väg.
Utrustning: En brun kåpa och mantel Vandringsstav Besvärjelsesamling+ massa böcker och pergament Kläder Ett kortsvärd (han kan använda det) Pengar (duh!) Dolk Ryggsäck Och andra tillbehörigheter... |
|
#57 ·
Círon · den 7 december 2003, 20:41
|
 |
Jag får väl be om ursäkt för att jag inte har varit online på ett tag. Jag har inte haft tillgång till internet på hela helgen. :(
Men jag får väl låtsas att jag har varit med i försvarsringen, utan att ha gjort så mycket väsen av mig, om det går bra? :) |
|
#58 ·
Ahlgard Vargberg · den 7 december 2003, 21:52
|
 |
det går jättebra!
|
|
#59 ·
Doun Mohr · den 8 december 2003, 17:21
|
 |
Ursäkta min frånvaro, har vart på läger i helgen,, lyckades dra på mig en mysig förkylning som straff,, men nu är jag vid liv igen |
|
#60 ·
Ahlgard Vargberg · den 8 december 2003, 17:40
|
 |
ok..Det är ok.. Man vill ju inte missa sådana saker. :) |
|
#61 ·
Crownless · den 9 december 2003, 22:24
|
 |
Ursäkta att jag int evarit online men jag har inte kunnat! Min dataskärm har varit trasig :( |
|
#62 ·
Doun Mohr · den 11 december 2003, 08:52
|
 |
Nu snackar vi slagsmål... |
|
#63 ·
Ahlgard Vargberg · den 14 december 2003, 20:14
|
 |
Förlåt för att jag inte kunnat vara inne på senaste tiden.. Datorn håller på med en hälsokur :P |
|
#64 ·
Doun Mohr · den 20 december 2003, 00:38
|
 |
Stått still på senaste tiden??? |
|
#65 ·
Ahlgard Vargberg · den 20 december 2003, 11:37
|
 |
jaa... Ingen skriver i on.. |
|
#66 ·
Doun Mohr · den 20 december 2003, 15:54
|
 |
Man får väl göra en insats... |
|
#67 ·
Mio · den 20 december 2003, 18:32
|
 |
Tycker det är lite svårt då man får så lite att gå på. Tycker vi skjutsar på alltihopa lite... Det mesta kretsar ju just nu runt Claudia och den där skitdemonen... :-) Så det är lite tråkigt för oss andra som har så lite fantasi. *syftar nu på mig själv* |
|
#68 ·
Doun Mohr · den 20 december 2003, 19:07
|
 |
Mio, man kan alltid skriva något, dåligt eller bra, du kommer nog på något att göra
En rolig sak man kan tänka på är att vi spelande kan begå myteri mot vår SL, ingen har ju fel i ett rollspel, det är bara olika sätt att se saker på...
Redigerat 2003-12-20, 19:12 av Doun Mohr |
|
#69 ·
Ahlgard Vargberg · den 28 december 2003, 17:41
|
 |
Doun: Orcher hatar alvsaker... Ta bort den texten.. |
|
#70 ·
Doun Mohr · den 28 december 2003, 19:49
|
 |
Sorry, tänkte inte på det, ändring på väg |
|
#71 ·
Ahlgard Vargberg · den 28 december 2003, 23:14
|
 |
Bra och trolig ändring! |
|
#72 ·
Doun Mohr · den 29 december 2003, 01:56
|
 |
Alltid något, snygg historia du har där |
|
#73 ·
Ahlgard Vargberg · den 29 december 2003, 11:11
|
 |
Jag kom på det när ni tyckte det var konstigt med en god demon. Han hade ju rätt. Han är ju ingen riktig demon, bara en mislyckad sådan. |
|
#74 ·
Círon · den 29 december 2003, 20:29
|
 |
Vi postade visst samtidigt, Ahlgard, så jag redigerade mitt lite... :) |
|
#75 ·
Doun Mohr · den 31 december 2003, 01:48
|
 |
Beyond, lite paranoid kanske? |
|
#76 ·
Ahlgard Vargberg · den 31 december 2003, 12:11
|
 |
Jo, jag håller med till fullo. |
|
#77 ·
Blot-Sven · den 8 januari 2004, 17:26
|
 |
