Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (1 medlem inloggad)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Onsdag den 22 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > PBF - Play By Forum > Talismanerna [OFF]

Talismanerna [OFF]   Antal svar: 120
Ilyena · den 2 maj 2005, 08:59
Hej, allihop!!
Detta är mitt första egna PBF och hoppas att det blir kul!!

I den snart glömda forntiden levde de fyra släktena, alverna, människorna, dvärgarna och trollen i fred med varandra. De fyra släktena idkade handel och alla länderna blomstrade. Det fanns ingenting som kunde förstöra vänskapen mellan landens fyra härskare som bara hade blivit starkare för varje generation. Men detta skulle inte vara i alla evighet precis som allt annat.

För lite mindre än hundra år sedan började en grupp människor som kallade sig för unionen bildas. De var harmlösa till en början och härskarna tog ingen större notis om dem men, för bara 50 år sedan började det uppstå tvister mellan länderna som slutade i blodiga krig och det var ingen som visste varför.

Unionen dödade människornas siste härskare och tog över styrningen av landet. De fördrev de bosatta alverna och införde förbud mot allt samröre med troll och dvärgar. Alverna, dvärgarna och trollen samlade sina armeer och gick till attack mot unionen men förgäves. Unionen hade tagit till svart magi i form av svarta skuggor som ingen kunde stå emot förutom alverna men de var för få.

Alverna fördrevs från sitt land och försvann in i östern. Dvärgarna blev slavar under unionens förtryck och trollen blev bannlysta till det karga och bergiga västlandet.

Den siste druiden kallade då samman ett sällskap som tillsammans skulle hitta de förlorade talismanerna, göra slut på unionen och den svarta magin oh införa fred i de fyra länderna igen.

Låter det intressant???

Till detta PBF behöver jag människor, alver, dvärgar, och troll.
I karaktären vill jag ha med följande:
Namn
Ras
Yrke
Utseende
Vapen
Personlighet
Bakgrund
Speciella förmågor eller magier om ni har några.

//Ilyena

Dessa har vi nu:
Ilyena som Ilyena celebindal
Archimedes som Neldar Silvernos
Doun Mohr som Radon Månskugga
Arrok som Duriko Derviko
Illmarion som Gargamel Granit
Apocalyps som Naztör Skyggklinga
Elrond som Elvastor Blåfjäder

Redigerat 2005-05-11, 08:16 av Ilyena
Sida: / 1 / 2 /

#101 · Embergem · den 5 september 2005, 22:12
Varför inte starta om PBFet? Då kanske fler "aktiva" spelare ansluter sig, typ jag :P
#102 · Embergem · den 8 september 2005, 23:13
Eller vad tycker ni som "spelar" det just nu. flyter det på helt okej? :P
#103 · Doun Mohr · den 9 september 2005, 13:24
Starta om kan vara bra, nu när jag kan skriva igen så har ni iaf en till aktiv..
#104 · Apocalyps · den 9 september 2005, 20:58
jag tycker också att det kan behövas startas om...ingen har skrivit i on-tråden på ett bra tag
#105 · Sokrates · den 11 september 2005, 23:24
hejsan hopsan, varit och lajvat nu så har inte tittat in på catahya på några dagar ;D men nu är jag här igen
#106 · Illmarion · den 14 september 2005, 23:49
Helt ok att starta om för mig, kan jag försöka undvika samma misstag som jag anser mig ha gjort denna gång.
#107 · Arrok · den 15 september 2005, 13:08
Jag har kollat men ingen annan har ju på länge och jag skulle inte direkt bara kunna resa mig för att hjälpa till med tanka på at jag har någon i mig.
#108 · Sokrates · den 23 september 2005, 14:17
hm... man har svarat, kanske tog lite tid... (^^;) men man kan alltid försöka gå igång det igen...
#109 · Ilyena · den 28 september 2005, 17:35
Hej, allihop förlåt för att jag inte har skött mig som en spelledare och fört Pbfet vidare men nu har jag i alla gjort ett försök så jag skulle vilja att alla gjorde samma sak.
#110 · Sokrates · den 28 september 2005, 18:39
Apocalyps, du förstörde min idé jag hade för medellandet jag skulle komma upp med efter Isang som sitter och skriver nu! >_<

nu får du vara snäll och redigera det... <_< <_> >_>
#111 · Apocalyps · den 28 september 2005, 18:51
#110 jag tar bort det helt...så lägger jag in det sen...blir det bättre då ?...jag menar jag kunde ju inte veta att du satt och skrev, eller hur ?

Redigerat 2005-09-28, 18:56 av Apocalyps
#112 · Isang · den 28 september 2005, 18:51
Jag ber som hemskt mycket om ursäkt att jag inte skrivit innan i PBFet men jag hade helt glömt bort det >.<

Btw så kanske ni ser att jag fått lite Katharine Kerr på hjärnan och hoppas ni inte misstycker att man använder det :)

Redigerat 2005-09-28, 19:17 av Isang
#113 · Sokrates · den 28 september 2005, 19:09
#111 Nej, förlåt mig... Men jaja... hoppas det blir bättre nu ^^
#114 · Illmarion · den 1 november 2005, 22:31
Förlåt att jag har varit borta så länge. Datorn har krashat, och tja, allt har brakat på en gång. Nu kommer jag kunna komma ut varje lördag och söndag. Någon gång i mitten av november blir det nog mer dagligen. Läser in mig och hoppas att jag kan gör ett inlägg om en dag eller så. Jobbar nämligen, måste upp tidigt så ja hinner inte idag.
#115 · Illmarion · den 26 november 2005, 14:28
Det har blivit lite fel när jag skrev, så vi får låta det vara ett mordförsök, jag lyckas inte få ihop det på något annat sätt. Upptäckte först försent att det var väldigt öppet för feltolkningar, och nu får jag inte i ordning det på något annat vis.
Det har gått för länge sedan jag var inne i Talismanerna.
Har Haft datakrångel som jag skrev, och sedan tja… ni hajar. Jobbar på att få något bra ur mitt misstag.

#116 · Arrok · den 27 december 2005, 16:11
Vad har hänt här då???
HAR ALLA DÖTT ELLER????
#117 · Illmarion · den 8 januari 2006, 00:49
Känner mig visserligen inte nöjd, men någonting måste in så att ni vet att jag är kvar. Får se om vi kan få någon fart på det nu. Jag kommer nog att öka i aktivitet eftersom min tillgång till Internet har ökat.

OBS! Jag är inte DÖD.
#118 · Arrok · den 11 januari 2006, 09:07
okey.
Men alla andra verkar typ borta:(
#119 · Illmarion · den 11 januari 2006, 19:50
Jag misstänkte det, men vi får se.
#120 · Ilyena · den 3 februari 2006, 18:11
Oj, ursäkta för min långa frånvaro men jag kommer lägga in ett långt inlägg i helgen någon gång som hjälper oss att komma vidare i pbfet. Jag har mycket att göra i skolan och så där som gjort att jag inte haft lika mycket tid till annat.
Sida: / 1 / 2 /

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet