Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (2 medlemmar inloggade)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Tisdag den 21 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > PBF - Play By Forum > Talismanerna [OFF]

Talismanerna [OFF]   Antal svar: 120
Ilyena · den 2 maj 2005, 08:59
Hej, allihop!!
Detta är mitt första egna PBF och hoppas att det blir kul!!

I den snart glömda forntiden levde de fyra släktena, alverna, människorna, dvärgarna och trollen i fred med varandra. De fyra släktena idkade handel och alla länderna blomstrade. Det fanns ingenting som kunde förstöra vänskapen mellan landens fyra härskare som bara hade blivit starkare för varje generation. Men detta skulle inte vara i alla evighet precis som allt annat.

För lite mindre än hundra år sedan började en grupp människor som kallade sig för unionen bildas. De var harmlösa till en början och härskarna tog ingen större notis om dem men, för bara 50 år sedan började det uppstå tvister mellan länderna som slutade i blodiga krig och det var ingen som visste varför.

Unionen dödade människornas siste härskare och tog över styrningen av landet. De fördrev de bosatta alverna och införde förbud mot allt samröre med troll och dvärgar. Alverna, dvärgarna och trollen samlade sina armeer och gick till attack mot unionen men förgäves. Unionen hade tagit till svart magi i form av svarta skuggor som ingen kunde stå emot förutom alverna men de var för få.

Alverna fördrevs från sitt land och försvann in i östern. Dvärgarna blev slavar under unionens förtryck och trollen blev bannlysta till det karga och bergiga västlandet.

Den siste druiden kallade då samman ett sällskap som tillsammans skulle hitta de förlorade talismanerna, göra slut på unionen och den svarta magin oh införa fred i de fyra länderna igen.

Låter det intressant???

Till detta PBF behöver jag människor, alver, dvärgar, och troll.
I karaktären vill jag ha med följande:
Namn
Ras
Yrke
Utseende
Vapen
Personlighet
Bakgrund
Speciella förmågor eller magier om ni har några.

//Ilyena

Dessa har vi nu:
Ilyena som Ilyena celebindal
Archimedes som Neldar Silvernos
Doun Mohr som Radon Månskugga
Arrok som Duriko Derviko
Illmarion som Gargamel Granit
Apocalyps som Naztör Skyggklinga
Elrond som Elvastor Blåfjäder

Redigerat 2005-05-11, 08:16 av Ilyena
Sida: / 1 / 2 /

#1 · Archimedes · den 2 maj 2005, 14:40
Så vi möts igen, Ilyena. Trevligt :)

Jag är jätteintresserad.. karaktär kommer ikväll, troligen
#2 · Maglor · den 2 maj 2005, 16:50
Ahh, låter askul =)
Få se om det finns tid, isf är jag på... karaktär kommer...
#3 · Doun Mohr · den 2 maj 2005, 17:27
*vinkar* Hej, kommer du ihåg mig? Nu får du samma helvete igen :P karaktär på G
#4 · Vanaldím · den 2 maj 2005, 18:35
Låter intressant. Ska nog fixa ihop en karaktär =)
#5 · Ilyena · den 3 maj 2005, 08:05
#1 *bockar och bugar* du är mer än välkommen att vara med.
#3 Om jag får ett helvete så hoppas jag att det blir angenämt sådant. Jag kommer ihåg dig Doun du behöver inte oroa dig *vinkar* tillbaka.
#2 jag hoppas du får tid att vara med Maglor men sätt inte något annat före som kan vara viktigare som tex skolan.
#6 · Maglor · den 3 maj 2005, 12:14
Det är lugnt, jag sätter inte skolan före =P
#7 · Blot-Sven · den 3 maj 2005, 13:21
Vad menas med klass?
#8 · Ilyena · den 3 maj 2005, 13:22
Klass är samma som yrke. Exempel på yrken är magiker, svärdsman, krigare osv.
#9 · Doun Mohr · den 3 maj 2005, 17:23
Fråga: Kan mörkeralv vara en karaktär här? Han bits inte.. Hårt
#10 · Ilyena · den 3 maj 2005, 17:47
Ja, jag sa alver och då menar jag alla alver. Lägg upp din karaktär så får jag se om han verkar pålitlig.
#11 · Doun Mohr · den 3 maj 2005, 17:51
Ska han vara pålitlig också? Fan, där sprack det..
#12 · Doun Mohr · den 3 maj 2005, 17:53
Här är killen iaf:

Namn: Radon Månskugga

Ålder: Egentligen 600 men Radon tror själv att han är runt 400

Ras: Mörkeralv, inte drow

Yrke: Soldat, motsvarande svärdsman

Utseende: Blek hy, mörkbrunt, lite mer än axellångt hår, röda ögon som lyser lite i mörker, mycket vältränad kropp och vig kropp, klär sig i svarta kläder, ofta åtsittande skinnliknande tyg för bättre smidighet, rustning bär han ingen, det hämmar rörelseförmågan

Vapen: En "Halvmåne", ett mcket fruktat vapen, ser ut som en pilbåge, handtaget är stort nog för fyra händer, resten är två böjda, mycket vassa klingor, hanteras som en stav och är extremt dödlig i rätt händer, han har även en vanlig pilbåge och en dolk

Personlighet: Mycket kall och tyst vid första mötet men med tiden mjuknar han och blir mer eller mindre som alla andra, han har ett gott sinne för humor men ler sällan annat än i sinnet

Bakgrund: Han var utstött som barn och mycket illa omtyckt, därför fick han aldrig sätta sin fot utanför de mörkaste delarna av svartskogen där han bodde, efter 500 års fångenskap(300 enligt Radon själv) såg han en lucka i vaktombytet och flydde, han blev förvånad när ingen kom efter honom men brydde sig inte mycket om det, när han kom ut fann han en människoby där han trots sin ras blev behandlad bättre än han trott, han lämnade dem snart men återvänder då och då för att titta till dem, han far vida omkring och tjänar som legoknekt vid små äventyrarexpeditioner och har ännu inte misslyckats med ett enda uppdrag

Speciella förmågor: Som mörkeralv har han ett ärvt sinne för magi, men kan inte använda den, dock skyddar den honom och gör så att hälften av alla förbannelser och formler som kastas över honom inte verkar, han är även mycket vig och starkare än en människa efter alla års träning
#13 · Archimedes · den 3 maj 2005, 20:48
*Bugar mig djupt* Jag tackar, sköna dam. Må din skönhet fortsätta förgylla vår tillvaro ännu en tid.

Namn: Neldar Silvernos

Ras: Alv

Ålder: Ser ut att vara runt 25 år, är dock omkring 600 år gammal

Yrke: Bågskytt

Utseende: runt 1,8 meter lång, ljusa ögon, långt mörkt hår, klär sig i ganska åtsittande kläder för att kunna röra sig snabbt, oftast gråa och gröna kläder. Vacker med rena linjer i ansiktet. Väldigt smidigt men ändå vältränat byggd

Vapen: Som alla andra krigare från min stam bär jag en utsirad pilbåge, vars lemmar min far skar till dagen jag föddes, ett koger fyllt med pilar och två kortsvärd fastsatta intill kogret på ryggen. Har även, vilket inte ingår i min stams utrustning, en del kastknivar i hölster fastsatta här och där.

Personlighet: Vis och funderande. Lugn och stillsam, hetsar sällan upp sig. Dock ganska nyfiken och har en stor vilja att lära sig saker. Skrattar mycket sällan, men är ändå lätt om hjärtat och väldigt omsorgsfull om andras välfärd.

Bakgrund: Kommer från en alv"stam" långt inne i skogen, började sina krigarutbildning vid ganska hög ålder (förhållandevis), dock en av de bästa i sin "stam". Runt min 500-årsdag kom en ung riddare till vår by, han bad om att få träffa den bäste bågskytten i skogen och vår ledare kallade mig. Riddaren ville ha med mig på en jakt efter en skatt, då han tyckte sig kunna behöva en bågskytt till hjälp. Då jag var mycket nyfiken följde jag med riddaren.. Vi reste vidare till en magikerfästning och tog med oss en magiker därifrån.. I drygt ett år letade vi efter skatten och under den tiden hann vi bli som bröder. Till sist hittade vi den djupt nere i en gravgrotta i Shaitanöknen. Vi hann dock inte fly innan ett stenras började rasera hela grottan. Magikern stannade kvar i grottan och höll med magi upp den så att jag och riddaren skulle hinna undan. Han offrade med andra ord sitt liv för oss. Väl ute och i säkerhet från grottan färdades jag och riddaren till magikerns hem, där vi gav hans del av skatten till hans mästare, som lovade att den skulle bli en del av en minnesplats i magikerns ära. Därefter skildes min och min riddarbroders vägar. Jag återvände aldrig till min by utan fortsatte att utforska världen.

Redigerat 2005-05-03, 21:36 av Archimedes

Redigerat 2005-05-03, 21:59 av Archimedes
#14 · Ilyena · den 4 maj 2005, 08:59
#12 Du är godkänd!!!
#13 Du är godkänd!!!

Ja, här är min karaktär

Namn: Ilyena Celebrindal

Ålder: lite över 200 år

Yrke: Krigare

Vapen: bredsvärd, ett antal dolkar och en pilbåge

Utseende:lång, smidig, smal, vacker, ljushårig och har förtrollande blå ögon.

Klädsel: Hon klär sig ofta i läder byxor med någon matchande överdel. Hon bär ofta ett skärp där det hänger ett svärd och andra bra-att-ha-grejor. Hon klär i klänningar, men hon har de bara om det är högtidliga tillfällen. Hon bär också en familjeklenod runt halsen som ett kännetecken för hennes ursprung. Hon bär en mörkröd mantel som går till fötterna.

Personlighet: Ilyena är trevlig, snäll och bra på att lyssna, men hon kan få sina humörsvängningar om någon frestar hennes tålamod till max. Hon är en kvinna med många bra egenskaper i både läkarkonst, musik, strider och magi.

Bakgrund: Ilyena kommer från en ganska rik familj. Hennes pappa är en framstående krigare, han är ofta borta långa tider i krig på andra kontinenter vilket gör att hon inte träffar honom så mycket. Ilyena är fjärde barnet och får inte mycket utrymme för sig själv så hon tar alla tillfällen som ges till ett bra äventyr. Ilyena har sedan hon varit ungefär 5 år gammal haft en stum livvakt som följt henne som en skugga vart hon än gått men för ungefär 50 år sedan dag han när han försökte skydda henne från skuggonernas angrepp.

Redigerat 2005-05-04, 09:00 av Ilyena
#15 · Maglor · den 4 maj 2005, 12:21
Orka fixa en karaktär, när det går så segt i både "Fenwin" och "Nightstalkers" känns det onödigt att börja på ett till...
#16 · Doun Mohr · den 4 maj 2005, 13:03
Hehe #14 du är INTE godkänd!!! :P
#17 · SirWoffe · den 4 maj 2005, 20:23
Kan man vara med som troll möjligtvis? Skulle vara jättetrevligt att få inviga mitt småtroll Gnoff :D
#18 · Ilyena · den 4 maj 2005, 20:29
#17 Ja, absolut ditt troll är välkommet. Lägg upp din karaktär så får du säkert vara med!!!!
#19 · Doun Mohr · den 7 maj 2005, 20:57
Ok, tre karikatyrer är redo att bitas.. vi behöver fler, kom igen nu, anmäl er
#20 · Arrok · den 7 maj 2005, 22:34
*blyg.... NÄ inte jag inte:D*

Hej ursäkta om jag frågar men har du läst Shannara bäöckerna? tycker den är lik lite grann som i de böckerna.

Jag har en till fråga ursäkta men kan man vara halvblod och går det med demon eller måste det vara alv, dvärg, människa och troll?

Lugn jag kommer vara med iallafall även om inte demoner går;)
#21 · Lumelon · den 8 maj 2005, 11:40
Damn it, skulle gärna vara med om jag inte vore tvungen att sätta saker som rixhajk framför rollspelandet. :(
#22 · Doun Mohr · den 8 maj 2005, 13:37
#21 en veckas frånvaro är nog accepterat om nu spelet hålls igång så länge, jag själv kommer vara borta i nästan två veckor i sommar så..
#23 · Lumelon · den 8 maj 2005, 14:18
Nja, det blir bara en fasansfull helg i Falköping, men vi får se om jag kommer upp med en karaktär eller ej...
#24 · Ilyena · den 8 maj 2005, 15:12
# Ja, jag har läst shannara böckerna och jag har byggt mitt pbf runt dem. Jag tycker dem är jättebra och tycker väldigt mycket om karaktärerna.

Jag vill helst att du ska välja någon av de släkten som jag har valt ska vara med. En demon skulle inte passa in i mina planer och ett halvblod skulle också ställa till problem.

Om du inte vill vara en vanlig alv eller dvärg så kan du väl skapa en kraktär som är besläktat med något av släktena tex mörkeralv, svartalv, ljusalv etc.
#25 · Illmarion · den 8 maj 2005, 20:48
Jag önskar också ansluta om det är ok,
tuver så har jag lite IT-krångel så jag får se om jag kan.
Hoppas inte kass stavning blir något problem.

Har några frågor innan jag börjar med en karaktären:
Hur är magin tänkt att fungera, är det bara magi eller är det olika flöden typ som i Jordans böcker, och om det är flöden vad kallas dom.
finns mitril och sådant?

Jag har nämligen inte läst böckerna.

Redigerat 2005-05-18, 20:27 av Illmarion
#26 · Arrok · den 9 maj 2005, 12:56
Okey men det är lugnt Ilyena.

Namn: Duriko derviko

ras: Människa

Kön: man

ålder: 26år

Vapen: båge med en stor bunt pilar, samt ett kortsvärd.

Rustning: kläderna är gjorda i läder.

Tillhörigheter: väska med mat, reservpilar och vatten.

utseende: han är ca 180cm lång och ser atletisk ut, han har gröna ögon med tjock brunt hår, han har ett vackert ansikte och ett vänligt leende.

personlighet: han är en go kille med ett gott hjärta, han driver helst inte med människor eller djur. Han är intresserad av att få träffa den sanna kärleken. han är väldigt envis och det krävs mycket eller ibland någon starka än honom för att ändra sig.

historia: han växte upp på landet med sin familj, han far hade massa djur och duriko var den ända pojken av deras 4 ungar. han var den äldsta och fick ofta hjälpa sina systrar från faror, han tränade med båge sedan han blev 14 år. en dag så beslöt han sig var en vandring när hela familjen var hemma och det inte fanns så mycket för honom att göra, han var 16 år när han förlorade sin familj. när han hade kommit hem så var alla djur och hans familj döda på marken, han begravde sin familj's kroppar innan han gav sig iväg för att hitta dem som hade gjort detta.
innan han gav sig iväg så kom någonting från skogen imot honom, han hade haft bågen nära och skött iväg en pil och träffade den i ansiktet. han har inte hittat den än......
#27 · Ilyena · den 9 maj 2005, 13:50
#25 Magi är bara magi, vi behöver inte krångla till det med olika flöden och sådant som finns i böckerna för då blir det bara krångligt. Ja du får använda dig av mithril och sådant om det passar till din kraktär.
Om du har några fler frågor så är det bara att fråga här eller i min gästbok.

#26 Du är godkänd!!!!!
#28 · Illmarion · den 9 maj 2005, 18:34
Namn:
Gargamel Granit

Ras:
Dvärg

Yrke:
Krigare

Ålder:
50år.

Personlighet:
Gargamel är en vanliggtvis mycket lugn person och det finns få saker som får honnom ur fattning. Han är kanske inte så snabbtänkt och ses därför som en allmänt dum karaktär.
Gargamel har tre saker som är viktiga i hans liv Guld, Öl och sina vänner (vilka han är hundra lojal mot).
Han blir välldig fumlig om han inte får i sig ett stop öl på morgonkvisten.

Utseende:
Han är en kort dvärg ser ganska knubbig ut. Näsan är knekt och ena örsniben saknas.
Han har en brynja som är gjord av metal fjäll.
Högra ögat saknas och det andra är mer eller mindre igen växt.

Utrustning:
Han har den ordinarie utrustningen för vildmarksliv.
Vapen och rustningar: 1 st tvåhandsyxa, 4 st kastyxor och 1 st kastyksa i Mithril. Rustningen är en läderrustning med fastsatta metal fjäl.
Förutom detta äger han en liten öl tunna ppå 20 Liter.

Historia:
Det finns inte mycket att säga om Gargamels liv. Han växte upp i ett mindre dvärgsammhälle, under ett bråk med en av barnen som bodde i närheten tog Gargamels motståndare en fakla och slog honnom i ansiktet med. och därav blev hans ansikte som det är.
Efter det vandrade han ut i vildmarken för att ta livet av sig eftersom han kände att som blid kunde han inte göra något och döden vore bätre.
Men när han vandrade där för att hitta en lämplig plats för ändamålet (vilket var ganska svårt utan syn).
Gargamel stöte i alla fal ihop med en alv eller mäniska eller något som viste vem han var och vad han gjorde där. Den varelsen och Gargamel tilbringade ett tjugotal år tillsamman och lärde sig ett nytt sätt att se på och en typ av stridskonst som inte många kan. Av den personen fick han även en yxa som var ovanligt lätt och som han med tiden upptäckte var väldigt bra. Strax efteråt försvan vad det nu var och har inte blivit sedd av Gargamel sedan dess.

Egenskaper och magier:
Pågrund av sin förlorade syn så har han lärt sig ett nytt sätt att se på genom att känna "energi" runt sig. Detta ger honnom en syn på 360 grader alltså åt alla håll med en radie på 20 meter. Men kan om han vill sträcka ut sig 40 meter åt ett håll, men förlorar då synnen åt alla andra håll.
Gargamel kan också gå in i någonsorts stridstrans då han ökar upp sin rörlighet till det dubbla i tio minuter. Därefter faller han ihop medvetslös och förblir i det tillståndet i 24 timmar.

Har aldrig spelat förr, så om något är dåligt skriv det så får jag se vad ja kan göra åt saken.

Redigerat 2005-05-09, 18:35 av Illmarion
#29 · Arrok · den 9 maj 2005, 21:45
#27 tackar ska du ha men jag glömde skriva yrke men han har inget direkt, han är lite av varje, han hjälper såna som behöver hjälp en god samarit kan man säga samtidigt osm han letar efter de som mördade hans familj.
#30 · Doun Mohr · den 9 maj 2005, 21:53
#25 kass stavning har vi alla, gör så gott du kan så gnäller jag om resten :P
#31 · Apocalyps · den 10 maj 2005, 01:10
detta kommer att vara mitt första pbf...så jag får be om ursäkt ifall jag inte lyckas så bra me att beskriva min karaktär

Namn: Naztôr Skuggklinga

Ålder: ca 1000 år

Ras:Mörkeralv

Yrke: Lönnmördare

Utseende: Han ser ut som dem flesta mörkeralverna om man bortser från att man märker att han är medlem i ett gille som han har bildat med sin bror, alla som är med i gillet har en tatuering på ena kinden som är en blodröd dolk, vilket ska symbolisera att dem alltid är ute på uppdrag. Han går klädd i en läderrustning med mjuka skor till. Hans längd är 2.05 m

Vapen: 2 dolkar som han alltid ser till att dem har gift på klingan, sen så har han ett antal kastknivar gömda lite överallt på sig, dem använder han bara om han inte vill gå nära sin motståndare

Personlighet: Vissa som träffar honom kan tänka sig att han är en kallblodig mördare...vilket stämmer till viss del, han talar sällan med någon som inte är medlem i gillet. Till och med dem i gillet fruktar ibland när hans blick faller på dem, men det är bara för att dem vet att något har gått fel och han vill hitta den skyldiga.

Bakgrund: Ända sen han var liten har han alltid tävlat med sin yngre bror t.o.m. i gillet som dem starta tillsammans tävlar han mot honom, denna relationen beror på att hans bror inte riktigt är torr bakom öronen vilket hans 100 år yngre broder alltid vill visa att han är. När han var 500 år så bildade han och hans bror lönnmördargillet "De osynliga" namnet på gillet kommer från en sak som har gått i släkten i flera generationer. Det är en speciell teknik som gör så att det ser ut som om man försvinner i tomma intet för att sen efter ett tag dyka upp igen, vilket han har upptäckt är väldigt effektivt på sina uppdrag. Det är också därför han har förtjänat sitt smeknamn "Spöket".

Speciella förmågor: han har som sagt tekniken som har gått genom flera generationer. När man använder den tekniken ser det ut som om mörkret slukar en, när man väl använder den tekniken så skärps alla sinnen ordentligt. Man kan dessutom märka om någon annan använder den tekniken...men ända sättet att märka det är om man använder den själv.

Redigerat 2005-05-10, 13:21 av Apocalyps

Redigerat 2005-05-10, 15:24 av Apocalyps
#32 · Ilyena · den 10 maj 2005, 15:17
#28 Du är godkänd!!! "Trevligt att en alv sluter sig till sällskapet."

#31 Du är godkänd!!! Om du vill ha ett tips angående stavning så skriv inlägget, läs igenom efter stavfel innan du postar. Du kan även redigera ditt inlägg efteråt om du upptäcker några fler fel.

Jag godtar inga fler alvkarktärer nu, om ni vill vara med så får ni välja någon av de andra släktena.

Skriv era kraktärer så snart som möjligt ni som vill vara med, men inte hunnit skriva någon karaktär. Jag godkänner inga fler karaktärer efter helgen om det inte är specialfall men då måste man ha en väldigt bra anledning.

Redigerat 2005-05-10, 15:25 av Ilyena
#33 · Apocalyps · den 10 maj 2005, 15:19
#32 de va bra att höra...men angående stavfel "Trevligt att en alv sluter sig till sällskapet."...inte för att klaga...o jag tackar stort för dem tipsen
#34 · Arrok · den 10 maj 2005, 19:23
KOmmer vi sätta igång efter helgen???
#35 · Ilyena · den 10 maj 2005, 20:41
Vi får se. Jag måste fixa en del saker i skolan och så men det är det som är tanken. Jag hoppas på att lägga upp ON-tråden på måndag eller tisadag men det beror helt på hur mycket jag har att göra i skolan.
#36 · Elrond · den 10 maj 2005, 20:45
Jag är gärna med!! =)

Namn: Ëlvastor Blåfjäder

Ras: Människa

Ålder: 36år

Yrke: smed har tidigare varit spion och förfalskare för människornas kung.

Utseende: Har skarpa falk liknande ögon. Hans hår är svart och ovårdat och hans ansikte är ljust nästan blekt. Han är ugefär 175 cm lång och hans kropp är rätt smal men mycket vig.
Êlvastor klär sig i mycket mörka färger helst grått och svart. Hans mantel är grå och han har en harnersk av svart nitat läder.

Vapen: två ganska långa dolkar med svart trä och en båge i mörkt
träslag.

Personlighet: Jag eller han? är mycket försiktig om sin sak men skulle kunna offra sitt liv för sina färdkambrater. Han är pratsam och kan finnas mystisk och lite mörk.

Bakrund: Hans liv pratar han inte om. Hans föräldar tog ifrån honom av onda männ eller alver han minns inte så mycket för att han var ändast 6 år när detta hände. Han blev funnen av en spion klan som uppfostrade honom till en specifik spion eller lönnmördare om det skulle behövas. Klanen föll samman tillslut p.g.a pengarbrist mm. Han tog värvning i kungens arme men de fann att han kunde mycket mer än bara simpelt soldat arbete. Han blev kungens personliga spion en dag tills unionen to över och hans liv blev så hotat att han gömde sig som smed.

Förmågor: Kan förfalska mycket som t.e.x. papper, tavlor och vapen mm. Han är duktig att handskas med magiskador och han kan smida lätt ihop vapen. Magier förekommer väl inte så mycket men ett eller annat magist vapen går väl att fixa.
#37 · Ilyena · den 11 maj 2005, 08:15
#36 Du är godkänd!!!!
#38 · Isílion · den 11 maj 2005, 19:41
jag skulle gärna vilja vara med som alv, om det inte finns för många redan :/
#39 · Ilyena · den 12 maj 2005, 10:03
Tyvärr så är alla alvplatser redan upptagna i detta PBF. Om du fortfarande vill vara med så får du välja en annan ras.
#40 · Anilas Nornotaurë · den 17 maj 2005, 08:56
Hej!
Ilyena frågade om jag ville vara med och visst ville jag det. Men jag hinner inte fixa en karaktär just nu men jag ska fixa en så fort jag kan!
#41 · Ilyena · den 17 maj 2005, 13:30
Hej,allihopa på torsdag kommer jag att lägga upp ON-tråden och då hoppas jag att anilas har hunnit lägga upp sin karaktär så att han kan vara med.

#42 · Anilas Nornotaurë · den 17 maj 2005, 15:26
Den är under uppskrivnad(eh, ja) och jag tror jag kan fixa den tills imornn, om det går bra!

#21 Rixhajk? Vad är det vi snackar nu? Kanske lite rix läger?

Redigerat 2005-05-17, 15:47 av Anilas Nornotaurë
#43 · Anilas Nornotaurë · den 17 maj 2005, 19:52
*bugar sig lätt och tar fram en pergament rulle* Om madame önskars godkänna min lilla roll så skulle min herre bli glad. jag hoppas detta blir bra och det vart lite tidigare än väntat. *bugar sig igen*

Namn: Morgil Stenvarg

Ras: Dvärg

Ålder: 47

Utseende: Morgil är lite knubbig som alla dvärgar brukar vara. Håret är eldrött och orange aktigt.
Han har håret uppsatt i en hästsvans. Över vänstra ögat så går det ner ett ärr och två ringar sitter i vänstra örat.
Han går ofta klädd i päls och helst lite läder under.

Vapen: En stor yxa som hänger på ryggen, två små yxor som hänger i hans bälte och en liten yxa
som är fast i benet i ett litet fodral.

Personlighet: Morgil är lugn och skämtsam av sig men hans skämt brukade inte komma långt. Utan dom kom bara
så långt fram till strider för honom. Han har alltid druckit massor och tar gärna ett stop mörkt öl ibland,
snarare ganska ofta. Han tänker ofta på öl och guld och kvinnor, det är hans favorit. Han skulle kunna döda för ett
stop öl ifall han vart tvungen.

Bakgrund: I bergen där Morgil bodde med andra dvärgar så härjade många djur där, björnar till vargar och till andra varelser, även troll. Det snöade mycke där också.
Nästan alltjämt, därför gick dom runt i päls. Morgil gjorde inte många syslor när han var i unga år men det hände att han jobbade hårt också. Han struntade inte i
alla andra utan jobbade på när han ville. Han fick tillomed gå ut i skogarna för jaga efter mat åt barn ifall det skulle slå honom. Han satt mest på ett värdshus och drack
mörkt öl med sina fränder. En dag så kom det också en trollkarl förbi deras by när han var runt trettio år. Trollkarlen fick mötas Morgil's dåliga skämt och då visste han
att det var den dvärgen han letade efter.Trollkarlen var inte klädd i mycket och det fick Morgil att skämta lite om honom. Alla var lite berusade och skrattade åt hans skämt
men trollkarlen tyckte inte det var roligt och lade då en magi, som Morgil ser som en förbannelse, över honom. Hans skin skulle bli hårt som sten inom tid och för att testa
detta skulle han gå ut och slåss mot vargar som trollkarlen skulle leta upp. Morgil skrattade bara när han fick höra att trollkarlen skulle sätta honom på test och trodde han inte menade allvar. Efter några dagar så kom trollkarlen till byn igen och han letade då upp Morgil och sa åt honom att slåss mot dessa vargar. Det var tre stora vargar, större än normalt men det är tack vare lite magi, och Morgil skrattade lätt och drack upp sitt stop av det mörka ölet. Han trodde han skulle komma undan med lite sår bara men det vart lite värre än han trodde. Vargarna gjorde mycket motstånd och efter en lång stund så låg vargarna döda och blodet från dom färgade snön röd. Morgil trodde inte det själv och det verkade som han kom undan utan en skråma, utom ett ärr över vänstra ögat. Trollkarlen skrockade lätt och sa att han var tvungen att ha något minne kvar av vargarna och då fick han namnet Morgil Stenvarg.

Speciella förmågor eller magier:
Morgil ser det som en förbannelse men det är en magi han fick som gör hans skin hårt som sten.
#44 · Isang · den 17 maj 2005, 20:01
Jag skulle vilja delta som trollkarl om det får för sig
#45 · Doun Mohr · den 17 maj 2005, 23:19
#44 gör som vi andra: Skriv en karaktär och hoppas på att SL har vaknat på rätt sida av rätt säng

#43 hur kan man se stenhud som en förbannelse?
#46 · Arrok · den 18 maj 2005, 13:38
#jag vet men kommer inte ihåg hur man säger det bara.
har det på tungan.
#47 · Ilyena · den 18 maj 2005, 20:29
#45 Ha, ha, mycket lustigt Doun.

#44 Ja det går bra att spela trollkarl. Lägg upp din karaktär för godkänning men kom ihåg att han får inte vara alv.

#43 Anilas min vän det är alltid roligt att du är med. Din karaktär är härmed godkänd.

