|
#1 ·
Vinter · den 23 oktober 2004, 17:19
|
 |
Jag tror att de allra flesta helt enkelt inte är intresserade. De ser Catahya som en internetaktivitet och inget som hör till livet utanför datorn.
Sen är nog en del blyga också. Jag tyckte i alla fall att det var lite läskigt första gången jag var på en IRL-träff ;)
Ett sätt att göra folk intresserade skulle kunna vara att få ordning på IRL-träff-sidan. Där finns ju bara bilder från två väldigt gamla träffar... Om den sidan innehöll mer skulle folk kunna titta på bilderna och kanske konstatera att det verkar ganska kul att vara på en sån där träff. När det har varit en träff skulle någon som var där kunna skriva en artikel eller nyhet om den och allt roligt/knasigt som hände.
Redigerat 2004-10-24, 16:34 av Vinter |
|
#2 ·
Vinterdotter · den 23 oktober 2004, 18:56
|
 |
Att inte vara för ambitiös på första träffen kan också hjälpa. Gör något enkelt och simpelt på en lämplig dag (t ex en söndag då de flesta är lediga). Vardagar innan fem-sex är svårare för oss som jobbar... :P Med enkelt och simpelt menar jag t ex ta en fika eller något liknande som inte kräver något förarbete så att folk bara kan dyka upp. Sedan kan man göra upp fler planer sedan... (funderar att vidarebefordra de här tipsen till Gbg-gänget som verkar ha tagit sig vatten över huvudet... undrar verkligen om någon träff blir av...). Så har jag gjort med min andra lilla förening - en fikaträff och nya planer sedan. Ska ha träff med dem i morgon och vi verkar faktiskt bli ett gäng (den föreningen är en puttefnask jämfört med Catahya storleksmässigt).
Men visst, det är en barriär man ska över, att våga träffa andra... det ÄR urläskigt innan man går fram (säger jag som inte har vågat träffa er andra catahyaner än, hehe). Tänk om de andra är konstiga? Tittar snett på en? Alla andra känner varandra och jag blir utanför? Hur ska man presentera sig, med nicken eller sitt riktiga namn? Tänk om jag är den enda tjejen/killen/under tjugo/över tjugo/som inte har färgat håret/som har färgat håret...
Redigerat 2004-10-23, 18:58 av Vinterdotter |
|
#3 ·
Blot-Sven · den 23 oktober 2004, 19:26
|
 |
#2: Jag resonerar tvärtom, jag tror att många tycker att alltför många IRL-träffar verkar alltför oseriösa. Ta en fika kan man likaväl göra med sina gamla polare. Jag tror att det är en större vits att försöka göra nån typ av spelträff/konvent eller så. Det vore liksom en större mening att göra det via föreningen... |
|
#4 ·
Taura-Tierno · den 23 oktober 2004, 19:53
|
 |
Jag håller med Vinterdotter jag. Skulle jag få välja en första IRL, skulle jag hellre tagit en fika, över dagen, än haft en spelnatt eller så, om jag inte känt någon sen tidigare. Det blir väl förmodligen mer läskigt om man måste spendera hela natten där också. Det skulle i alla fall jag tycka.
Jo, att lägga upp bilder och sånt på en IRL-träff-sida tror jag är bra, då vet man ju hur folk ser ut, och så ser man att det är trevligt :)
Sen tror jag att det blir lättare att gå på IRL, ju mer man pratat med andra som ska gå. Pratar med folk över irc/msn/icq eller liknande lär man ju känna folk bättre än man gör över ett forum, kan jag tänka mig. Och då blir personerna inte helt lika främmande heller. |
|
#5 ·
Miramel · den 23 oktober 2004, 20:51
|
 |
Som hyfsad nying här på Catahya så kan jag väl dela med mig av min erfarenhet av att åka på sitt första IRL. Jag åkte på IRLet i Örebro i september och var då endast 25 dagar ung här. Jag kände dock ingen av dem som var med där tidigare och fick därför känslan av att "alla känner alla, men ingen känner mig". Därför rekomenderar jag alla förstagångs IRLare att ta med en kompis, om man inte råkar ha snackat en massa med nån som ska med är klart, så att man har någon man "känner" i närheten.
Ett annat tips är att inte åka för långt första gången. Skulle det skita sig (vilket jag iofs betvivlar) så kan man alltid åka hem igen utan att känna att man har slängt allt för mycket pengar "i sjön".
Om man känner att man "syns" dåligt på IRLen så kan man ju alltid diska. Det var väldigt uppskattat märkte jag... ;) |
|
#6 ·
Auryn · den 23 oktober 2004, 21:00
|
 |
Jag tror att avstånd + pengar är det största hindret. En tung majoritet av folk på Catahya är antingen i grund- och gymnasieskolan eller studerar på universitetet. Att åka någonstans i Sverige är dyrt. Man behöver inte bo mer än 20 mil bort för att det ska börja gå på uppåt 400 spänn i resekostnader. Det är ganska mycket om man studerar eller är liten eller båda. Då gäller det att träffen är precis exakt det man vill ha, annars åker man inte.
|
|
#7 ·
Blot-Sven · den 23 oktober 2004, 23:54
|
 |
#4: En spelträff behöver ju inte vara över natten. Den jag försöker dra igång i Vänersborg till exempel skulle kunna vara allt mellan en halvtimme till en helg. |
|
#8 ·
Taura-Tierno · den 24 oktober 2004, 00:10
|
 |
#7 Nej, det är klart. Men jag sade faktiskt spelnatt :) Men fortfarande så tror jag att mer alldagliga saker är generellt lättare som första IRL, än rollspel. Visst, har man spelat rollspel tidigare en del kanske det fungerar, men inte annars. |
|
#9 ·
Tauriel · den 24 oktober 2004, 00:46
|
 |
Jag tror att saker i stil med att fika är väldigt dåliga nybörjarträffar. Då är det garanterat lätt att hamna utanför, när de som redan känner varandra pratar och drar internskämt. Det verkar mycket vettigare att ha aktiviteter där alla blir så illa tvungna att vara delaktiga, tex. lasergame eller andra lagaktiviteter som ändå inte bygger alltför mycket på samarbete. |
|
#10 ·
Taura-Tierno · den 24 oktober 2004, 00:53
|
 |
#9 Ja, lasergame är bra! :) Det gjorde vi på den första irl-träffen jag var på, och det var väldigt roligt, och en bra start, tycker jag. |
|
#11 ·
Tauriel · den 24 oktober 2004, 00:58
|
 |
Något annat som borde vara bra är brädspel (rollspel tror jag inte är bra nybörjaraktivitet) vanliga lekar (gärna med fysisk kontakt eftersom det brukar vara mycket bättre för att bryta isen) tv-spel eller någon form av samarbetsövning i grupper där folk inte känner varandra. |
|
#12 ·
Taura-Tierno · den 24 oktober 2004, 01:16
|
 |
TV-spel tror jag på, det är sådär lagom trevligt då folk umgås, men man måste inte sitta och prata en massa. Och vanliga lekar är bra det också, och det brukar vara roligt. Brädspel vet jag inte, men kanske... |
|
#13 ·
Elrawien · den 24 oktober 2004, 13:06
|
 |
#5 du var världens ängel som diskade :)
____
Alltså det hjälper som Miramel säger att prata ihop sig med någon innan. Jag hade inte pratat med en enda jävel på min första irl och jag tyckte det var jättepinsamt att sitta där och se dum ut och säga korkade saker :P
men sen hade jag ju chattat med typ...alla innan min andra så då var det lugnt :) |
|
#14 ·
Blot-Sven · den 24 oktober 2004, 14:03
|
 |
Brädspel (dessutom väldigt enkla sådana, inte dirrekt Diplomacy om man säger så), kortspel och andra små spel är det jag planerar- inte rollspel. Fast jag tror inte rollspel borde vara så svårt heller- det brukar fungera bra på konvent och där träffar man också nya personer. |
|
#15 ·
Tauriel · den 24 oktober 2004, 14:33
|
 |
#14 Jo, men om det är i en rollspelsgrupp på fem personer där tre känner varandra och spelledaren sedan innan så blir det väldigt lätt att all fokus hamnar där. |
|
#16 ·
kotte · den 24 oktober 2004, 16:07
|
 |
Bara som en upplysning så var meningen med rollspelsnätterna som jag har arrangerat att få folk som inte bara är intresserade av att träffas och flumma bara, utan att ro,llspela också att komma. Självklart kommer det ju massor av "stammisar" fast folk verkar inte ha något emot att åka så långt ändå. Men viktigast av allt är att vem som helst, även om man inte vill rollspela får komma :) Vad man ska göra är svårt att veta, det är synd att inte fler åker på träffar. När man bor i sthlm brukar man ändå ha busskort, så åka till andra sidan av stan är inte såå jobbigt. :P KOM IGEN! |
|
#17 ·
Doun Mohr · den 24 oktober 2004, 17:41
|
 |
Min första IRL: Laserdome och pizza
Helt kalas, kände inte en käft, och de andra kände varandra.. Men skit i det, gick hur bra som helst, alla catahyaner är ju(som jag alltid säger) lika hjärnskadade/galna/sjuka som jag själv, hur svårt är det då att fixa vänner? Allt man säger måste ju inte handla om fantasy, vi snackade t,ex, CS på väg till pizzerian, kommer precis från min andra IRL, LAN.. Kul som satan, spelade Dungeon Siege hela natten XD
|
|
#18 ·
Blot-Sven · den 24 oktober 2004, 18:12
|
 |
#15: Jag har aldrig haft problem med att inte känna de övriga i ett rollspelsscenario på ett konvent. Men alla är ju olika. |
|
#19 ·
kotte · den 24 oktober 2004, 19:29
|
 |
#18: Det hon menade var att ifall större delen av gruppen är ett sammansvetsat gäng så kan det vara svårt i ett just sådant sammanhang att "komma in" i gruppen.. |
|
#20 ·
Blot-Sven · den 24 oktober 2004, 23:01
|
 |
#19: Ja, jag förstod det. Fast det är som sagt ett problem som aldrig jag haft. |
|
#21 ·
kotte · den 2 november 2004, 17:44
|
 |
#20. Du skulle nog ofrivilligt råka ut för det om du försökte dig på att vara på en IRL med med oss som har kallats "IRC-eliten". |
|
#22 ·
Blot-Sven · den 2 november 2004, 22:57
|
 |
#21: Kanske det. Men det skulle isåfall inte bero på att jag egentligen har svårt att ta mig in i en grupp, utan på att ni från början hatar mig och skulle välja att frysa ut mig. |
|
#23 ·
Isondil · den 3 november 2004, 02:51
|
 |
#22 Inte direkt, nej. Det skulle nog till en början gälla de flesta som inte känner till jargongen och internskämten som används av de som betraktas som "IRC-elit" (Precis som för vilken annan grupp som helst). En grupp som har delat många erfarenheter har också en gemensam syn på vissa saker, vilket också medför lättare förståelse och liknande associationer. Det gör att i gruppen nytillkomna personer kan ha svårt att uppfattta skämt vilka ´de gamla´ anser vara det roligaste någonsin etc. Vad det gäller "IRC-eliten" har jag sett ovanstående ske, utan att personerna det gällde för den sakens skull redan på förhand skulle vara "hatade och utfrusna". |
|
#24 ·
Blot-Sven · den 3 november 2004, 08:03
|
 |
#23: Den gemensamma synen i det här fallet är: "BS är bråkig och gnäller. Och nu är han med på samma IRL som vi, då kan vi inte ens dra hånfulla skämt om honom. Tråkigt!" |
|
#25 ·
Wild*I* · den 3 november 2004, 10:46
|
 |
#21 Från vad jag hört borde han inte vara den första om det nu inträffar... |
|
#26 ·
Tauriel · den 3 november 2004, 11:47
|
 |
#25 Nej, förmodligen inte. Det krävs en ganska stark personlighet för att kunna slå sig in i en så sammansvetsad grupp på bara en kväll, av naturliga skäl. Självklart är det inte så att den sk. "IRC-eliten", eller någon annan kompisgrupp på Catahya, medvetet fryser ut någon. Men som Isondil säger, de har gemensamma åsikter och erfarenheter, och då hamnar man lätt utanför. Utanför i den bemärkelse att man inte förstår alla interna skämt och historier och att man känner sig annorlunda... Absolut inte i den bemärkelse att alla vägrar prata med en och helt och håller fryser ut någon :P |
|
#27 ·
Blot-Sven · den 3 november 2004, 14:46
|
 |
#26: Jag har en ganska stark personlighet, det tror jag även de flesta av mina ovänner håller med om. Och jag tror du är lite naiv... Överallt i samhället blir folk medvetet mobbade och utfrysta. Självklart även av medlemmar på Catahya! |
|
#28 ·
Isondil · den 3 november 2004, 14:49
|
 |
#24 Mycket möjligt, men det är i den här frågan irrelevant. Nu är inte jag kotte, men vad jag misstänker att hon menade var att oavsett om man är bra på att finna sig eller inte, så skulle en utomstående ha svårt att på en gång finna sig bland IRCarna, oberoende om den personen heter Sven eller Xerxes. Om du sedan väljer att ta sådana konstateranden personligt ... tja, det är väl upp till dig.
|
|
#29 ·
Wild*I* · den 3 november 2004, 16:19
|
 |
#28 Uttalandet var ju trots allt ganska riktat personligt, även om det inte var med meningen. |
|
#30 ·
Tauriel · den 3 november 2004, 17:17
|
 |
#27 Jag har inte träffat dig, så hur skulle jag kunna uttala mig om huruvida din personlighet är stark nog för att du ska kunna omgås ledigt med t.ex Alurian och Skarp efter bara ett par timmar? Jag är ganska säker på att de flesta skulle ha problem med det, men jag påstår inte att du inte skulle klara av det.
Och ja, självklart finns det en risk att folk medvetet blir mobbade och utfrysta av Catahyaner, precis som överallt annars. Jag har dock inte sett det hända på någon IRL-träff hittills, och om det händer så... Ja, IRL-utskottet arbetar just nu på att ta fram ett särskilt varningssystem för IRL-aktivitet, men att förebygga/förhindra mobbing är svårt. Det finns inte så mycket man kan göra åt det, man kan inte tvinga alla att älska varandra. |
|
#31 ·
Hagabur · den 3 november 2004, 20:41
|
 |
Det mesta utanförskpaet som finns är dock ofrivilligt, måste jag instämma i. Det är mycket svårt att tvinga fram kontakt på någon timme. Man tyr sig till de man redan känner, är man sedan på sin första IRL medan där finns ett gäng som känner varandra bra på alla möjliga sätt blir det ännu svårare. |
|
#32 ·
Vinterdotter · den 3 november 2004, 20:45
|
 |
Jag håller helt med om svårigheterna att slå sig in i en sammansvetsad grupp MEN det bör arrangören av IRL:et vara medveten om. Den eller de personerna tycker jag har som skyldighet att hjälpa nykomlingen in i gruppen. Sedan är det ju trevligt om gruppen som helhet bjuder till också - och givetvis nykomlingen. |
|
#33 ·
Blot-Sven · den 4 november 2004, 00:40
|
 |
#32: Amen och halleluja! |
|
#34 ·
Alurian · den 4 november 2004, 18:27
|
 |
Jag tror personligen att väldigt många skulle vara elaka mot Blot-Sven. Men vad är det man säger? Man får vad man förtjänar? Och vem vet vad du förtjänar unge herr Blot-sven. Jag skulle begära en kram iaf. För att visa att vi alla är vänner och medlemmar av Catahya! |
|
#35 ·
Vinter · den 4 november 2004, 19:12
|
 |
Haha. Jag tror inte de flesta skulle våga vara elaka mot Blot-Sven. De skulle antagligen gå och gömma sig under ett bord om han dök upp ;) |
|
#36 ·
Alurian · den 4 november 2004, 23:42
|
 |
absolut, ingen vågar vara elak mot en så farlig kille som Blot-Sven. |
|
#37 ·
Julle · den 5 november 2004, 15:20
|
 |
Jag tror bestämt ni har halkat bort från ämnet. |
|
#38 ·
Ashgrakh · den 10 november 2004, 23:33
|
 |
Folk är väl blyga? |
|
#39 ·
Ecthelion · den 12 november 2004, 14:26
|
 |
Jag skulle definitivt dykt upp på de flesta träffarna om jag inte bott så jäkla långt norrut. Det är avståndet/kostnaden som avskräcker.
|
|
#40 ·
Alurian · den 12 november 2004, 14:59
|
 |
Och Alurian? :P |
|
#41 ·
Elrawien · den 14 november 2004, 21:41
|
 |
hahaha!
rädd? för dig?
tillåt mig småle ;) |
|
#42 ·
Kattöga · den 31 december 2004, 11:56
|
 |
För att återgå till ämnet.. Så tror jag att ett sätt att få fler att komma är en möjlighet att skicka ut massmeddelanden till folk när man bestämt tid och plats i det område som träffen arrangeras. Då når man även dom som kanske inte funderat så mycket över IRL-träffar och dom som inte orkar engagera sig men gärna kommer när allt är beslutat. |
|
#43 ·
Tauriel · den 31 december 2004, 12:35
|
 |
Mmm, jag tror det också... Problemet är att den enda massmeddelandefunktion som finns går till _hela_ Catahya, och norrlänningarna är kanske inte så intresserade av IRL i skåne ^^ Men förhoppningsvis kommer det en funktion som gör det möjligt att skicka meddelande till ett utskott och till ett län i framtiden... |
|
#44 ·
Inya · den 13 januari 2005, 18:47
|
 |
Jag tror att de som man kan räkna som både aktiva och engagerade faktiskt kommer till IRL-träffarna. Men sedan är det kostnaden för resa. Nu har jag den turen att jag bor 11.- från Malmö, men det blir ju lätt högre summor. |
|
#45 ·
Tauriel · den 13 januari 2005, 19:24
|
 |
Det finns många som är mycket mer aktiva än de som kommer på träffarna, problemet är att många bor så långt bort ifrån IRL-städerna att det inte ens är något att fundera över. Det är de lite halvaktiva som vi måste försöka få fart på, så att de blir mer insatta och engagerade istället. |
|
#46 ·
jensling · den 14 januari 2005, 14:16
|
 |
/ME tror att lättaste sättet att få fler folk att komma till IRL:erna är att sätta en pistol mot huvudet på dopm och hota om dom inte kommer och umgås lite!!! *ironi* |
|
#47 ·
Julle · den 14 januari 2005, 17:37
|
 |
#44: Jag är aktiv och engagerad, bor 70 kronor från Göteborg och dyker likväl endast upp på årsmötena.
Man får nog ta i beräkningen att vissa helt enkelt inte är så sociala eller intresserade av att träffa massa ny människor att det där med träffar är så lockande. |
|
#48 ·
Yenie · den 15 januari 2005, 10:56
|
 |
Julle, du är en svikare. :| |
|
#49 ·
Isondil · den 15 januari 2005, 23:39
|
 |
Julle har bara insett mervärdet av böcker kontra människor. =) |
|
#50 ·
Naïko · den 17 januari 2005, 14:42
|
 |
*harkel* Något man måste inse, eller iaf försöka, är att förhållanden mellan människor IRL ganska sällan är lika de som finns på internet. Grupper som verkar sammansvetsade på internet, är i själva verket inte alls så tighta som man kanske kan tro, och bör inte verka skrämmande för utomstående. Vi är alla bara människor, och ingen av oss äter småbarn; inte heller newbies, för den delen. Människor som kanske har en förmåga att göra sig ovän med andra på internet, är kanske inte alls sådana i det verkliga livet. Själv har jag en ganska stor förmåga att stöta mig med andra på internet, speciellt i diskussioner, men IRL är jag tämligen asocial och absolut inte lättstött eller lättretad, OM man inte tränger sig på och gör mig irriterad eller får mig att känna mig hotad på något sätt. Många andra kanske inte är så sociala på internet, utan föredrar att träffas IRL. Nu känns det som om jag har tappat tråden, jag är ganska säker på att jag hade en jättebra poäng, men den tycks ha gått förlorad ... I alla fall, ett råd; ha inte för höga förväntningar, eller förutfattade meningar om människor du bara känner över internet, det ställer bara till med problem för dig själv och gör dig antagligen besviken. Hum hum. |
|
#51 ·
Mabelode · den 17 januari 2005, 22:06
|
 |
För gbg har det fungerat rätt bra att småstarta med mindre och rätt oambitiösa möten, vi har haft tre stycken hittills varav en var en spelkväll. |
|
#52 ·
Zidimíus · den 29 januari 2005, 18:43
|
 |
Jag kommer inte pga känner mig obekväm med folk jag inte känner... Men annars skulle jag nog kunna dyka upp på ett och annat. |
|
#53 ·
Elda · den 29 januari 2005, 19:06
|
 |
Men Zidimius, hur ska du kunna lära känna folk om du aldrig kommer och träffar dem? :) |
|
#54 ·
Julle · den 30 januari 2005, 00:43
|
 |
Det är det som är den stora fördelen, antar jag: Han slipper lära känna dem över huvud taget. ;)
#48: Jupp. |
|
#55 ·
Elda · den 30 januari 2005, 10:46
|
 |
Julle, sluta nu innan din osocialhet smittar av sig på någon! :P |
|
#56 ·
Gwindor · den 31 januari 2005, 08:07
|
 |
Elda det har säkert redan smittat av sig på en hel del så att försöka stoppa honom nu vore bortkastat :) |
|
#57 ·
Gwindor · den 3 februari 2005, 11:37
|
 |
När det då gäller varför folk inte kommer på IRL-träffar så har väl de flesta stora aspekterna tagits upp redan. För mig är det främst ekonomin som styr, sedan är jag också en person som hänger här på Catahya utan, för tillfället, viljan att möta någon IRL (så som #1 skriver). |
|
#58 ·
Frambogir · den 24 februari 2005, 14:29
|
 |
IRL? ni menar väl AFK? |
|
#59 ·
kotte · den 27 februari 2005, 12:57
|
 |
inte nödvändigtvis, man an ha irl och folk kan umgås vid tangentborden.. :o |
|
#60 ·
Elrawien · den 17 mars 2005, 22:28
|
 |
#55 bah Julle är jättesocial :))
#59 Som Skövde I! :D |
|
#61 ·
kotte · den 18 mars 2005, 10:09
|
 |
Absolut, då spenderade vi nog mest tid vid tangentborden.. Som när jag hittade sagorna... |
|
#62 ·
Jensling · den 18 mars 2005, 13:39
|
 |
#58 AFK??? |
|
#63 ·
Tauriel · den 18 mars 2005, 14:35
|
 |
Away from keyboard. |
|
#64 ·
Elrawien · den 19 mars 2005, 21:04
|
 |
#61 JA! fy vad roligt det var :) fast det var trevligt med alla /me saker också...;) |
|
#65 ·
knytt · den 12 augusti 2005, 23:55
|
 |
Anledningen att jag har bangat massa irl i sista sekunden är helt enkelt blyghet. Har heller aldrig varit på irl utan Elda. Känns lite lätt töntigt. Men alla kan ju inte vara jättesociala, och det _är_ läskigt att träffa massa okända människor bara sådär. Ur den synvinkeln är det lättare att gå på typ rollspelsirl än att bara dra runt på stan och flumma. |
|
#66 ·
kotte · den 13 augusti 2005, 02:33
|
 |
Mäh, vi hade ju rätt trevligt på skansen, inte sant? :P |
|
#67 ·
Goblim · den 18 augusti 2005, 23:31
|
 |
Jag har funderat lite på det här med IRL-träffar och tycker det verkar kul. Men jag har också haft lite samma tankegångar som det talas om i början av tråden, hur ska man som nykomling i en väl sammansvetsad grupp kunna göra sin röst hörd? Det känns som om det är väldigt svårt.
Iaf, en idé jag kom på kunde ju vara att ha träffar enbart för nykomlingar. Alltså en träff som speciellt riktar sig till de som aldrig varit på träffar förut. Vet inte om det skulle funka, bara en idé. Men det skulle ju kunna vara ett sätt att "få in en fot" i det hela iaf. Eller vad tror ni om detta?^^
Sen måste jag säga att jag har missat när dessa träffar är. Om vi säger stockholm, hur ofta är de ungefär? Är det här i IRL-forumet de annonseras eller på något annat sätt? |
|
#68 ·
Elda · den 19 augusti 2005, 16:06
|
 |
Stockholm hade, innan sommaren, minst en IRL i manaden - denna bestod av rollspelsträff. Dessutom lite mindre träffar här och var. "Riktigare" träffar ska annonseras i IRL-forumet. Ibland förekommer ocksa #Catahyaträffar, som logiskt nog annonseras via IRC. IRL:andet har inte kommit igang riktigt efter sommaren, men vi jobbar pa det. En stor IRL i Stockholm planeras ganska snart, jag minns inte exakt datum. Om du vill ha en IRL - säg till! Skapa en trad här och se om det finns intresse. Men catahyaner i allmänhet brukar inte ha nagonting emot att driva runt pa stan nagra timmar. Annars finns rollspel pa Medborgarplatsens bibliotek varje onsdag, där brukar finnas iaf lite folk.
Jag har inte varit hemma pa ganska manga veckor, sa jag är kanske inte uppdaterad. Jag slänger över bollen till kotte. :)
(Ursäkta alla prickar som saknas, jag är i Frankrike.) |
|
#69 ·
kotte · den 20 augusti 2005, 12:02
|
 |
Goblim: det har faktiskt vart på tal många gånnger att ha "introduktions-IRLer" för först och främst sånna som inte vart på IRL förut.. Problemet är att man inte får någon respons. Vi skickade ett intressemeddelande till 800 personer (innan catahya rensades på inaktiva) i Sthlm, 3 st svarade och det var sånna som redan hade vart på IRL.. Sånt är rätt tråkigt, men oftast är det inte så mycket grupp att komma in i, det kan verka så, men om man bara är rätt få på träffen så brukar det vara lättare. Men som på årsmötet tillexempel så blev det lättare att gruppera sig.
Jag ser jättegärna att fler kommer på IRL-träffar, för enligt mig är det en av de roligaste sakerna som finns. Och det vill jag att andra också ska få uppleva. :) Som Elda sa så planeras det en stor IRL i höst, med inritning på allt möjligt. Snart lär det komma upp info om den. :) |
|
#70 ·
Julle · den 20 augusti 2005, 17:27
|
 |
Årsmöte är annars rätt bra att komma på första gången, eftersom det är relativt rikstäckande (vilket omöjliggöra kompisgäng som träffas ett par gånger i månaden) och drar en del folk. Det är alltid en del nya där då. |
|
#71 ·
Embergem · den 20 augusti 2005, 19:32
|
 |
I skåne har vi IRL minst två ggr i månaden men ofta en per vecka, ibland spelar vi rollspel och ibland tittar vi på film och spelar konsol-spel |
|
#72 ·
Iloë Celaes · den 10 juli 2006, 13:52
|
 |
Jag hade gärna kommmit på något IRL. Men problemet är att jag är för ung, tyvärr. Jag har tänkt mig sådant om ca tre år, ungefär samtidigt som jag vill lajva första gången. Längre orkar jag faktiskt inte vänta. |
|
#73 ·
Isyr · den 10 juli 2006, 15:27
|
 |
Nja, jag tycker inte så mycket om att träffa nya personer och när jag väll ska det så är jag ofta nervös. Men när jag då skulle träffa en rollspelsgrupp i lund så var det inte så nervöst.. sen att det kommer lite folk är att de är bara de som är i stockholms trakten som är bra reklamerad, finns ju några här i skåne med men mäst i stockholm. Lite långt för mig att åka änna upp där.. |
|
#74 ·
Elrawien · den 10 juli 2006, 17:46
|
 |
#72 Man är aldrig för ung för IRLer. Jag var 13 på min första irl :) och vad jag vet var det väl någon 10åring eller något på någon sthlmsirl? Att åka på IRL är som att åka och ta en fika med kompisar i allmänhet :P |
|
#75 ·
Katthora · den 11 juli 2006, 16:39
|
 |
Man säger att Katthora kommer. |
|
#76 ·
Elrawien · den 12 juli 2006, 01:18
|
 |
#75 Bea, tråden handlar om att få folk att komma dit, inte att skrämma iväg dem. |
|
#77 ·
Isyr · den 12 juli 2006, 18:27
|
 |
*fniss* |