Doun Mohr, när Doun Mohr kom fram till disken kan Marja omöjligen suttit och betraktat ett guldmynt. Det stoppade hon i fickan för längesen, och har inte tagit upp det sedan dess. Hon satt snarare på huk och kramade Claudia. |
|
#78 ·
Ahlgard Vargberg · den 8 januari 2004, 19:10
|
 |
Yep!... Jag skulle skriva det men datorn stängdes konsigt nog.. Det är rätt sagt Blot-seven! |
|
#79 ·
Beyond · den 8 januari 2004, 19:39
|
 |
#75 För att han tycker att den bleka, underliga flickan är konstig? För att han inte litar på en DEMONVARELSE? Hahah... nej du, sunt förnuft kallas det. |
|
#80 ·
Doun Mohr · den 8 januari 2004, 20:06
|
 |
Jag fixar
|
|
#81 ·
Ahlgard Vargberg · den 8 januari 2004, 21:54
|
 |
#79: Doun har rätt... Din karaktär, och några andra är ganska paranoida.. Det var inget illa menat. Ni är paranoida för att de flesta nu vet att Gnuba är den gode, som är bra för by vilket han visat genom att döda alla orcher. |
|
#82 ·
Doun Mohr · den 8 januari 2004, 22:31
|
 |
Angående flickebarnets blekhet,, jag tror att du skulle ha mer färg i byxorna än i huvet om du vart en liten flicka vars lilla by blir anfallen av orcher,, att hon sen är blek hela tiden kan bero på att hon sover hela dagarna? |
|
#83 ·
Blot-Sven · den 9 januari 2004, 00:00
|
 |
Hör du Doun, jag föredrar att spela min karaktär själv är du snäll... |
|
#84 ·
Beyond · den 9 januari 2004, 07:44
|
 |
#81 Har SL inte förståt poaängen själv ens? Hur kan en varelse skapad av demoner vara god? Detta är Biorne som magiker mycket medveten om, och han har haft att göra med övernaturliga varelser förut... Min karaktär kommer alltid hysa misstankar mot Gnuba. |
|
#85 ·
Doun Mohr · den 9 januari 2004, 08:27
|
 |
#83 ok, sorry |
|
#86 ·
Blot-Sven · den 9 januari 2004, 17:23
|
 |
#84: Vad är godhet och ondska? Varför skulle han INTE kunna vara "god"? #81: Dock kommer även min karaktär alltid att vara misstänksam mot honom (troligtvis), eftersom hon var det från början, eller snarare rädd för honom, och det ändras inte hux flux, hon måste lära känna honom ordentligt för att bli förvissad om att han inte är farlig för henne eller någon annan. Marja är en alldaglig människa, hon tycker trolldom är mystiskt och otäckt. Att se någon trolla fram pysslingar är skrämmande för henne... #85: Visst, bara det inte blir en vana så. |
|
#87 ·
Ahlgard Vargberg · den 11 januari 2004, 13:20
|
 |
#84 Men JA DET KAN DEN! Har du inte lläst hans hisoria eller????? #86 Helt rätt tänkt! Jag håller med. Det är bra spelat men visst är hon lite paranoid? |
|
#88 ·
Doun Mohr · den 11 januari 2004, 13:53
|
 |
#87 enligt mig ät MArja inte så paraniod,, hon sitter ju och kramar om en vampyr,, ovetandes, men endå, och Gnuba är ju ändå en demonskapelse, De brukar inte vara precis vänliga |
|
#89 ·
Blot-Sven · den 11 januari 2004, 17:01
|
 |
#87: Nej, jag tycker faktiskt inte det... Vore hon paranoid skulle hon nog inte våga hålla på att stjäla och utöva prostitution när hon vet att det faktiskt kan innebära stora risker. |
|
#90 ·
Ahlgard Vargberg · den 11 januari 2004, 17:09
|
 |
#88 och 89: Jaja, jag ger upp. Förresten, hon kommer nog inte vara så ovetandes så länge till ;) |
|
#91 ·
Beyond · den 11 januari 2004, 17:14
|
 |
#84 Så du vill att min magiker som är erfaren av demoners ondska ska lita på en demonskapelse? Ge dig... #86 Godhet och ondska ur min karaktärs synvinkel givetvis, det fattar väl alla lr? Eftersom demoner bedrar och lurar och skadar andra varelser så kommer min karaktär givetvis inte lita på en skapelse från demonerna. Det är väl fullt förståligt lr? |
|
#92 ·
Ahlgard Vargberg · den 11 januari 2004, 17:21
|
 |
Men var inte detta den goda? Den som hade precis alla dessa igenkännings tecken? Eller... Det kan ju vara en dubbelgångare.. |
|
#93 ·
Blot-Sven · den 11 januari 2004, 17:23
|
 |
#91: Vad jag menar är, varför skulle demoner vara "ondare" än andra varelser? Människor, dvärgar, alver etc. bedrar, lurar och skadar också andra varelser eller hur? Så... Vad gör demonerna värre? Även för din karaktär- självklart måste han mött gott om backstabbers av alla de slag? |
|
#94 ·
Beyond · den 11 januari 2004, 17:25
|
 |
#93 För att det är en övernaturlig varelse? För att demoner är kända att skada? Demoner är samlingsnamn för onda andar... Jag tror inte du själv skulle lita mer på en demon än en människa som är bekant för dig. Dessutom kan demoner antagligen orsaka mer skada... Något oklart? |
|
#95 ·
Blot-Sven · den 11 januari 2004, 17:34
|
 |
#94: Ja, mycket oklart. Demoner behöver inte alls nödvändigtvis vara onda. Som trollkarl är din karaktär själv "övernaturlig". Att demoner är kända att skada är att dra alla över en kam... Självklart skulle jag inte lita mer på en demon än på en människa som är mig bekant, men däremot på en demon som var bekant med mig en en okänd människa. Din karaktär känner ju INGEN. Jag har inte sagt att han ska lita på Gnuba, jag bara hävdar att Gnuba mycket väl skulle kunna vara "god", och att din karaktär, som känner till mest av karaktärerna om övernaturliga saker, också borde vara den som är mest medveten om det. Nu har jag för övrigt "lyft" ontråden till nybörjarna, så nu hittar du den lättare. |
|
#96 ·
Beyond · den 11 januari 2004, 17:42
|
 |
#95 Varken jag eller du tror på gott eller ont Blot-Sven... Vad beträffar Biorne så har han givetvis svårt att lita på en demonvarelse som plötsligt uppenbarar sig och bara menar väl... Han har tom. lite svårt att förstå att NÅGON varelse skulle göra något sådant. Det faktum att min karaktär inte litar på en sådan varelse gör honom inte paranoid, han använder snarare sitt sunda förnuft. Biorne är själv en självisk varelse, och han litar inte på någon. |
|
#97 ·
Blot-Sven · den 11 januari 2004, 17:48
|
 |
#96: Det är inte jag som påstår att han är paranoid, jag bara argumenterar emot kategoriseringen av demoner. Men skit samma. |
|
#98 ·
Ahlgard Vargberg · den 12 januari 2004, 11:59
|
 |
Lyssna nu båda två. Gnuba är möjligen inte så god egentligen, men han blev räddad av er för att han bara kan byta kropp när folk ser på. Hans skinn glider av om alla tittar på honom och han vill byta kropp. Utan kropp överlever han endast i tio minuter. Alltså blev han räddad ur den äckliga orch-kroppen av er. |
|
#99 ·
Blot-Sven · den 12 januari 2004, 20:30
|
 |
#98: Jaha... Och med detta vill du påpeka? |
|
#100 ·
Ahlgard Vargberg · den 14 januari 2004, 16:01
|
 |
Att ni har fått svar på eran disskution...
|
|
Sida: / 1 / 2 /
|