Dessa karaktärer har vi hittills:

Doun Mohr

Namn: Radon Månskugga

Ålder: Egentligen 600 men Radon tror själv att han är runt 400

Ras: Mörkeralv, inte drow

Yrke: Soldat, motsvarande svärdsman

Utseende: Blek hy, mörkbrunt, lite mer än axellångt hår, röda ögon som lyser lite i mörker, mycket vältränad kropp och vig kropp, klär sig i svarta kläder, ofta åtsittande skinnliknande tyg för bättre smidighet, rustning bär han ingen, det hämmar rörelseförmågan

Vapen: En "Halvmåne", ett mcket fruktat vapen, ser ut som en pilbåge, handtaget är stort nog för fyra händer, resten är två böjda, mycket vassa klingor, hanteras som en stav och är extremt dödlig i rätt händer, han har även en vanlig pilbåge och en dolk

Personlighet: Mycket kall och tyst vid första mötet men med tiden mjuknar han och blir mer eller mindre som alla andra, han har ett gott sinne för humor men ler sällan annat än i sinnet

Bakgrund: Han var utstött som barn och mycket illa omtyckt, därför fick han aldrig sätta sin fot utanför de mörkaste delarna av svartskogen där han bodde, efter 500 års fångenskap(300 enligt Radon själv) såg han en lucka i vaktombytet och flydde, han blev förvånad när ingen kom efter honom men brydde sig inte mycket om det, när han kom ut fann han en människoby där han trots sin ras blev behandlad bättre än han trott, han lämnade dem snart men återvänder då och då för att titta till dem, han far vida omkring och tjänar som legoknekt vid små äventyrarexpeditioner och har ännu inte misslyckats med ett enda uppdrag

Speciella förmågor: Som mörkeralv har han ett ärvt sinne för magi, men kan inte använda den, dock skyddar den honom och gör så att hälften av alla förbannelser och formler som kastas över honom inte verkar, han är även mycket vig och starkare än en människa efter alla års träning.

Archimedes

Namn: Neldar Silvernos

Ålder: Ser ut att vara runt 25 år, är dock omkring 600 år gammal

Yrke: Bågskytt

Utseende: runt 1,8 meter lång, ljusa ögon, långt mörkt hår, klär sig i ganska åtsittande kläder för att kunna röra sig snabbt, oftast gråa och gröna kläder. Vacker med rena linjer i ansiktet. Väldigt smidigt men ändå vältränat byggd

Vapen: Som alla andra krigare från min stam bär jag en utsirad pilbåge, vars lemmar min far skar till dagen jag föddes, ett koger fyllt med pilar och två kortsvärd fastsatta intill kogret på ryggen. Har även, vilket inte ingår i min stams utrustning, en del kastknivar i hölster fastsatta här och där.

Personlighet: Vis och funderande. Lugn och stillsam, hetsar sällan upp sig. Dock ganska nyfiken och har en stor vilja att lära sig saker. Skrattar mycket sällan, men är ändå lätt om hjärtat och väldigt omsorgsfull om andras välfärd.

Bakgrund: Kommer från en alv"stam" långt inne i skogen, började sina krigarutbildning vid ganska hög ålder (förhållandevis), dock en av de bästa i sin "stam". Runt min 500-årsdag kom en ung riddare till vår by, han bad om att få träffa den bäste bågskytten i skogen och vår ledare kallade mig. Riddaren ville ha med mig på en jakt efter en skatt, då han tyckte sig kunna behöva en bågskytt till hjälp. Då jag var mycket nyfiken följde jag med riddaren.. Vi reste vidare till en magikerfästning och tog med oss en magiker därifrån.. I drygt ett år letade vi efter skatten och under den tiden hann vi bli som bröder. Till sist hittade vi den djupt nere i en gravgrotta i Shaitanöknen. Vi hann dock inte fly innan ett stenras började rasera hela grottan. Magikern stannade kvar i grottan och höll med magi upp den så att jag och riddaren skulle hinna undan. Han offrade med andra ord sitt liv för oss. Väl ute och i säkerhet från grottan färdades jag och riddaren till magikerns hem, där vi gav hans del av skatten till hans mästare, som lovade att den skulle bli en del av en minnesplats i magikerns ära. Därefter skildes min och min riddarbroders vägar. Jag återvände aldrig till min by utan fortsatte att utforska världen.

Ilyena

Namn: Ilyena Celebrindal

Ålder: lite över 200 år

Vapen: bredsvärd, ett antal dolkar och en pilbåge

Utseende:lång, smidig, smal, vacker, ljushårig och har förtrollande blå ögon.

Klädsel: Hon klär sig ofta i läder byxor med någon matchande överdel. Hon bär ofta ett skärp där det hänger ett svärd och andra bra-att-ha-grejor. Hon klär i klänningar, men hon har de bara om det är högtidliga tillfällen. Hon bär också en familjeklenod runt halsen som ett kännetecken för hennes ursprung. Hon bär en mörkröd mantel som går till fötterna.

Personlighet: Ilyena är trevlig, snäll och bra på att lyssna, men hon kan få sina humörsvängningar om någon frestar hennes tålamod till max. Hon är en kvinna med många bra egenskaper i både läkarkonst, musik, strider och magi.

Bakgrund: Ilyena kommer från en ganska rik familj. Hennes pappa är en framstående krigare, han är ofta borta långa tider i krig på andra kontinenter vilket gör att hon inte träffar honom så mycket. Ilyena är fjärde barnet och får inte mycket utrymme för sig själv så hon tar alla tillfällen som ges till ett bra äventyr. Ilyena har sedan hon varit ungefär 5 år gammal haft en stum livvakt som följt henne som en skugga vart hon än gått men för ungefär 50 år sedan dag han när han försökte skydda henne från skuggonernas angrepp.

Arrok

Namn: Duriko derviko

ras: Människa

Kön: man

ålder: 26år

Vapen: båge med en stor bunt pilar, samt ett kortsvärd.

Rustning: kläderna är gjorda i läder.

Tillhörigheter: väska med mat, reservpilar och vatten.

utseende: han är ca 180cm lång och ser atletisk ut, han har gröna ögon med tjock brunt hår, han har ett vackert ansikte och ett vänligt leende.

personlighet: han är en go kille med ett gott hjärta, han driver helst inte med människor eller djur. Han är intresserad av att få träffa den sanna kärleken. han är väldigt envis och det krävs mycket eller ibland någon starka än honom för att ändra sig.

historia: han växte upp på landet med sin familj, han far hade massa djur och duriko var den ända pojken av deras 4 ungar. han var den äldsta och fick ofta hjälpa sina systrar från faror, han tränade med båge sedan han blev 14 år. en dag så beslöt han sig var en vandring när hela familjen var hemma och det inte fanns så mycket för honom att göra, han var 16 år när han förlorade sin familj. när han hade kommit hem så var alla djur och hans familj döda på marken, han begravde sin familj´s kroppar innan han gav sig iväg för att hitta dem som hade gjort detta.
innan han gav sig iväg så kom någonting från skogen imot honom, han hade haft bågen nära och skött iväg en pil och träffade den i ansiktet. han har inte hittat den än......

Illmarion

Namn:
Gargamel Granit

Ras:
Dvärg

Yrke:
Krigare

Ålder:
50år.

Personlighet:
Gargamel är en vanliggtvis mycket lugn person och det finns få saker som får honnom ur fattning. Han är kanske inte så snabbtänkt och ses därför som en allmänt dum karaktär.
Gargamel har tre saker som är viktiga i hans liv Guld, Öl och sina vänner (vilka han är hundra lojal mot).
Han blir välldig fumlig om han inte får i sig ett stop öl på morgonkvisten.

Utseende:
Han är en kort dvärg ser ganska knubbig ut. Näsan är knekt och ena örsniben saknas.
Han har en brynja som är gjord av metal fjäll.
Högra ögat saknas och det andra är mer eller mindre igen växt.

Utrustning:
Han har den ordinarie utrustningen för vildmarksliv.
Vapen och rustningar: 1 st tvåhandsyxa, 4 st kastyxor och 1 st kastyksa i Mithril. Rustningen är en läderrustning med fastsatta metal fjäl.
Förutom detta äger han en liten öl tunna ppå 20 Liter.

Historia:
Det finns inte mycket att säga om Gargamels liv. Han växte upp i ett mindre dvärgsammhälle, under ett bråk med en av barnen som bodde i närheten tog Gargamels motståndare en fakla och slog honnom i ansiktet med. och därav blev hans ansikte som det är.
Efter det vandrade han ut i vildmarken för att ta livet av sig eftersom han kände att som blid kunde han inte göra något och döden vore bätre.
Men när han vandrade där för att hitta en lämplig plats för ändamålet (vilket var ganska svårt utan syn).
Gargamel stöte i alla fal ihop med en alv eller mäniska eller något som viste vem han var och vad han gjorde där. Den varelsen och Gargamel tilbringade ett tjugotal år tillsamman och lärde sig ett nytt sätt att se på och en typ av stridskonst som inte många kan. Av den personen fick han även en yxa som var ovanligt lätt och som han med tiden upptäckte var väldigt bra. Strax efteråt försvan vad det nu var och har inte blivit sedd av Gargamel sedan dess.

Egenskaper och magier:
Pågrund av sin förlorade syn så har han lärt sig ett nytt sätt att se på genom att känna "energi" runt sig. Detta ger honnom en syn på 360 grader alltså åt alla håll med en radie på 20 meter. Men kan om han vill sträcka ut sig 40 meter åt ett håll, men förlorar då synnen åt alla andra håll.
Gargamel kan också gå in i någonsorts stridstrans då han ökar upp sin rörlighet till det dubbla i tio minuter. Därefter faller han ihop medvetslös och förblir i det tillståndet i 24 timmar.

Har aldrig spelat förr, så om något är dåligt skriv det så får jag se vad ja kan göra åt saken.

Apocalyps

Namn: Naztôr Skuggklinga

Ålder: ca 1000 år

Ras:Mörkeralv

Yrke: Lönnmördare

Utseende: Han ser ut som dem flesta mörkeralverna om man bortser från att man märker att han är medlem i ett gille som han har bildat med sin bror, alla som är med i gillet har en tatuering på ena kinden som är en blodröd dolk, vilket ska symbolisera att dem alltid är ute på uppdrag. Han går klädd i en läderrustning med mjuka skor till. Hans längd är 2.05 m

Vapen: 2 dolkar som han alltid ser till att dem har gift på klingan, sen så har han ett antal kastknivar gömda lite överallt på sig, dem använder han bara om han inte vill gå nära sin motståndare

Personlighet: Vissa som träffar honom kan tänka sig att han är en kallblodig mördare...vilket stämmer till viss del, han talar sällan med någon som inte är medlem i gillet. Till och med dem i gillet fruktar ibland när hans blick faller på dem, men det är bara för att dem vet att något har gått fel och han vill hitta den skyldiga.

Bakgrund: Ända sen han var liten har han alltid tävlat med sin yngre bror t.o.m. i gillet som dem starta tillsammans tävlar han mot honom, denna relationen beror på att hans bror inte riktigt är torr bakom öronen vilket hans 100 år yngre broder alltid vill visa att han är. När han var 500 år så bildade han och hans bror lönnmördargillet "De osynliga" namnet på gillet kommer från en sak som har gått i släkten i flera generationer. Det är en speciell teknik som gör så att det ser ut som om man försvinner i tomma intet för att sen efter ett tag dyka upp igen, vilket han har upptäckt är väldigt effektivt på sina uppdrag. Det är också därför han har förtjänat sitt smeknamn "Spöket".

Speciella förmågor: han har som sagt tekniken som har gått genom flera generationer. När man använder den tekniken ser det ut som om mörkret slukar en, när man väl använder den tekniken så skärps alla sinnen ordentligt. Man kan dessutom märka om någon annan använder den tekniken...men ända sättet att märka det är om man använder den själv.

Elrond

Namn: Ëlvastor Blåfjäder

Ålder: 36år

Yrke: smed har tidigare varit spion och förfalskare för människornas kung.

Utseende: Har skarpa falk liknande ögon. Hans hår är svart och ovårdat och hans ansikte är ljust nästan blekt. Han är ugefär 175 cm lång och hans kropp är rätt smal men mycket vig.
Êlvastor klär sig i mycket mörka färger helst grått och svart. Hans mantel är grå och han har en harnersk av svart nitat läder.

Vapen: två ganska långa dolkar med svart trä och en båge i mörkt
träslag.

Personlighet: Jag eller han? är mycket försiktig om sin sak men skulle kunna offra sitt liv för sina färdkambrater. Han är pratsam och kan finnas mystisk och lite mörk.

Bakrund: Hans liv pratar han inte om. Hans föräldar tog ifrån honom av onda männ eller alver han minns inte så mycket för att han var ändast 6 år när detta hände. Han blev funnen av en spion klan som uppfostrade honom till en specifik spion eller lönnmördare om det skulle behövas. Klanen föll samman tillslut p.g.a pengarbrist mm. Han tog värvning i kungens arme men de fann att han kunde mycket mer än bara simpelt soldat arbete. Han blev kungens personliga spion en dag tills unionen to över och hans liv blev så hotat att han gömde sig som smed.

Förmågor: Kan förfalska mycket som t.e.x. papper, tavlor och vapen mm. Han är duktig att handskas med magiskador och han kan smida lätt ihop vapen. Magier förekommer väl inte så mycket men ett eller annat magist vapen går väl att fixa.

Anilas Nornotaure

Namn: Morgil Stenvarg

Ras: Dvärg

Ålder: 47

Utseende: Morgil är lite knubbig som alla dvärgar brukar vara. Håret är eldrött och orange aktigt.
Han har håret uppsatt i en hästsvans. Över vänstra ögat så går det ner ett ärr och två ringar sitter i vänstra örat.
Han går ofta klädd i päls och helst lite läder under.

Vapen: En stor yxa som hänger på ryggen, två små yxor som hänger i hans bälte och en liten yxa
som är fast i benet i ett litet fodral.

Personlighet: Morgil är lugn och skämtsam av sig men hans skämt brukade inte komma långt. Utan dom kom bara
så långt fram till strider för honom. Han har alltid druckit massor och tar gärna ett stop mörkt öl ibland,
snarare ganska ofta. Han tänker ofta på öl och guld och kvinnor, det är hans favorit. Han skulle kunna döda för ett
stop öl ifall han vart tvungen.

Bakgrund: I bergen där Morgil bodde med andra dvärgar så härjade många djur där, björnar till vargar och till andra varelser, även troll. Det snöade mycke där också.
Nästan alltjämt, därför gick dom runt i päls. Morgil gjorde inte många syslor när han var i unga år men det hände att han jobbade hårt också. Han struntade inte i
alla andra utan jobbade på när han ville. Han fick tillomed gå ut i skogarna för jaga efter mat åt barn ifall det skulle slå honom. Han satt mest på ett värdshus och drack
mörkt öl med sina fränder. En dag så kom det också en trollkarl förbi deras by när han var runt trettio år. Trollkarlen fick mötas Morgil´s dåliga skämt och då visste han
att det var den dvärgen han letade efter.Trollkarlen var inte klädd i mycket och det fick Morgil att skämta lite om honom. Alla var lite berusade och skrattade åt hans skämt
men trollkarlen tyckte inte det var roligt och lade då en magi, som Morgil ser som en förbannelse, över honom. Hans skin skulle bli hårt som sten inom tid och för att testa
detta skulle han gå ut och slåss mot vargar som trollkarlen skulle leta upp. Morgil skrattade bara när han fick höra att trollkarlen skulle sätta honom på test och trodde han inte menade allvar. Efter några dagar så kom trollkarlen till byn igen och han letade då upp Morgil och sa åt honom att slåss mot dessa vargar. Det var tre stora vargar, större än normalt men det är tack vare lite magi, och Morgil skrattade lätt och drack upp sitt stop av det mörka ölet. Han trodde han skulle komma undan med lite sår bara men det vart lite värre än han trodde. Vargarna gjorde mycket motstånd och efter en lång stund så låg vargarna döda och blodet från dom färgade snön röd. Morgil trodde inte det själv och det verkade som han kom undan utan en skråma, utom ett ärr över vänstra ögat. Trollkarlen skrockade lätt och sa att han var tvungen att ha något minne kvar av vargarna och då fick han namnet Morgil Stenvarg.

Speciella förmågor eller magier:
Morgil ser det som en förbannelse men det är en magi han fick som gör hans skin hårt som sten.

Redigerat 2005-05-18, 20:45 av Ilyena
#48 · Anilas Nornotaurë · den 19 maj 2005, 09:38
#45 Ja, jag vet inte faktist, men det är ju ändå en dvärg, magi passar inte in på dom, iaf inte honom.

#47 Yeeeaaaahh! Nu ska vi rocka loss, skojar bara. Men det hära ska bli roligt. Madame, jag får tacka er för era ord, min herre kommer bli härmed väldigt glad över det.
#49 · Arrok · den 19 maj 2005, 10:40
Kan vi göra ett on snart?????
#50 · Ilyena · den 19 maj 2005, 15:39
Nu är ON-tråden officiellt startad så det är bara att börja skriva!!!
#51 · Anilas Nornotaurë · den 19 maj 2005, 19:56
Doun Mohr, jag har en liten fråga här; Vem av dvärgarna menar du?
#52 · Isang · den 19 maj 2005, 20:02
Har inte haft tillgång till internet innan så lägger upp den nu och hoppas på att den blir godkänd även om on tråden startat
--------------------------------
Namn: Caed

Ålder: Åldern har han glömt bort, men han skulle säker kunna vara runt ett par hundra år.

Yrke: Tollkarl

Utseende: Han är ca 1.78 lång, men ser kortare ut eftersom han oftast går lutat mot sin stav.
Hans hår har bleknat under årets lopp och är numera vitt, hans skägg syns inte, eftersom han tar sig tid att raka sig varje morgon.
Om man skulle granskas hans ögon så skulle man inte se något särskilt, ett par helt grå/blåa ögon. fast dom såg väldigt livliga ut.

Vapen: Ett kortsvärd och sin vandrarstav.

Personlighet: Oerhört lugn, Ibland så pratar han väldigt mycket med sig själv, han är väldigt öppen mot dom han brukar resa med.
Han är ganska vis. Han gillar att underhålla folk med mindre magikonster.

Bakgrund: Som ung så var han väldigt intrisserad av magin och dess mystik. Eftersom hans familj var fattiga så fick han jobba för sin mat och sovplats, det job han fick var i ett stor och mäktigt slott, som en simpel kökspojke. En dag så hade kungen en fest, och då fick Caed ledigt. Så han och hans vänner passade på att smygtitta lite på festen, det var då han mötte slottets trollkarl vars namn han inte kom ihåg. Trollkarlen satt inte och pratade, utan gjorde en massa konster, allt från enkel fingerkonst till mäktiga illusioner. Caed satt kvar länge och skådade trollkarlens konster, och det var då han bestämde sig för att ta reda på om han fick bli trollkarlens lärling. Några veckor senare så tog Caed ett fat med bröd, ost och vin, och sa till kocken att trollkarlen hade bett en tjänare skicka upp någon med mat. Kocken köpte Caed´s historia och han gav trollkarlen maten, samtidigt som han frågade om han fick bli hans lärling.
Trollkarlen skrattade först och frågade om han var bered att slänga bort sitt liv för magin, Caed som verkligen gillade magin och var ivrig att få lära sig något om den sa att han var redo att slänga bort sitt liv för magin. Trollkarlen tyckte´s se lite glöd i pojken och tog han som sin lärling. Det visade sig att Caed hade ett sinne för magi och bemästrade allt trollkarlen hade att lära.

Speciella förmågor eller magier : Han är magiker, och en kunnig sådan. Han bemästrade väldigt mycket magi i alla former för att vara en människa.
#53 · Doun Mohr · den 19 maj 2005, 23:03
Illmarion, du ska få ett tips av mig, om du någon gång är osäker på hur ett ord stavas, sök efter det på google, hittas det inte så skriv om tills det funkar
#54 · Ilyena · den 23 maj 2005, 09:05
#52 Du är godkänd, förlåt att jag inte godkännt din karaktär tidigare men nu är det fritt fram att skriva i ON-tråden.
#55 · Elvathar · den 23 maj 2005, 21:43
Jag skulle gärna vara med här ? Skulle jag kunna det ??
#56 · Ilyena · den 24 maj 2005, 14:12
Det beror på om du är villig att läsa in dig på bakgrunden till Pbf:et, läsa alla inlägg i On tråden och komma på en karaktär som passar. Om du vill det får inte din karaktär vara alv. De släkten som du fortafarande kan välja är dvärg, människa eller troll.

Om du har några frågor angående pbf:et, din karaktär är det bara att skicka ett meddelande eller skriva ett gb inlägg om du inte vill fråga här.

#57 · Arrok · den 24 maj 2005, 18:29
Jagh hade tänkt på en sak men nu så power playade någon och såg till att skjuta den i min vänstra hand...
Så kan ni väl ändå inte göra????
Jag kan redigera om det men ni kan väl inte bara power playa min karaktär sådär eller!!!!!
#58 · Archimedes · den 26 maj 2005, 15:51
Aha. Ber om ursäkt, Arrok.. Trodde itne du hade något planerat så jag tyckte göra processen med min motvilja att följa med kort..
Vi får väl låta SL bestämma ...
#59 · Arrok · den 26 maj 2005, 20:03
Gör inget.
men jag gillar inte att bli power playad.
#60 · Archimedes · den 26 maj 2005, 21:01
Mitt misstag. Ska itne upprepas
#61 · Nágima · den 26 maj 2005, 21:54
Ska läsa allt, läst fram till början av Radons info. Verkar kul, ska hoppa in sen ifall man får!
#62 · Ilyena · den 27 maj 2005, 07:44
#57 Arrok du är fri att fullfölja din ide men låt den inte gå till överdrift.

Om du senare i Pbf:et kommer på någon ide som kan missupfattas så skulle jag bli glad om du informerade mig mig först så att jag vara beredd på det, och ge dig feedback på om jag tror att ide är bra eller inte och det går för alla.

#61 Om du verkligen vill vara med och orkar at läsa alla inlägg så kan du få vara med men inte som alv. Välj människa, dvärg eller troll.

Efter Nagimas karaktär så kommer jag inte att godkänna någon mer. Om jag behöver någon mer karaktär senare i pbfet så talar jag om det.

#63 · Nágima · den 28 maj 2005, 14:39
Hmm... Läst allt i OFF-tråden, ska pysa och läsa i ON. Men jag vill gärna veta en sak.

