Meny
Startsidan
Forum

- Litteraturforum
- Filmforum
- Spelforum
- Konstforum
- PBF: Play By Forum
- Tolkienarkiv

- Allmänt forum
- Catahyaforum
- IRL-forum
- Årsmöte 2013

Sök i forum
Moderatorer
Forumregler

Litteratur
Film
Musik
Spel
Noveller & Dikter
Butik
Community
Användarnamn

Reklam
Community (1 medlem inloggad)
Användarnamn
Lösenord

· Bli medlem
· Information om
  cookies

· Glömt lösenordet?
Måndag den 20 maj 2013

Reklam

Navigation
Catahya > Forum > Årsmöte 2008 > Turneringar i SOR-Risk och Settlers

Turneringar i SOR-Risk och Settlers   Antal svar: 23
Elda · den 19 februari 2008, 18:07
..planeras till träffen. Och för att det ska bli enklare för oss att ordna upp dem och tidsplanera och sånt, vill jag att alla som tänker delta i någon turnering skickar ett meddelande till mig och berättar det.

(Man -kan- anmäla sig på plats också, men då är man tvungen att hjälpa till med potatisskalningen till middagen.)

#1 · Syra · den 19 februari 2008, 21:13
Bra plan. Jag hade inte tänkt så långt som till förorganisering av turneringsgrejandet. :)
#2 · Ozeloten · den 19 februari 2008, 22:30
Tycker det vore bättre att låta anmälning och sådannt ske på plats. Möjligtvis kan man ha intresseanmälning i förväg för att se om det är värt att ha turneringarna eller ej. Ser dock inte behovet av att styra upp det så pass mycket i förväg. Kommer ändå var folk som vill hoppa på på plats och folk som hoppar av till höger och vänster.

#3 · Tauriel · den 19 februari 2008, 22:35
Mmm, håller nog med Ozeloten där... Om man startar turneringarna vid en tidpunkt som gör att de inte krockar med något annat så är det inte något annat förarbete än att slumpa ett turneringsschema. För mig personligen är risk ett spel som jag måste vara på rätt humör för att orka spela, och det är svårt att avgöra såhär i förväg :S
#4 · Glo · den 19 februari 2008, 23:30
Är det svårt att lära sig Settlers?

Skillnaden mellan vanligt hederligt risk och SOR-risk är ganska liten, regelmässigt, eller?
#5 · Ozeloten · den 19 februari 2008, 23:58
Settlers är jättelätt att lära sig. Tar någon minut att förklara, sen så förstår man grunderna. Är logiskt :P

Vet inte. Ända gången jag försökt spela risk var på fc-catahya när jag var sjukt trött och gav upp efter en stund och lät någon ta över och halvsomnade :P
#6 · Taura-Tierno · den 20 februari 2008, 00:31
Ja, settlers är jättelätt, hänger man med en spelrunda och får det förklarat under tiden så fattar man. :)
#7 · Tauriel · den 20 februari 2008, 02:04
#4 Beror på, det finns ett par olika regelvarianter till SoR. Men om du kan vanliga Risk-reglerna borde du kunna få grepp om ändringarna på ett par minuter utan problem.
#8 · Elda · den 20 februari 2008, 04:27
Jag säger ju att ni -får- anmäla er på plats. Potatisskalarhotet är inte så vansinnigt seriöst. :)
Det här är mer tänkt som en intresseanmälan, precis som ni säger. Det blir helt enkelt ännu enklare för oss om vi har en liten föraning om hur många som är intresserade.
#9 · Syra · den 20 februari 2008, 22:02
Kanske ska tillägga att turneringarna högst sannolikt börjar på fredagen och avslutas på lördagkväll.
#10 · Elrawien · den 21 februari 2008, 00:18
#8Jag trodde potatisskalarhotet var väldigt seriöst? :O de kommer vakna någon gång om fem år av att jag står över dem med en potatisskalare och väser "ssssssssskaaaaaalaaaa"

Jag hade varit med på risk, om det inte hade varit för att jag är så överlägsen. Jag menar, när styrelsen spelade Star Wars-risk var det ju nästan obehagligt hur bra jag var. Jag blev till och med lite rädd själv så jag var tvungen att låta Daniel vinna.

:D

Förresten så får inte Syra vara med i RISKturneringen, allt hon säger är "förlåt, men jag MÅSTE göra såhär, annars vinner Daniel"
#11 · Elda · den 21 februari 2008, 02:14
Amelie, grejen är att vi inte hotar dem att skala potatis - vi smörar och tigger och ber tills de gör det av sig själva.

Och Syra kommer ha fullt tillräckligt med saker att göra utan att spela Risk, precis som resten av arrangörsgruppen. >.<

Redigerat 2008-02-21, 02:15 av Elda
#12 · Blodkäft · den 21 februari 2008, 02:36
#11 tills ni försöker att göra det på Pappa Björn och dt slutar med att ni får skala pärerna ;)
#13 · Syra · den 21 februari 2008, 10:41
Ehum. Men Syra vill ju spela! Kan inte arrgruppen ha en spelplats, och så turas vi om så att vi hinner med andra saker också? :D

#10 Men, men... Det var ju totalt precis JÄTTEnodvändigt!
#14 · Elrawien · den 21 februari 2008, 14:51
#12 PFFFT! Du vet att du vill :)
#15 · Zaanash · den 22 februari 2008, 16:09
Jag förutsätter att vi kör med de officiella turneringsreglerna för settlers(ja jag kan dem utantill :P ) om vi blir tillräckligt många för att skapa en turnering av den storleken :)

Redigerat 2008-02-22, 16:09 av Zaanash
#16 · Ithron · den 22 februari 2008, 16:11
Klart vi gör det =)
#17 · Tauriel · den 22 februari 2008, 17:25

Amelie, grejen är att vi inte hotar dem att skala potatis - vi smörar och tigger och ber tills de gör det av sig själva.

Annars är det bara att vänta tills någon blir tillräckligt hungrig :)
#18 · Stjerne · den 24 februari 2008, 13:14
Är det mycket potatis som ska skalas?
#19 · Elda · den 24 februari 2008, 17:58
Lagom mycket för att räcka till potatismos åt alla som är där, ungefär. :)
#20 · Blodkäft · den 24 februari 2008, 19:31
Oooh. pärmos...
blir det fläsk till?
#21 · Elda · den 24 februari 2008, 21:39
Näh, köttbullar. Mååååånga köttbullar.
#22 · Incánus [Catahya] · den 27 februari 2008, 03:15
Det ar ju inte en riktig SoR-risktavling om inte jag ar med. Fast vinnaren kan ju fa mota mig en annan gang.. men tills dess far han fan noja sig med att vara nastbast :P
#23 · Zaanash · den 27 februari 2008, 22:19
För den oinvigde kan jag avslöja att Incánus är galet dålig på SoR-risk

Svara på inlägg

Man måste vara inloggad medlem för att skriva i forumet