Om man väljer människa, hamnar man automatiskt i Unionen eller får man välja sida? Och vilka står på Unionens sida? Det blir lite tomt ifall man vill vara på den sidan och är ensam... ifall man nu FÅR vara på den sidan. *asg*
#64 · Nágima · den 28 maj 2005, 15:02
Eller... Jag har läst allt i On, men jag är inte sugen längre. Det är alldeles för mycket Powerplay för min smak. Ifall det sätts upp en regel mot det skulle jag kunna gå med, eller ifall ingen pp:ar åt min roll... Idén är bra, men... I hate powerplay. ><; Kanske för att jag är en rollspelare från Avidgamers där PP aldrig tillåts... Aja, men idén är najs, men jag gillar inte PP:et...
#65 · Anilas Nornotaurë · den 31 maj 2005, 21:08
hm, jag vill inte vara petig eller så men kanske vi inte borde fortsätta? Tänkte om det är någon som ska skriva lite?
#66 · Arrok · den 1 juni 2005, 07:10
Håller med, Om ni vill kan jag ändra inlägget men någon måste ju skriva någonting.
#67 · Illmarion · den 11 juni 2005, 23:40
Ledsen att jag inte har skrivit på länge, datorn pajade samt att skolans PDF - server krasade SAMTIDIGT!!!
Hoppas mitt inlägg kan få igång det hela, jag menar så få inlägg och jag som varit borta i nånna veckor.
Om jag försvinner mer än en halv vecka utan att säga något så får man Power Playa min karaktär för att det inte ska tappa fart. Gör bara inget dumt.
#68 · Illmarion · den 30 juni 2005, 17:56
Jag kommer vara borta till och med den 19 Juli. Kanske får tag på någon dator undertiden, men det är tveksamt.
#69 · Arrok · den 1 juli 2005, 00:37
jag kommer inte vara inne på en vecka nu men det verkar inte göra någon skillnad med tanke på att ingen SKRIVER!!!!!
kram på er
#70 · Illmarion · den 19 juli 2005, 14:32
Jag har varit borta i 19 dagar och inget händer. Kan alla som fortfarande är med skriva i off tråden så vi vet det.
Tycker det verkar väldigt trögt.
#71 · Sokrates · den 19 juli 2005, 18:35
det är lite trögt ja, men det kanske blir lite mera aktivare när skolan börjar igen? tänkte på det är sommar och alla brukar åka iväg på sommaren och sånt
#72 · Apocalyps · den 20 juli 2005, 13:50
#71 kanske...men man kan aldrig veta
#73 · Sokrates · den 20 juli 2005, 17:47
#72 Sant, jag kanske kan skriva något, inte säkert dock men kan försöka
#74 · Apocalyps · den 26 juli 2005, 19:20
#73 låter bra...själv så kan jag inte komma på vad jag ska skriva...tycker att det behövs lite mer fart på detta pbf'et *väcker dem andra som är med på Talismanerna* :P
#75 · Sokrates · den 26 juli 2005, 23:41
#74 tackar, jag ska försöka hålla igång det ifall ni vill ^^
#76 · Apocalyps · den 27 juli 2005, 15:24
#75 jag ska också prova...frågan e bara om vi 2 lyckas :P
#77 · Ilyena · den 28 juli 2005, 14:52
Hej, allihop förlåt för att jag inte varit inne och skrivit några inlägg så att vi kommer vidare pga av att jag har varit upptagen med annat.

Jag hoppas kunna sätta lite fart på tråden men problemet är att jag imorgon kommer åka på 3 veckors semester med mina föräldrar. Om ni andra försöker hålla igång tråden under tiden så lovar jag att skriva mer sedan.
#78 · Arrok · den 28 juli 2005, 15:58
OKey im back, :D
#79 · Sokrates · den 28 juli 2005, 16:16
#77 och #78 Välkommen tillbaka, roligt att se er igen =D
Iliyena, det är nog lugnt, vi alla kan nog få up stämningen lite faktist, skulle jag tro.
#80 · Apocalyps · den 29 juli 2005, 23:41
#77 ett kort välkommen tillbaka då, #78 välkommen på dig me

nu kanske vi kan få upp lite fart iaf :P
#81 · Arrok · den 1 augusti 2005, 12:56
ska jag skriva igen eller?
kanske kan få fart på det hela:P:)?
#82 · Apocalyps · den 1 augusti 2005, 15:12
#81 du kan ju iaf prova :P
#83 · Sokrates · den 5 augusti 2005, 14:37
#81 Ja, gärna. Jag sitter i Växjö och har inte tillgång till datorn, tältar emd andra ord men just nu, internet café :P
#84 · Isyr · den 14 augusti 2005, 18:41
Kan man vara med?
#85 · Arrok · den 19 augusti 2005, 12:37
Nä nu får det räcka, det händer ingenting ju, Någon får kontakta alla och så det blir fart i det hela.

(jag vet inte Isyr men fråga henne som starta hela saken, för mig får du:))
#86 · Sokrates · den 19 augusti 2005, 18:09
isyr kan nog vara med... Ilyena, jag har en känsla att hon inte kan vara inne föran skolan börjar igen men vi får allt vänta... Bra Arrok att du gjorde något.. gick lite segt med att det inte hände något...
#87 · Apocalyps · den 19 augusti 2005, 23:37
nu börjar vi få lite fart på detta igen, bra jobbat Arrok
#88 · Tessa · den 20 augusti 2005, 02:28
Hej tjejen emma här om du nu minns mig! Jag tycker ditt nya PBF låter superkul och önskar dig all lycka - tur att du har en ide om vart du vill att det ska ta vägen, inte som vid vårt misslyckade försök! Hursomhelst, lycka till!

/e
#89 · Arrok · den 20 augusti 2005, 07:26
var väl inte så mycket att tacka för igentligen:$
det hände ju inget så jag bara skrev.
#90 · Apocalyps · den 20 augusti 2005, 23:05
klart att det va :P...skapade ju lite spänning me i det hela
#91 · Illmarion · den 22 augusti 2005, 00:47
Arrok är den där saken kvar i dig?
#92 · Arrok · den 22 augusti 2005, 07:36
Ja den är kvar i mig, och om det är okey för er alla hade jag tänkt att den skulle vara kvar en liten stund, vi har ju magiker så ni kan ju ta bort den när som helst sedan.
#93 · Illmarion · den 22 augusti 2005, 23:42
Det är helt okey anser jag, ville bara veta hur jag skulle ”se” dig senare. Eller rättare sagt se den.
#94 · Isyr · den 23 augusti 2005, 11:27
när kommer hon?
#95 · Sokrates · den 24 augusti 2005, 20:48
Ilyena? Jadu, har ingen anning... vi får allt vänta och se...
#96 · Ilyena · den 25 augusti 2005, 13:10
Hej, allihop!

Nu är jag tillbaka och hoppas kunna få lite fart på pbfet igen. Jag hoppas att alla haft ett bra sommarlov.
#97 · Arrok · den 25 augusti 2005, 13:53
Jaja det har väl varit okey.
Iallafall Illmarion, du kommer få se den men senare:P
#98 · Sokrates · den 25 augusti 2005, 23:41
#96 Hejsan Ilyena ;)
Välkommen tillbaka
#99 · Arrok · den 26 augusti 2005, 07:04
en sak bara-.-'......
kan någon fortsätta på rollspelet???!
#100 · Isyr · den 26 augusti 2005, 08:07
Hej.... Ja kom igen starta PBFt snart :)
Sida: / 1 / 2 /

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet